مروری بر نقش متاورس در آموزش
الموضوعات :رزیتا مشعشعی 1 , زهرا جامه بزرگ 2
1 - تکنولوژی آموزشی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، دانشگاه علامه طباطبایی ، تهران ، ایران
2 - استادیارگروه تکنولوژی آموزشی،دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران. دبیر هسته پژوهشی طراحی و
الکلمات المفتاحية: ", متاورس ", , ", آموزش", , ", روش تدریس مجازی", ,
ملخص المقالة :
متاورس جهان پسا واقعیت است، یک محیط چند کاربره دائمی و پایدار که واقعیت فیزیکی را با مجازی دیجیتال ادغام میکند. این علم نوین مبتنی بر همگرایی فناوریهایی است که تعاملات چندحسی را با محیطهای مجازی و اشیاء دیجیتال ممکن میسازد. متاورس در بخش آموزش ، یادگیرندگان را قادر میسازد تا در کلاسهای مجازی از راه دور شرکت کنند و در عین حال عناصر کلاس درس واقعی را تجربه کنند. به سازمانها اجازه میدهد آموزشهای فنی بهتری ارائه دهند و به رشد آنها کمک کنند. هدف این مقاله مطالعه پژوهشهای مرتبط با متاورس در زمینه آموزش و افزایش آگاهی در مورد منشأ و تواناییهای آن است. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی، از نظر گردآوری دادهها کیفی و با شیوه مطالعه مروری نظاممند انجام شدهاست. بدینمنظور منابع موردنیاز از پایگاههای اطلاعاتی گوناگون با استفاده از کلیدواژههای مناسب جستجوشد. سپس مستندات یافتشده موردتحلیل قرارگرفت نتایج پژوهش حاضر میتواند راهنمای پژوهشگران برای انجام تحقیقات بیشتر بهمنظور رفع کاستیهای پژوهشی و ارایه یک چشم انداز واحد برای آموزش فراآموزشی و آموزش از راه دور مبتنی بر متاورس آنلاین باشد.