رابطه بین تصویر ذهنی فروشگاه و کیفیت خدمات، ارزش درک شده و قصد خرید مشتریان
محورهای موضوعی : بازاریابیریحانه خیزاب 1 , محمدرضا حسینی 2 , زینب منتظری 3
1 - گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علی آباد کتول، علی آباد کتول، ایران
2 - گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علی آباد کتول، علی آباد کتول، ایران
3 - گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول، علی آباد کتول، ایران
کلید واژه: ارزش درک شده, اعتماد, کیفیت خدمات, قصد خرید مشتریان, تصویر ذهنی فروشگاه,
چکیده مقاله :
هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه بین تصویر ذهنی فروشگاه و قصد خرید مشتریان با توجه به نقش میانجی کیفیت خدمات، اعتماد و ارزش درک شده در نمایندگیهای فروش ادوات کشاورزی استان گلستان بوده است. تحقیق حاضر با استفاده از روش توصیفی/پیمایشی و همبستگی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق کلیه مشتریان نمایندگیهای فروش ادوات کشاورزی در استان گلستان بود که تعداد 384 نفر به عنوان حجم نمونه تعیین گردید و روش نمونه گیری خوشهای بوده است. دادههای تحقیق با روش کتابخانهای و میدانی گردآوری شده و ابزار مورد استفاده پرسشنامه استاندارد بوده است. پایایی پرسشنامهها با استفاده از روش آلفای کرونباخ محاسبه و تایید شد و روایی ابزار با روش روایی محتوایی مورد تأیید قرار گرفت. همچنین تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از روش مدلیابی معادلات ساختاری و به کمک نرم افزار لیزرل انجام شد. که نتایج تحقیق معنادار بودن تمامی فرضیهها را نشان داد و به طور کلی فرضیههای تحقیق مورد تأیید قرار گرفتند.
The aim of the present research was to investigate the relationship between the mental image of the store and the purchase intention of customers with regard to the mediating role of service quality, trust and perceived value in agricultural implement sales agencies in Gorleston province. The current research was done using descriptive/survey and correlation method. The statistical population of the research of customers of all agricultural implement sales agents in Gorleston province was determined as the volume of 384 people and the sampling method was cluster. The research data was collected by library and field method and the instrument used was a standard questionnaire. The reliability of the questionnaires was calculated and confirmed using the Cronbach's alpha method, and the validity of the instrument was confirmed using the content validity method. Also, data analysis was done using the structural equation modeling method and with the help of Lisrel software. The research results showed the significance of all the hypotheses and the research hypotheses were generally confirmed.
_||_