شناسایی الگوی رفتاری کارآفرینان مستقل در ایران
محورهای موضوعی : پژوهش های مدیریت راهبردی
شاپور انوری
1
,
محمد عطائی
2
,
حبیب الله طاهرپور کلانتری
3
1 - دانشجوی دکتری،گروه کارآفرینی، ، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
2 - استادیار،گروه مدیریت دولتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران.
3 - دانشیار، گروه مدیریت دولتی، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی، تهران، ایران
کلید واژه: اقدام به راه اندازی کسب و کار, رفتارکارآفرینان مستقل, تحلیلی تفسیری مصاحبه,
چکیده مقاله :
هدف از این مطالعه ارائه الگوی رفتاری کارآفرینان مستقل با رویکرد مبتنی بر تحلیل تفسیری مصاحبه می باشد. این پژوهش در حیطه مطالعات کیفی است و جهت گردآوری داده ها از تکنیک مصاحبه نیمه ساختار یافته با تعداد 20 کارآفرین مستقر در پارک های علم و فناوری دانشگاه های کشور استفاده شده است و روش نمونه گیری به کار رفته در این تحقیق روش نمونه گیری هدفمند است. روایی به روش بازبینی مشارکت کنندگان و مرور همتا با نظرات هفت نفر از خبرگان دانشگاهی تایید و پایایی ابزار با استفاده از یادداشت برداری دقیق در مصاحبه و روش توافق دوکدگذار ارزیابی شده است. متن مصاحبه ها رمزگذاری و بازبینی شده و به روش کد گذاری باز، محوری و انتخابی، مفاهیم رفتاری از عمق به سطح آورده شده است. مقوله ها ترکیب و ادغام و روابط شناسایی شد و این فرایند منجر به استخراج 141 کد شده است. بر اساس یافته های این مطالعه رفتار کارآفرینان در سه مرحله، فرصت، ایجاد و تبادل و چهار سطح خرد(حرکت)، پایه(فعالیت)، یکپارچگی(وظیفه) و کلان(ترکیب) طبقه بندی شده است و در نتیجه عوامل علی، عوامل محیطی و مراحل و سطوح رفتارهای شناسایی شده در این مطالعه در فرایند شکل گیری کارآفرینی مستقل در ایران سهیم می باشند.
Teacher support strategy is among human behaviors that influences student's beliefs and development. But according to studies, despite the importance of this strategy in educational settings, there is no measure to identify its type and intensity. Therefore, in this study, based on the existing theoretical definitions, the operational definition of this concept was investigated and finally, there was an attempt to measure this concept by defining a questionnaire tool. For this purpose, the present study, using a descriptive-analytical cross-sectional approach, in the year 1398 surveyed the views of 1071 female teachers of physical education in 19 districts of Tehran. According to Cochran formula, 387 people were designated and randomly selected based on the classification of Tehran city. Validity of the implement was assessed by CVR and CVI for content validity, paired sign test for criterion validity and factor analysis for construct validity. Also, test-retest and Cronbach's alpha coefficient were used to assess reliability. Data analysis was one using SPSS and Smart PLS software. The results showed that the tool designed in this study has the ability to measure and typify teacher support strategy with acceptable validity and reliability based on 4 vectors and 10 pair-scale constructs.
