Abstract :
The goal of this study was to assess the satisfaction of the faculty members of Marvdasht Islamic Azad University through a survey. This study utilized a newly developed questionnaire whose validity and reliability were already established. The sampling frame of the study included all faculty members of the Marvdasht IAU. A use was made of random stratified sampling strategy to draw a sample taking into consideration of their academic status. The data was analyzed using descriptive statistics along with Kolmogorof-Smirnov statistics. The results indicated that faculty members were satisfied with their jobs. In addition, most of the faculty expressed moderate satisfaction with their salary and colleagues’ knowledge. Finally, more than two thirds of the sample held that programming and management is very important in their professional affairs.
References:
اســــلامیه، ســــمیرا (. 1386). اثربخــــشی و کـــــارآیی در مــــدیریت. قابــــل دســــترس در:
http://www.feslamieh.blogfa.com/post-16.aspx
پورظهیر، علی تقی (. 1372). نظام برنامهریـزی توسـعه آمـوزش عـالی / دانـشگاه . فـصلنامه ی پـژوهش و
برنامهریزی در آموزش عالی، سال اول، شماره ، 3 ی .32-9
حسینی الموسوی، عبدالحسین (. 1373). بهره وری نیروی انـسانی و عوامـل مـؤثر در ارتقـاء و بهبـود . آن
مجله ی تحول اداری، ویژهنامه ی بهرهوری، صفحات -18. 20
ساعتچی، محمود (1386) روانشناسی بهره وری، چاپ ششم، مؤسسه نشر ویرایش .
فصلنامهی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، سال اول، شمارهی3، پاییز 159 89
سید عباس زاده، میر محمد (1372). لزوم توجه به مدیریت آموزشی در نظام آموزشی ایران . مدیریت در
آموزش و پرورش، سال دوم، شماره 2 ی ، شمارهی مسلسل ، 48. 52- 6
صالحی، حورزاد . (1385). رابطه ابعاد شخصیت با رضامندی شغلی ، پایان نامه کارشناسـی ارشـد رشـته
روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات .
طبیبی، سید جمال الدین (. 1374). جایگاه آینده نگری در برنامه ریزی آموزش عالی . فصلنامهی پژوهش و
برنامهریزی در آموزش عالی، شماره ، 1 ی -39. 59
فرهنگ، علی اکبر (. 1380). ارتباطات انسانی. تهران: مؤسسه رسا .
گنجی، حمزه (. 1379 ). روانشناسی کار. تهران: ارسباران .
هرسی، پال و بلانچارد، کنث. (1375). مدیریت رفتار سازمانی، ترجمه قاسم کبیری، تهران: جهاد
دانشگاهی.
Alexandra, l. (1999). A Strategic Planning Primer for Higher Education.
California State University; Northridge.
Hooker, M. (1997). The Transformation of Higher Education. In Diane
Oblinger and Sean C. Rush (Eds.). The Learning Revolution. Bolton, MA:
Anker Publishing Company, Inc. Available on the WWW: url:
http://google.com.
Johnson, J (1991). Teacher Satisfaction and Top Class, Symposion and
convention proceeding, Atlanta Georgia.
Jeffrey, A. (1995). Benchmarking in higher education: adapting best practices
to improve quality. ERIC Digest. Available on the WWW: url:
http://findarticles.com.
Rohl, Smith. Coine, James (1993).Teacher Job Satisfaction in a Quality
School, Journal of School Leadership. Vol. 3.