تدوین مدلی جامع جهت ارزیابی عوامل بازاریابی الکترونیکی موثر بر زنجیره تامین چابک با رویکرد QFD در اپراتوری همراه اول ایران
محورهای موضوعی : آینده پژوهیمحمدرضا معتدل 1 , مریم شریعتی 2 , وحیدرضا میرابی 3
1 - گروه مدیریت، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - گروه مدیریت، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - گروه مدیریت، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
کلید واژه: "متدولوژی های بازاریابی الکترونیکی", "بازاریابی الکترونیکی", " زنجیره تامین چابک", "گسترش عملکرد کیفیت",
چکیده مقاله :
زمینه: امروزه چابکی به عنوان مشخصه ای برای رقابت شناخته شده و استفاده از آن در زنجیره تامین بسیاری از شرکت ها گسترش پیدا کرده است، اما شرکت ها جهت انطباق خود با نیازهای پویای مشتریان نیازمند راهی هستند که در کمترین زمان حجم زیادی از اطلاعات را تجمیع و به بخشهای مختلف زنجیره تامینشان برسانند، بازاریابی الکترونیکی می تواند در رفع این مشکل موثر باشد. هدف: هدف از این تحقیق "تدوین مدلی جامع جهت ارزیابی عوامل بازاریابی الکترونیکی موثر بر زنجیره تامین چابک است". روش: اینتحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر روشگردآوری داده ها توصیفی پیمایشی با رویکرد مدلسازی است. جامعه آماری این پژوهش را کارشناسان در حوزه فناوری اطلاعات و بازاریابی در اپراتوری همراه اول تشکیل میدهند. تعداد افراد 133 نفر می باشند که به روش تصادفی انتخاب گردید. ابزارگرداوری دادهها پرسشنامه و برای تحلیل دادهها از روش معادلات ساختاری، آزمون تی یک جامعه، تکنیک بردار ویژه و تکنیک گسترش کارکرد کیفی استفاده شد. یافته ها: نتایج حاکی از آن است که بازاریابی الکترونیکی بر چابکی زنجیره تامین تاثیردارد و 7 عامل به عنوان موثرترین عوامل بازاریابی الکترونیکی جهت پاسخگویی به توانمندسازهای چابکی و 7 ابزار به عنوان موثرترین ابزارهای بازاریابی الکترونیکی، شناسایی و به ترتیب وزن الویت بندی شدند. نتیجه گیری: طبق بررسی های صورت گرفته در این حوزه، تاکنون مطالعه ای در رابطه با پژوهش حاضر انجام نشده است. در نتیجه ساختار ارائه شده به عنوان نخستین مدل ارائه شده است که توانایی تدوین و اجرا با توجه به وضعیت متغییر کنونی را دارد.
Background:Today, agility is recognized as a characteristic of competition, so its use in the supply chain of many companies has expanded, but these companies need a way to adapt to the dynamic needs in the least Time consolidates a large amount of information and delivers it to different parts of the supply chain. E-marketing can be effective in solving this problem.Purpose:The purpose of this research is to"develop a comprehensive model for evaluating the factors of electronic marketing that affect the agile supply chain". Method:This research is applicational and descriptive-surveying with the modeling approach. The statistical population of this research consists of experts with common expertise in the field of IT and marketing in Hamrah Aval operator. The number of these people is 133, which was randomly selected.The questionnaire is used to collect the information, and the structural equation modeling approach, the one-sample t test, (AHP) approach and Quality Function Deployment approach,were used to analyse the data.Finding: The research results show e-marketing has an effect on supply chain agility and 7 factors, as the most effective e-marketing agents to respond to agility enablers and 7 tools the most effective e-marketing tools for budget allocation were identified and prioritized in order of weight.Conclusion: According to studies conducted in this field, no study has been conducted in relation to the present study. As a result, the proposed structure is presented as the first model that has the ability to be formulated and implemented according to the current variable situation.
.
_||_.