Identity Construction and E-Learning: The Role of Virtual Teaching in EFL Learners’ Identity
محورهای موضوعی : نشریه تخصصی زبان، فرهنگ، و ترجمه (دوفصلنامه)
آذر باقری مسعودزاده
1
(
دانشجوی دکترای آموزش زبان انگلیسی، گروه زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم، قشم، ایران
)
ندا فاتحی راد
2
(
استادیار آموزش زبان انگلیسی، گروه زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، کرمان، ایران
)
کلید واژه: gender, EFL learners, Identity, Virtual Teaching, E-Learning Context,
چکیده مقاله :
The present study considered the role of E-learning in EFL learners’ identity construction. It specifically tried to highlight the extent that different aspects of students’ identity were constructed in the virtual teaching context. It also identified the most/least dominant types of identity construed in the E-learning context and explored the possible difference between male and female learners as far as E-learning identity is concerned. To achieve the objectives, the researcher adopted survey research as a quantitative method with a sample of 80 newcomer students of both genders. The study centered on the Internet via Adobe Connect Application for virtual classes. It is worthy to mention that participants of the study experienced E-learning during a term in the case of virtual education imposed by COVID-19. The data were collected through Aspect Identity Questionnaire (AIQ) and moved to SPSS software to be analyzed and interpreted. Results indicated that a high extent of language learning identity was achieved among the participants, and relational and collective identity types were identified as the most and least dominant ones in them, respectively. Moreover, findings of overall language learning identity presented no difference in both genders (male & female EFL learners).
پژوهش حاضر نقش یادگیری الکترونیک در ساخت هویت زبان آموزان ایرانی را در نظر گرفته است. این تحقیق به طور خاص سعی کرده است تا مقدار جنبه های متفاوت هویت ساخته شده زبان آموزان را درمحیط آموزش مجازی مشخص کند. همچنین برجسته ترین و کمترین نوع هویت در زمینه آموزش الکترونیک را شناسایی کرده و تفاوت احتمالی بین زبان آموزان زن و مرد را از نظر هویت یادگیری الکترونیک بررسی کرده است. برای دستیابی به این اهداف ، محققین تحقیق پیمایشی را به عنوان یک روش کمی با نمونه ای از 80 دانشجوی تازه وارد از هر دو جنس، در نظر گرفت. این مطالعه با محوریت اینترنت از طریق برنامه ادوبی کانکت برای کلاسهای مجازی انجام شد. شایان ذکر است که شرکت کنندگان در این تحقیق در دوره آموزش مجازی که توسط کوید-19 تحمیل شده است، آموزش الکترونیک را تجربه کرده اند. داده ها از طریق پرسشنامه هویت، جمع آوری و برای تجزیه و تحلیل به نرم افزار اس پی اس اس منتقل شد. نتایج نشان داد که مقدار هویت بالایی از یادگیری زبان در بین شرکت کنندگان حاصل شده است. همچنین هویت رابطه ای و هویت جمعی به ترتیب بعنوان برجسته ترین و کمترین نوع هویت در آنها شناخته شده است. علاوه بر این ، یافته های هویت کلی یادگیری زبان هیچ تفاوتی در زبان آموزان پسر و دختر نداشت.