تأثیرمسؤلیت اجتماعی بر جذابیت سازمانی کارکنان بانک ملت
محورهای موضوعی : مطالعات توسعه اجتماعی ایرانرامتین حاجی نصیری 1 , شهلا سهرابی 2 , صدیقه طوطیان اصفهانی 3
1 - کارشناسی ارشد، گروه مدیریت، واحد تهران غرب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - استادیار، گروه مدیریت، واحد تهران غرب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران (مسئول مکاتبات)
3 - دانشیار، گروه مدیریت، واحد تهران غرب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
کلید واژه: جذابیت سازمانی, مسؤلیت اجتماعی, بانک ملت,
چکیده مقاله :
هدف از انجام ابن پژوهش تعیین تأثیر مسؤلیت اجتماعی بر جذابیت سازمانی میباشد. روش تحقیق از حیث هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری دادهها از نوع توصیفی پیمایشی است. جهت جمع آوری اطلاعات از روش کتابخانهای و میدانی و ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان شعب بانک ملت شهر تهران است به تعداد سه هزار نفر است روش نمونهگیری درمرحله اول خوشهای و در مرحله دوم تصادفی است. به منظور تعیین روایی پرسشنامهها از روایی محتوایی و روایی سازه استفاده گردیده است. همچنین برای تعیین پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده که ضریب بزرگتر از 7/0 محاسبه گردیده است که نشان از پایایی بالای پرسشنامه دارد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شده، در بخش توصیفی به بررسی متغیرهای تحقیق از قبیل میانگین، انحراف معیار و واریانس پرداخته شده و در بخش استنباطی از تحلیل عاملی تأییدی و همچنین به منظور بررسی فرضیههای تحقیق از مدل سازی معادلات ساختاری و با کمک نرمافزار SmartPLS 3 استفاده شده است. نتایج بدست آمده حاکی از این است که مسؤلیت اجتماعی برجذابیت سازمانی تأثیرگذار است.
The purpose of this research is to determine the effect of social responsibility on organizational attractiveness. The research method is applied in terms of purpose and descriptive survey in terms of data collection method. Library and field methods and questionnaire tools were used to collect information. The statistical population of the study includes all employees of Bank Mellat branches in Tehran, numbering 3,000 people. The sampling method is cluster in the first stage and random in the second stage. In order to determine the validity of the questionnaires, content validity and construct validity have been used. Also, Cronbach's alpha coefficient was used to determine the reliability of the questionnaire, which was calculated to be greater than 0.7, which indicates the high reliability of the questionnaire. To analyze the data, descriptive statistics and inferential statistics were used. In the descriptive part, research variables such as mean, standard deviation and variance were examined. In the inferential part, confirmatory factor analysis was used to investigate research hypotheses from equation modeling. Structurally used with the help of SmartPLS 3 software. The results indicate that social responsibility is effective in organizational attractiveness
_||_