Integration of Foreign Culture in English Instruction: Iranian EFL Learners and Teachers' Views in Academic Context
محورهای موضوعی : نشریه تخصصی زبان، فرهنگ، و ترجمه (دوفصلنامه)
آذر باقری مسعودزاده
1
(
دکترای آموزش زبان انگلیسی، گروه زبان انگلیسی، دانشگاه فرهنگیان واحد کرمان، کرمان، ایران
)
اکرم شکریان بهزادی
2
(
دکترای زبان شناسی کاربردی، گروه زبان انگلیسی، دانشگاه فرهنگیان واحد کرمان، کرمان، ایران
)
کلید واژه: EFL learners, English Instruction, Academic Context, EFL Teachers Foreign Culture,
چکیده مقاله :
This study focused on the integration of foreign culture in English instruction in an academic context. More specifically, it analyzed the Iranian university EFL students' and teachers' views towards the integration of foreign culture in English instruction. Moreover, the possible difference between the participants' views towards the integration of foreign cultures was assessed. In doing so, 30 English EFL university teachers and 40 B.A. students were selected from four universities in Kerman (Bahonar, Azad, Payame Noor, & Institute of Higher Education). In order to collect data, a related questionnaire developed by Han (2010) was employed to examine the participants' views. After completing the questionnaires, the acquired data were analyzed by conducting descriptive statistics and the t-test of two independent groups. The results emerged from data analysis indicated that a great percentage of students asserted that learning foreign cultures was significant for them. It was necessary for them to get information about the target culture and spend more time on it. The university teachers remarked the same views as learning foreign cultures was important for them. It was essential for them to provide information and to spend more time on foreign culture teaching. The results of the study revealed no significant difference between the participants' views towards the integration of foreign culture in English instruction. Findings will contribute to the theoretical research gap in the field of culture and foreign language teaching and can serve as a guide to lead teachers and learners to the desired cultural goals of a specific language course.
پژوهش حاضر تمرکز بر ادغام فرهنگ خارجی در آموزش زبان انگلیسی در محیط آکادمیک دارد. به طور خاص، دیدگاه دانشجویان و اساتید ایرانی زبان انگلیسی دانشگاه در مورد تلفیق فرهنگ خارجی در آموزش انگلیسی را مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. بعلاوه، تفاوت احتمالی بین دیدگاه شرکت کنندگان مورد ارزیابی قرار گرفت. بدین منظور، 30 استاد زبان انگلیسی دانشگاه و 40 دانشجوی کارشناسی از چهار دانشگاه کرمان (باهنر، آزاد، پیام نور و موسسه آموزش عالی) انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده ها، از پرسشنامه مرتبط هان (2010) برای بررسی دیدگاه شرکت کنندگان استفاده شد. سپس داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون t دو گروه مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که درصد زیادی از دانشجویان معتقدند که یادگیری فرهنگهای خارجی برای آنها معنادار است. از دیدگاه آنها لازم است که اطلاعاتی در مورد فرهنگ زبان هدف به دست آورند و زمان بیشتری را صرف آن کنند. اساتید دانشگاه نیز به همان دیدگاهها اشاره کردند که یادگیری فرهنگهای خارجی از آنها مهم بود. همچنین ارائه اطلاعات و صرف زمان بیشتر برای آموزش فرهنگ خارجی برای آنها ضروری بود. نتایج پژوهش تفاوت معنی داری را بین دیدگاه شرکت کنندگان نسبت به تلفیق فرهنگ خارجی در آموزش انگلیسی نشان نداد. یافتهها به شکاف پژوهشی نظری در زمینه فرهنگ و آموزش زبانهای خارجی کمک میکند و میتواند به عنوان راهنمایی برای هدایت معلمان و فراگیران به اهداف فرهنگی مطلوب یک دوره زبان خاص باشد.