An Investigation of the Relationship between Ethics and Politics in the Idea and Practice of Charlemagne(The Founder of the Holy Roman Empire of the German Nations)
Subject Areas :
Iranian Political Research
Alireza Taherizadeh
1
,
Akbar Ashrafi
2
,
Abbas Ali Rahbar
3
,
Morteza Mahmoodi
4
1 - PhD Student, Political Science, Islamic Azad University, Central Tehran Branch, Tehran, Iran.
2 - Assistant Professor, Faculty Of Political Science, Islamic Azad University, Central Tehran Branch , Tehran, Iran
3 - Assistant Professor, Faculty Of Political Science, Allameh Tabataba'i University, Tehran, Iran.
4 - Assistant Professor, Faculty Of Political Science, Islamic Azad University, Central Tehran Branch , Tehran, Iran.
Received: 2019-04-27
Accepted : 2020-04-02
Published : 2020-06-21
Keywords:
Political Ethics,
Charlemagne,
Ethical Politics,
Abstract :
The purpose of the present study is to investigate the relationship between ethics and politics in one of the noticeable governmental eras in Christian Europe during the Middle Ages, that is to say Charlemagne’s reign. This research aims to answer the following research questions: Was politics during Charlemagne’s reign based on the accurate observation of ethical principles inferred from Christianity? How much ethical and religious principles were effective on Charlemagne’s decision making and political function? The conceptual framework of the study is based on two likely relationships between ethics and politics, that is ethical politics and political ethics as the underlying criteria for the analysis of Charlemagne’s measures and functions. The method of the study was descriptive analysis and the results showed that despite theoretical advices of Christianity in terms of observing ethics in politics, Charlemagne did not really adhere to moral rules during his reign and his practical politics was based on meeting personal interests even at the cost of violating ethical principles.
References:
آرمسترونگ، میشل (1381). توسعه تفکر در امپراطوری کارولنژیان. ترجمه سیدمحمود سیف، فرهنگ،
41-42: 141-165.
ایـزدی، حجتالله (1375). نگـرشی به ظهور و سقوط حکومت مسلمانان در اندلس. مصبـاح، 5(17):
59-78.
جوادیان، مسعود ودیگران (1392).تاریخ ایران و جهان. تهران: شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی
ایران.
دورانت، ویل (1371). تاریخ تمدن. ترجمه ابوطالب صارمی، ابوالقاسم پاینده. تهران: انتشارات آموزش انقلاب اسلامی، ج4.
سیدی، محمود (1372).تاریخ استعماری غربی. قم: مکتب الحیدریه الاسلامیه.
فضلینژاد، احـمد (1384). نقش امپـراطوری مقدس روم در تاریخ تحولات اروپا. آمـوزش تاریخ، 18:
33-40.
کاسمینسکی، یوگنی الکس یویچ (1353).تاریخ قرون وسطی. ترجمه محمدباقر مومنی؛ صادق انصاری. تهران: نشر اندیشه.
کوریک، جیمز (1380).قرونوسطایاولیه. ترجمه مهدی حقیقتخواه. تهران: ققنوس.
گریمبرگ، کارل گوستاو (1369). تاریخ بزرگ جهان. ترجمه غلامرضا سمیعی. تهران: انتشارات
یزدان.
گلفند، دیل اوا (1390). رهبران جهان باستان (شارلمانی). ترجمه رضا علیزاده. تهران: ققنوس.
لوکاس، هنریاستیون (1382).تاریخ تمدن: از کهنترین روزگار تا سده ما. ترجمه عبدالحسین آذرنگ. تهران: انتشارات سخن.
لوگوف، ژاک (1387). اروپا مولـود قرون وسطی. ترجمه بهـاءالدین بازرگـانی گیلانی. تهـران: انتشارات
کویر.
ماله، آلبر (1384).تاریخ آلبرماله: تاریخ قرون وسطی تا جنگ صد ساله. ترجمه عبدالحسین هژیر. تهران: انتشارات سمیر.
مطهری، مرتضی (1362).خدمات متقابل اسلام و ایران. تهران: انتشارات صدرا.
مطهری، مرتضی (1391).عدل الهی. تهران: انتشارات صدرا.
نهجالبلاغه (1379). ترجمه محمد دشتی. قم: موسسه نهجالبلاغه.
نهرو، جواهر لعل (1388). نگاهی به تاریخ جهان. محمود تفضلی. تهران: امیرکبیر.
نوذری، عزتالله (1387). اروپا در قرون وسطی. شیراز: نوید.
وان لون، هاندریک (1334). تاریخ بشر. علی اکبر بامداد. تهران: انتشارات پیروز.
وحیدیمنش، حمـزهعلی (1387). نمایی کلی از سیاست اخلاقی. مطالعـات انقلاب اسلامی، 4 (12):
77-100.
_||_
Armstrong, M. (2002).The Development of Thinking in the Carolingian Empire. Translated: Seyed Mahmoud Saif. Culture,41-42:141-165.[In Persian]
Corrick, J, A. (2001).The Early Middle Ages. Translated: Mehdi Haghighatkhah.Tehran: Qoqnoos. [In Persian]
Durant, W. (1992). The Story of Civilization. Translated: Abotaleb Saremi & Abolghasem Payandeh.Tehran: Education of Islamic Revolution, Vol.4. [In Persian]
FazliNejad, A. (2011).The Role of the Holy Roman Empire in the History of European Development. Education Growth, 18:33-40. [In Persian]
Golfand, D.E. (2011).Leaders of the Ancient World (Charlemagne).Translated: Reza Alizade.Tehran: Qoqnoos. [In Persian]
Grimberg, C.G. (1990).The Great History of the World.Translated: Qolam Reza Samiee.Tehran: Yazdan. [In Persian]
Izadi, H.A. (1996). A look at the rise and fall of Islam in Andalusia. Mesbah, 5(17):
59-78. [In Persian]
Javadian, M. (2013). History of Iran and the world.Tehran:Iran educational books Publishing Company.[In Persian]
Kosminsky, Y.A. (1974). Medieval history. Translated: Mohammad Bagher Momeni & Sadegh Ansari.Tehran: Andishe.[In Persian]
Logoff, J. (2008). Europe, Medieval Born: A Historical Study of the Process of European Development in the Middle Ages (4th to 16th Centuries). Translated: Baha'uddin Gilani.Tehran: Kavir. [In Persian]
Lucas, H.S. (2003).The History of Civilization: From the Ancient Times to Our Century. Translated: Abdolhosien Azarang.Tehran: Sokhan. [In Persian]
Male, A. (2004) .The History of Albert Malle: Medieval History to the Hundred Years' War. Translated: Abdul Hussein Hajir. Tehran: Samir. [In Persian]
Motahari, M. (1983).Islam and Iran Mutual Services.Tehran: Sadra. [In Persian]
Motahari, M. (2012). Adl Allah Divine. Tehran: Sadra. [In Persian]
Nehru, J. (2009). ALook at World History. Translated: Mahmoud. Tafazli. Tehran: Amirkabir. [In Persian]
Nozari, E. (2008). Europe in the Middle Ages. Shiraz: Navid. [In Persian]
Seyedi, M. (1993).Western colonial history.Qom: Al-Haidariyah al-Islamiyah Institute. [In Persian]
The Nahj al-Balagha (2000).Translated by Mohammad Dashti. Qom: Nahj al-Balagha Institute. [In Persian]
Vahidimanesh, H.A. (2008). An Overview of Moral Politics. Islamic Revolution Studies, (4)12: 77-100. [In Persian]
Vanloon, H. (1955). Human history.Translated: Ali Akbar Bamdad.Tehran: Pirooz.
[In Persian]