List of Articles Open Access Article Abstract Page Full-Text 1 - کد مقاله 140311011197160 عنوان فارسی مدارس سازگار: رویکردی نوین برای پاسخگویی به نیازهای متنوع دانشآموزان کلید واژه فارسی مدارس سازگار، یادگیری فردمحور، نظریات یادگیری، یادگیری تعاملی چکیده فارسی در چند دهه اخیر، مدارس سازگار بهعنوان یک رویکرد نوین آموزشی معرفی شدهاند که هدف اصلی آنها پاسخگویی به نیازهای متنوع دانشآموزان با توجه به تفاوتهای فردی و شرایط اجتماعی، فرهنگی و فناوری است. این مدارس تلاش میکنند تا محیطی فراهم کنند که تمامی دانشآموزان، صرفنظر از تفاوتها، فرصتهای آموزشی یکسانی داشته باشند. یکی از ویژگیهای بارز مدارس سازگار، طراحی برنامههای آموزشی منعطف و شخصیسازیشده بر اساس نقاط قوت و ضعف هر دانشآموز است. این رویکرد موجب میشود که فرآیند یادگیری برای هر فرد متناسب با نیازهای خاص او پیش رود. مدارس سازگار همچنین به تعاملات اجتماعی و همکاری میان دانشآموزان و معلمان اهمیت میدهند. این تعاملات موجب تقویت مهارتهای اجتماعی، عاطفی و گروهی دانشآموزان میشود. علاوه بر این، این مدارس بهطور ویژه از فناوریهای نوین برای بهبود فرآیند یادگیری استفاده میکنند. ابزارهای دیجیتال و نرمافزارهای آموزشی نهتنها انگیزه دانشآموزان را افزایش میدهند، بلکه محیطهای یادگیری انعطافپذیرتری فراهم میآورند. با این حال، چالشهایی در پیادهسازی این فناوریها، بهویژه در مناطق محروم، وجود دارد که نیاز به منابع کافی و آموزش تخصصی برای معلمان را ضروری میسازد. توجه به نیازهای عاطفی و روانی دانشآموزان نیز از دیگر ویژگیهای مدارس سازگار است. این مدارس سعی میکنند محیطی حمایتی و امن ایجاد کنند که در آن دانشآموزان بتوانند بهراحتی نگرانیهای خود را بیان کنند و به کاهش استرس و اضطراب کمک نمایند. مدارس سازگار با توجه به این ویژگیها، میتوانند نقش مؤثری در شکلدهی آینده آموزشی و اجتماعی جامعه ایفا کنند. عنوان انگليسي مقاله Adaptable Schools: A Novel Approach to Addressing the Diverse Needs of Students farhad jafari Open Access Article Abstract Page Full-Text 2 - Designing a Model for the Interpretive Structure of Organizational Health Based on Green Culture of Educational Organizations Leila Seraji fatemeh parasteh ghombavani MOJGAN ABDOLLAHI asghar zamani Open Access Article Abstract Page Full-Text 3 - Factor Analysis of Structural Equation Modeling for the Instructional Design of Laboratory Courses in Engineering Fields Mohammad Khalili ali akbar khosravi babadi عباس خورشیدی فاطمه حمیدی فر Open Access Article Abstract Page Full-Text 4 - Factors forming the pattern of participation of the non-governmental sector in the development of higher education Saeed Rahbari Baharak Shirzad Kebria Yalda Delgoshaei Open Access Article Abstract Page Full-Text 5 - Investigating the effect of job plateau, organizational commitment and burnout on employees' perception of organizational justice (Case study: elementary school teachers in Pishva city) Mona Shahsavan Azam Mohammadi Alborzi Open Access Article Abstract Page Full-Text 6 - Presenting an Organizational Transparency Model with an Organizational Excellence Approach in the Educational System with a Data-Based Approach Anahita Mohammad nezami Parisa Irannejad رمضان جهانیان mahtab salimi Fatemeh Parasteh-Ghombavani