تأثیرمسؤلیت اجتماعی بر جذابیت سازمانی کارکنان بانک ملت
الموضوعات : مطالعات توسعه اجتماعی ایرانرامتین حاجی نصیری 1 , شهلا سهرابی 2 , صدیقه طوطیان اصفهانی 3
1 - کارشناسی ارشد، گروه مدیریت، واحد تهران غرب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - استادیار، گروه مدیریت، واحد تهران غرب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران (مسئول مکاتبات)
3 - دانشیار، گروه مدیریت، واحد تهران غرب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: جذابیت سازمانی, مسؤلیت اجتماعی, بانک ملت,
ملخص المقالة :
هدف از انجام ابن پژوهش تعیین تأثیر مسؤلیت اجتماعی بر جذابیت سازمانی میباشد. روش تحقیق از حیث هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری دادهها از نوع توصیفی پیمایشی است. جهت جمع آوری اطلاعات از روش کتابخانهای و میدانی و ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان شعب بانک ملت شهر تهران است به تعداد سه هزار نفر است روش نمونهگیری درمرحله اول خوشهای و در مرحله دوم تصادفی است. به منظور تعیین روایی پرسشنامهها از روایی محتوایی و روایی سازه استفاده گردیده است. همچنین برای تعیین پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده که ضریب بزرگتر از 7/0 محاسبه گردیده است که نشان از پایایی بالای پرسشنامه دارد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شده، در بخش توصیفی به بررسی متغیرهای تحقیق از قبیل میانگین، انحراف معیار و واریانس پرداخته شده و در بخش استنباطی از تحلیل عاملی تأییدی و همچنین به منظور بررسی فرضیههای تحقیق از مدل سازی معادلات ساختاری و با کمک نرمافزار SmartPLS 3 استفاده شده است. نتایج بدست آمده حاکی از این است که مسؤلیت اجتماعی برجذابیت سازمانی تأثیرگذار است.
_||_