تحقیقی در مورد عملکرد چند رنگ مختلف در آگهی اینترنتی و رنگ پس زمینه صفحات وب در شرایط معین
محورهای موضوعی : مدیریت بازاریابیحسین وظیفه دوست 1 , مهرزاد کاری 2
1 - استادیار، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران
2 - دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور
کلید واژه: بنر, بک گراند, تبلیغ آنلاین, تبلیغ برخط, رنگ, میزان کلیک, رفتار مصرف کننده اینترنتی,
چکیده مقاله :
پژوهش حاضر به احتمال قوی برای نخستین بار در ایران کوشش نموده است تا گوش های از هزارتویعوامل موثر بر رفتار مصرف کننده ایرانی را در پرتو طراحی و ب سایت و بازاریابی الکترونیکی بنمایاند، تاشاید دیباچه ای باشد بر پژوهش های بعدی در راستای شناسایی هر چه بیشتر عوامل تاثیرگذار؛ و امیداست اول گام باشد، در راهی که ما را به سوی مد لهای پیش بینی رفتار مصرف کنندگان برخط در ایرانهدایت می نماید، تا شرکت ها بتوانند با استفاده از آنها شالود های استوار و پایا برای کسب وکار اینترنتیخود تدارک ببینند. نتیجه این تحقیق که با تجزیه و تحلیل داد ههای حاصل از ثبت فعالیت های بینندگاناینترنتی به دست آمده، نشان م یدهد که چگونه انتخاب رنگ ممکن است بتواند رفتار مصرف کننده اینترنتی را تحت تاثیر قرار دهد. رنگ پس زمینه صفحات و رنگ مورد استفاده در طراحی آگهی های بنری مواردی هستند که در این رابطه مورد بررسی قرار گرفت هاند.
In the hazardous environment of contemporary business, online ventures need to predict the performance of their websites; where everything can be gauged in terms of their audience's behaviour in reaction to online exposure. Designing interfaces without having a good conception of website components is just a leap in the dark. Intuitive drawing up a patchwork of fonts, words, images, sound, animations, colours, functional parts, etc. may not always bear the exquisite fruit. Nor does ad hoc imagination with trial and error unfailingly let this merry-go-round go round. Designers need to enjoy guidelines which can't lead them on! Colour is the first factor we focused on, from a log file analysis point of view; to be continued by other rings of the chain, hopefully moving towards a comprehensive online consumer behaviour model.