References:
آمایش، طوس (1387): دادههای طرح بررسی اثـرات اقتصادی حضور زائرین و گردشـگران در مشـهد مقدس، شهرداری مشهد، خلاصه طرح پژوهشی.
اکبـری، ملیحـه (1388): بررسـی نیازهـای زائـران وگردشـگران سـاکن در کمـپهـای طـرق و بابـا قــدرت در تابســتان، طــرح پژوهشــی، معاونــت اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد.
پاپلی یزدی، محمد حسین و مهـدی سـقایی ( 1390):گردشگری (ماهیت و مفاهیم)، انتشارات سـمت،تهران، چاپ ششم
سازمان میراث فرهنگی، صنایع دسـتی و گردشـگری خراسان رضوی (1389): آمار اقامتگاههای رسمی گردشگری شهر مشهد.
ســقایی، مهــدی ( 1388): وآســازی مــتن فضــایی گردشـگری در روسـتاهای پیرامـون کلانشــهرها(مطالعه مـوردی: کلانشـهر مشـهد)، پایـان نامـه دکتری (Ph.D)، دانشگاه فردوسی مشهد.
سـقایی، مهـدی (1390): بررسـی، تحلیـل و تـدوین اسناد، مطالعات و پژ وهشهـای انجـام شـده در
پیرامـون آمـار زائـران و گردشـگران ورودی بـه کلانشـهر مشـهد، کارفرمـا معاونـت اجتمـاعی وفرهنگی شهرداری مشهد.
سقایی، مهدی (1385): تفکیک فضایی گردشگری درکلانشهرهای اسلامی (مطالعه مـوردی: کلانشـهرمشهد)، کنگره جغرافیدانان جهان اسلام، اصفهان
ســقایی، مهــدی و همکــاران (1391): مــتن فضــایی زیـارت امـام رضـا (ع)، مجلـه مطالعـات علـوم اجتماعی، شماره 3، دوره ششم.
شــرفی، ابوالفضــل (1387): بررســی و طبقــهبنــدی نیازمندیهـای زائـران خـارجی در شـهر مشـهد،طرح پژوهشی، مرکز پژوهشهای شورای اسـلامی
شهر مشهد شرکتتعاونی کتاب مشاور خراسان (1384): بررسـی شاخصهای ورود و خروج زائر به شهر مقـدس مشــهد، طــرح پژوهشــی، معاونــت اجتمــاعی و
فرهنگی شهرداری مشهد.شهرداری مشهد (1389): سالنامه آماری شهر مشهد.
مافی، عزت ا... و سقایی، مهدی (1388): کاربرد مدلMS-SWOT در تحلیــل مــدیریت گردشــگری(مطالعه موردی: کلانشهر مشهد)، مجلـه جغرافیـا و توسعه (دانشگاه زاهدان)، شماره 14
مافی، عزتا... و سقایی، مهـدی ( 1389): نگـاهی بـه اقتصاد گردشگری در کلانشهرها (مطالعه موردی:کلانشهر مشهد)، مجله جغرافیـا و توسـعه ناحیـهای، شماره 15.
موحدی، علی (1389): توزیع فضایی مراکز اقامتی درشهرهای تاریخی، مجله پژوهشهای جغرافیـایی،شماره 63.
Fleischer, Aliza (2000): The tourist behind thepilgrim in the Holy Land, Hospitality
Management 19, andGetis, A., And B. Boots, 1978 Models ofSpatial Processes. Binghampton:Cambridge University Press.
Haq, F., & Jackson, J( 2006): The recognitionof marketing of spiritual tourism as a
significant new area in leisure travel,proceedings of the Conference on Tourism
- A Spiritual Dimension, 2006, Lincoln,UK.
Karar, Arnab (2010): Impact of PilgrimTourism at Haridwar, Anthropologist,12(2),
Law, Christopher M: (2002) Urban Tourism,Continuum
Pearce, Douglas G. (2008): A NEEDSFUNCTIONSMODEL OF TOURISMDISTRIBUTION, Annals of Tourism
Research, Vol. 35, No. 1
Barrett, J. A. 1958 the Seaside Resort Townsof England and Wales. University of
London: unpublished Ph.D, thesis.Khurana, J. S. 1968 Hotel and City. The
Canadian Architect (MayPigram, J. J 1983 Identifying Disparities in the
Provision of Urban RecreationOpportunities: A Macroscopic View.
Recreation Research Review 10(4).
Pigram, J. J, 1977 Beach Resort Morphology.Habitat International 2(5/6),Smale, B.
Smith, S. L. J. 1983 Restaurants and DiningOut: Geography of a Tourism Business.
Annals of Tourism Research 10(4)- 549.Stan field, C. 1971 The Geography of Resorts:
Problems and Potentials. ProfessionalGeographer 23(2)
Wall, G. 1971 Car-owners and HolidayActivities. In Recreational Geography, P
Lavery,ed. London: David and Charles.