ضرورت یادگیری الکترونیکی و نقش آن درتوسعه روستا (مطالعۀ موردی روستاهای استان قزوین)
محورهای موضوعی : جغرافیای سیاسیعبدالرضا رحمانی فضلی 1 , سیما بوذری 2
1 - ندارد
2 - ندارد
کلید واژه: توسعه روستایی, یادگیری الکترونیکی, فناوریهای ارتباطی و اطلاعاتی, آموزش رسمی, آموزش غیررسمی,
چکیده مقاله :
درآغاز قرن 21 ، ارتباطات و فناوری اطلاعات از موضوعات استراتژیک ملی درسطح دولتها به شمار می رود . نقشعوامل فوق درتوسعه موجب گردیده است که کشورهای درحال توسعه، در سیاستگذاریها و برنام هریزی های ملی ودربرنامه های توسعه خود جایگاه ویژه ای را به این بخش اختصاص دهند. امروز ارتباطات، زیربنای ، زیربناها نام گرفتهاست، سرمایه گذاری دراین بخش افزایش یافته و کشورهای توسعه یافته با توسعه زیرساخت های ارتباطی،زمینه های اقتصاد،فرهنگ وسیاست جهانی رادرکنترل گرفته اند. امروز کشوری می تواند درعرصه های مختلف جهانی حضور فعال داشته باشدکه دارای زیرساخت های ارتباطی قوی باشد. توسعه ارتباطات به معنای توسعه درهمۀ بخشهای جامعه است . دراین میانروستاها به دلیل ویژگیهای طبیعی و محدودیتهای دسترسی به منابع و امکانات بیش از سایر بخش هامی توانند با بهره گیریازفناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی درجهت توسعه گام بردارند.
ICT have been national strategic for government since the beginning of 21 century. Ithas special situation in national, diplomacy planning and development planning. Today,communication is bias's of social activity. Therefore, social investments have increased inthe developing countries. Then, developed countries have control over economic, cultureand world diplomacy. Today, global activities of countries depend on theircommunication infrastructures. The communication development mean's development inall part of society, Therefore, because of the natural characteristics and other limitation ofthe rural communities the use of ICT is essential.