Designing Curriculum Pattern of Citizenship Training for Students of Junior High School
Subject Areas : Educational management
Keywords: Designing Curriculum,
Abstract :
The present research aims at designing curriculum pattern of citizenship training for students of junior high school. It is an applied research and the method of the study is descriptive. The population of the research consists of all experts' thoughts and reflections about citizenship training and curriculum published through the books, documents, papers, journals, texts and internet sites in developed countries. The researchers' attempts have been devoted to gathering a sample of related material which has been selected and summarized purposefully in order to present the theoretical foundation of this curriculum and its elements (goals, content, method, organizational procedures, and evaluation). The results of the study include the goals and content of the program introduced for the students in an applied form and problem oriented in the context of social activities. The organizational procedures of the given program were posed in the form of related and combined approaches. The method of teaching consisted of: interactive, shared, problem-solving, role play methods. The evaluation methods consisted of measuring the emotional and psychological activities.
- سیف، علی اکبر. (1385)، اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی ویرایش چهارم، تهران نشر دوران.
- شریعتمداری، علی. (1384)، اصول و فلسفه تعلیم و تربیت، تهران، انتشارات امیرکبیر.
- شریعتمداری، علی. (1382)، جامعه و تعلیم و تربیت، تهران، انتشارات امیرکبیر.
- شعاری نژاد، علی اکبر. (1383)، فلسفه آموزش و پرورش، تهران، انتشارات امیرکبیر.
- شعبانی، حسن. (1380)، مهارت های آموزشی، تهران، انتشارات سمت.
- صرافی، مظفر و حسین اسماعیل زاده، شهروند مداری راهکاری برای حل مسائل شهری ایران، اطلاعات سیاسی اقتصادی، سال ششم، مهر و آبان 1384 .
- فالکس، کیث. (1381)، شهروندی، ترجمه محمد تقی دلفروز، تهران، نشر کویر.
- فتحی و اجارگاه، کورش. (1382)، ویژگیهای شهروند خوب برای جامعه ایران و میزان انطباق برنامههای درسی مدارس با این ویژگی، فصل نامه علوم انسانی.
- فردانش، هاشم. طراحی آموزشی از منظر رویکردهای رفتارگرایی، شناختگرایی و ساخت گرایی، فصل نامه علمی پژوهشی علوم انسانی، دانشگاه الزهراء شمارههای24 و25 زمستان و بهار 1377.
- کیامنش، علیرضا. (1379)، سنجش صلاحیتهای پایه پنجم دبستان (ارزشیابی درون داد و برون داد) گزارش تحقیق، تهران، پژوهشکده تعلیم و تربیت 1379.
- مهر محمدی، محمود. (1381)، برنامه درسی، نظرگاهها، رویکردها و چشم اندازها، انتشارات آستان قدس رضوی.
- میلر، دیوید. (1381)، «حقوق بشر و شهروندی مقید به مرز» راهبرد نشریه مرکز تحقیقات شماره 23 استراتژیک بهار، 1381.
- میلر، جی پی. (1383)، نظریه های برنامه درسی، ترجمه مهرمحمدی، تهران، انتشارات سمت.
- نجاتی حسنی، سید محمود. (1380)، بررسی جایگاه مفهوم شهروندی در قانون شهرداری های ایران، انتشارات سازمان شهرداریهای کشور، تهران.
- واحد چوکد، سکینه و محمد کاظمی. (1383)، شهروندی، لازمه شهرنشینی، تبریز، سمینار علمی تخصصی شهرها و مردم.
-Gumbo, sam (2000). Case studies zambawe. Initative to develop improved approache: Life skills. http: www . Fermshulen. Org/ studies zimbawe/ sikoyo . htm
-Prior,w (2001) citizenship education. Australian experiences SLO. Netherland.
-Tobiasson, M (2000). Clobal citizen ship .Paper presented at European political Research Association copen hagen .
-Turner,Brayan and Hamilton, Thomas (1994). Balancing universalism and diversity. Citizen and learning. Hamburg. Munster.
-Tye, F.(1999). A strategy for global education: in http://www.findarticles.com
-Westheimer and kahne (2003). what kind of citizen . political choices and educational goals. Educe. Queens . ca/eoe/westheimer kahne pde