The Relationship between Teachers’ Emotion Regulation and Psychological Well-Being in English Language Classrooms: Emotion Regulation Strategies in Focus
محورهای موضوعی : نشریه تخصصی زبان، فرهنگ، و ترجمه (دوفصلنامه)
لعیا تهامی زرندی
1
(
دانشجوی دکترای زبان انگلیسی، گروه زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، کرمان، ایران
)
مهری حداد نرفشان
2
(
استادیار آموزش زبان انگلیسی، گروه زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، کرمان، ایران
)
پیمان صیف الدین
3
(
استادیار آموزش زبان انگلیسی، گروه زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، کرمان، ایران
)
کلید واژه: emotion regulation, Emotion Regulation Strategies, psychological well-being, cognitive reappraisal, expression suppression,
چکیده مقاله :
The present study investigated the relationship between teachers’ emotional regulation and psychological well-being. It also explored the emotion-regulation strategies used by349English language teachers.The research, a cross-sectional mixed-method survey, studied Iranian high school teachers from Kerman Province and four of its. Tocollect the data, teachers’ emotion regulation strategies questionnaire and psychological well-being questionnaire were submitted to English language teachers either in person or via email. In addition, a semi-structured interview was used to explore the teachers’ reflections concerning the strategies that they use in regulating their emotions. Correlations showed that emotion regulation and its sub-scale (cognitive reappraisal) correlated positively with teachers’ psychological well-being among English language teachers.The preferred strategy of emotion regulation was cognitive reappraisal. Moreover, the findings showed a medium level of emotion regulation and psychological well-being among English language teachers.Besides, the qualitative findings revealed that teachers used situation selection, situation modification, attention deployment, and cognitive change to regulate their emotions. In brief, curriculum and educational planners should take steps to support teachers in regulating their emotions, which contributes to their psychological well-being.
پژوهش حاضر به رابطه بین تنظیم هیجانی معلمان و آسودگی روانشناختی و همچنین استفاده از راهبردهای تنظیم هیجان توسط 349 معلم زبان انگلیسی پرداخته است. این پژوهش یک پیمایش مقطعی ترکیبی است که معلمان دبیرستان های ایرانی استان کرمان را مورد بررسی قرار داده است. برای جمع آوری داده ها، پرسشنامه راهبردهای تنظیم هیجان معلمان و پرسشنامه بهزیستی روانشناختی به صورت حضوری یا از طریق ایمیل به معلمان زبان انگلیسی ارسال شد. همچنین در این پژوهش، مصاحبه ای نیمه ساختاریافته برای بررسی بازتاب های معلمان در مورد راهبردهایی که در تنظیم هیجانات خود به کار می برند، انجام شده است. در بین معلمان زبان انگلیسی همبستگی نشان داد که تنظیم هیجان و زیر مجموعه آن (ارزیابی مجدد شناختی) با بهزیستی روانشناختی معلمان همبستگی مثبت دارد. راهبرد ترجیحی تنظیم هیجان، ارزیابی مجدد شناختی بود علاوه بر این، یافتهها سطح متوسطی از تنظیم هیجان و بهزیستی روانشناختی را در بین معلمان زبان انگلیسی نشان داد. علاوه بر این، یافتههای کیفی نشان داد که معلمان از انتخاب موقعیت، اصلاح موقعیت، گسترش توجه و تغییر شناختی برای تنظیم هیجانهای خود استفاده میکنند. به طور خلاصه، برنامه ریزان برنامه درسی و آموزشی باید اقداماتی را برای حمایت از معلمان در تنظیم احساسات خود انجام دهند که به رفاه روانی آنها کمک می کند.