مروری بر نقش متاورس در آموزش
محورهای موضوعی : آموزش مجازیرزیتا مشعشعی 1 , زهرا جامه بزرگ 2
1 - تکنولوژی آموزشی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، دانشگاه علامه طباطبایی ، تهران ، ایران
2 - استادیارگروه تکنولوژی آموزشی،دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران. دبیر هسته پژوهشی طراحی و
کلید واژه: ", متاورس ", , ", آموزش", , ", روش تدریس مجازی", ,
چکیده مقاله :
متاورس جهان پسا واقعیت است، یک محیط چند کاربره دائمی و پایدار که واقعیت فیزیکی را با مجازی دیجیتال ادغام میکند. این علم نوین مبتنی بر همگرایی فناوریهایی است که تعاملات چندحسی را با محیطهای مجازی و اشیاء دیجیتال ممکن میسازد. متاورس در بخش آموزش ، یادگیرندگان را قادر میسازد تا در کلاسهای مجازی از راه دور شرکت کنند و در عین حال عناصر کلاس درس واقعی را تجربه کنند. به سازمانها اجازه میدهد آموزشهای فنی بهتری ارائه دهند و به رشد آنها کمک کنند. هدف این مقاله مطالعه پژوهشهای مرتبط با متاورس در زمینه آموزش و افزایش آگاهی در مورد منشأ و تواناییهای آن است. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی، از نظر گردآوری دادهها کیفی و با شیوه مطالعه مروری نظاممند انجام شدهاست. بدینمنظور منابع موردنیاز از پایگاههای اطلاعاتی گوناگون با استفاده از کلیدواژههای مناسب جستجوشد. سپس مستندات یافتشده موردتحلیل قرارگرفت نتایج پژوهش حاضر میتواند راهنمای پژوهشگران برای انجام تحقیقات بیشتر بهمنظور رفع کاستیهای پژوهشی و ارایه یک چشم انداز واحد برای آموزش فراآموزشی و آموزش از راه دور مبتنی بر متاورس آنلاین باشد.
. The metaverse is a post-reality universe, a persistent and stable multi-user environment that merges physical reality with digital virtuality. This new science is based on the convergence of technologies that enable multisensory interactions with virtual environments and digital objects. On the education side, Metaverse enables learners to participate in remote virtual classes while experiencing the elements of a real classroom. It allows organizations to provide better technical training and help them grow. The purpose of this article is to study research related to metaverse in the field of education and increase awareness about its origin and capabilities. This research has been conducted in terms of practical purpose, in terms of qualitative data collection and with a systematic review method. For this purpose, the required resources were searched from various databases using appropriate keywords. Then the documents found were analyzed. The results of the present study can be a guide for researchers to conduct further research in order to resolve research shortcomings and provide a single perspective for meta-education and distance education based on online metaverse