بررسی رابطه، ارتباطات دهان به دهان در خرید گوشی تولید داخلی (مورد مطالعه، خریداران گوشیGLX G5 از نمایندگی های مربوطه در سطح شهر اصفهان)
محورهای موضوعی : مدیریت بازاریابی
احسان نامدار جویمی
1
(دانشگاه ایلام)
محمد تابان
2
(دانشگاه تهران)
کلید واژه: ریسک روانشناختی, ریسک کارکردی, شباهت, ارتباطات دهان به دهان, تخصص,
چکیده مقاله :
هدف: از‎ ‎این پژوهش،‎ ‎بررسی‎ ‎رابطه، ارتباطات‎ ‎دهان‎ ‎به‎ ‎دهان‎ ‎مشتریان‎ ‎بر‎ ‎خرید گوشی داخلی‎(GLX G5) ‎است. روش: این‎ ‎پژوهش‎ ‎در‎ ‎شهراصفهان و در مورد گوشی GLX G5‎ انجام‎ ‎شده است. ‎ ‎جامعه ی آماری‎ ‎پژوهش،‎ ‎خریداران متقاضیان(خرید گوشی) ‎ ‎در‎ ‎شهر‎ ‎اصفهان‎ ‎است‎ ‎و روش‎ ‎نمونه گیری‎ ‎خوشه ای‎ ‎بوده‎ ‎است. با توجه به نامتناهی بودن تعداد نمونه، این تعداد با استفاده از جدول کرجسی - مورگان بالغ بر 720 نفر می باشد. ( مقادیر آلفای کرون باخ،کل رایطه ( r ) برابر با 927/0می باشد).یافته ها: در این راستا 5 فرضیه(ارتباطات دهان به دهان به عنوان منبع اصلی متخصص بودن منبع اطلاعات مشابهت خود با منبع اطلاعات- رسیک کارکردی ریسک روان شناختی) به وجود آمد، که تمامی فرضیات مورد تایید قرار گرفتند. نتیجه گیری: نتایج‎ ‎حاکی از آن‎ ‎است‎ ‎که‎ ‎ارتباطات‎ ‎دهان‎ ‎به‎ ‎دهان مشتریان‎ ‎یکی از منابع اصلی و رابطه دار در تامین اطلاعات برای متقاضیان خرید گوشی می باشد‎ .‎همچنین،‎ ‎استنباط‎ ‎از‎ ‎تخصص‎ ‎منبع‎ ‎اطلاعات‎ ‎و‎ ‎شباهت‎ ‎او‎ ‎با‎ ‎گیرنده‎ ‎اطلاعات،‎ ‎میزان‎ ‎رابطه‎ ‎این اطلاعات‎ ‎را‎ ‎تحت‎ ‎الشعاع‎ ‎قرار‎ ‎می‎ ‎دهد. ‎ ‎در‎ ‎این‎ ‎رابطه‎ ‎ریسک‎ ‎کارکردی‎ ‎محصول،‎ ‎اهمیت تخصص‎ ‎و‎ ‎ریسک‎ ‎روانشناختی،‎ ‎اهمیت‎ ‎تشابه‎ ‎منبع‎ ‎با‎ ‎گیرنده‎ ‎پیام‎ ‎را‎ ‎تعدیل‎ ‎میکنند‎.‎
The purpose of this study was to investigate the relationship between communication, word of ‎mouth customers to purchase local phone is (GLX G5). Methods: The study was conducted in ‎Isfahan and the GLX G5 phone. Statistical population, buyer applicants (Buy HTC) is a city and ‎a cluster sampling method was. Given an infinite number of samples, the number of farmers using ‎the table - Morgan totaled 720 people. (Crohn's alpha values Bach, the whole relationship (r) is ‎equal to is0/927). Results: In this context, five hypotheses (word of mouth communication as a ‎primary source - an expert source of information - the similarity with the source of information - ‎Risk used - Psychological Risk) came into existence, all of which were verified hypotheses. ‎Conclusions: Results indicate that word of mouth communication and relationship with customers ‎is one of the main sources for providing information to applicants is to buy the phone. Moreover, ‎the implications of source expertise and information he received similar information, the ‎relationship of this information eclipse occurs. The risks related to product functionality, specialty ‎and psychological risk, the similarity of the source with the receiver of the message are modified.‎
_||_