Effect of Consciousness-raising via Vocabulary Input Flooding on Iranian Intermediate Learners’ Writing Fluency
محورهای موضوعی : Applied LinguisticsSaeideh Fatahzadeh 1 , sajad Shafiee 2 , Fariba Rahimi Esfahani 3
1 - PhD Candidate, Department of English, Shahrekord Branch, Islamic Azad University, Shahrekord, Iran
2 - Assistant Professor, Department of English, Shahrekord Branch, Islamic Azad University, Shahrekord, Iran
3 - Assistant Professor, Department of English, Shahrekord Branch, Islamic Azad University, Shahrekord, Iran
کلید واژه: intermediate learners, writing fluency, Consciousness-raising, Vocabulary Input Flooding,
چکیده مقاله :
این مطالعه با هدف بررسی تأثیر افزایش آگاهی از طریق سیل ورودی واژگان بر روانی نوشتاری زبان آموزان ایرانی متوسط انجام شد. برای این منظور 80 زبان آموز زبان انگلیسی از طریق آزمون مهارت زبان (OPT) به عنوان شرکت کنندگان متوسط انتخاب و به طور تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل هر کدام شامل 40 زبان آموز دختر و پسر متوسط تقسیم شدند. درمان برای گروه آزمایش 13 جلسه دو ساعته به طول انجامید که در آن شرکت کنندگان در معرض وظایف افزایش آگاهی از طریق سیل ورودی واژگان قرار گرفتند. گروه کنترل هیچ درمانی دریافت نکرد و فقط از روشهای آموزشی مرسوم پیروی کرد. در پایان درمان، آزمون نوشتن برای هر دو گروه انجام شد. دادههای جمعآوریشده با استفاده از آزمون تی زوجی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که گروه آزمایش در رواننویسی بهطور معنیداری از گروه کنترل بهتر عمل کرد. این یافته ممکن است پیامدهای نظری و آموزشی برای معلمان/ فراگیران زبان، طراحان برنامه درسی، ELT و سیاست گذاران و سهامداران داشته باشد.
این مطالعه با هدف بررسی تأثیر افزایش آگاهی از طریق سیل ورودی واژگان بر روانی نوشتاری زبان آموزان ایرانی متوسط انجام شد. برای این منظور 80 زبان آموز زبان انگلیسی از طریق آزمون مهارت زبان (OPT) به عنوان شرکت کنندگان متوسط انتخاب و به طور تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل هر کدام شامل 40 زبان آموز دختر و پسر متوسط تقسیم شدند. روش انجام برای گروه آزمایش 13 جلسه دو ساعته به طول انجامید که در آن شرکت کنندگان در معرض وظایف افزایش آگاهی از طریق ورودی واژگان قرار گرفتند. گروه کنترل هیچ روش انجامی دریافت نکرد و فقط از روشهای آموزشی مرسوم پیروی کرد. در پایان انجام روش، آزمون نوشتاری برای هر دو گروه اجرا شد و دادههای جمعآوریشده با استفاده از آزمون t زوجی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این یافته ممکن است پیامدهای نظری و آموزشی برای معلمان / زبان آموزان زبان، طراحان برنامه درسی، سیاست گذاران ELT و سهامداران داشته باشد.