Subject Areas : Financial Economics
ناصر آزاد 1 , مجتبی محمدی پور 2 , بهمن نقدی 3
1 - استادیارگروه مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران
2 - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب ، تهران، ایران.
3 - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران، ایران
Keywords:
Abstract :
1) بندریان، رضا و قابضی،روح اله (1388) . مزایا و چالش های تجاری سازی نتایج تحقیقات مراکز پژوهشی در صنایع موجود، فصل نامه رشد فناوری، دوره5، شماره 20
2) ربیعی، علی و علی اکبری، سمیرا و محمودخانی، زهرا (1390) . رتبه بندی چالش های توسعه محصول جدید در شرکت های دانش بنیان، پژوهکده سیاست گذاری علم فناوری و صنعت دانشگاه صنعتی شریف ،دومین همایش ملی مدیریت پژوهش و فناوری
3) سلطانی ،بهزاد (1396)، سایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری
4) قلی پور،مجتبی و وحدت آزاد،محمدعلی و صالح اولیاء،محمد و خادمی زارع،حسن،(1394) شناسایی و اولویت بندی چالش های شرکت های دانش بنیان با استفاده از روش شبکه عصبی مصنوعی (مطالعه موردی: شرکت های دانش بنیان یزد)،فصل نامه رشد فناوری ،سال دوازدهم، شماره 45
5) گودرزی، مهدی و بامداد صوفی،جهانیار و اعرابی ،سید محمد و امیری مقصود (1392) الگوی جامع تجاری سازی فناوری در پژوهشگاه های دولتی ای،فصل نامه مدیریت توسعه فناوری، شماره 1
6) مقیمی ،سید محمد وصدیق زاده ،اصغر و جعفرزاده کوچکی،احمد و نظری،عزت (1389).تاثیر عوامل محیطی بر تجاری سازی ایده ها و نتایج تحقیقات ،مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 2
7) مهدوی، حمید و شیخ زین الدین، محمود و خدابنده، لیلا (1390 )تحلیل اثربخشی پارک های علم و فناوری به کمک نتایج فرآیند ارزیابی شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری. پارک ها و مراکز رشد، سال هفتم، شماره1
8) Abd Latif, N. S., Abdullahb, A., Mohd Janb N., (2016) , “A Pilot Study of Entrepreneurial Orientation towards Commercialization of University Research Products”, Procedia Economics and Finance, 37, 93 – 99
9) Al Natsheh, A., Gbadegeshin, S. A., Rimpiläinen, A., Imamovic-Tokalic I., & Zambrano, A. (2015), “Identifying the Challenges in Commercializing High Technology: A Case Study of Quantum Key Distribution Technology”, Technology Innovation Management Review, 5(1): 26–36. http://timreview.ca/article/864
10) Bandarian R, (2008), “Measuring Commercial Potential of Technology with Fuzzy Logic”, Journal of Science and Technology Policy, Vol. 1 No.1.
11) Boehlje, M., (2004), “Business Challenges in Commercialization of Agricultural Technology”. International Food and Agribusiness Management Review, 7(1): 91–104.
12) Christopher R Lowe , (2005), “Commercialisation and spinout activities of the Institute of Biotechnology” , Journal of Commercial Biotechnology. Vol 11. NO 4. 305–317.
13) Cornford, A. B., (2002), “Innovation and Commercialization in Atlantic Canada: Research Project – Final Report. Moncton”, NB: Atlantic Canada Opportunities Agency (ACOA).
14) http://publications.gc.ca/pub?id=365765&sl=0
15) Creswell, J. W., (2009), “Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches (3rd ed.)”. London: Sage Publications, Inc.
16) Davis, S. & Botkin, J., (1994) , “The Coming of Knowledge-Based Business”, Harvard Business Review, https://hbr.org/
17) Juanola-Feliu, E.,Colomer-Farrarins, J.,Mirible-Catala ,p.,Samitier, J.,valls-Pasola, J., (2012), “Market challenges facing academic research in commercializing nano-enabled implantable devices for in –vivo biomedical analysis”. Technovation, 32, 193–204.
18) Ellingsen, O., (2017), “Commercialization within Advanced Manufacturing: Value Stream Mapping as a Tool for Efficient Learning” , Norwegian University of Science and Technology, Procedia CIRP , 60 , 374 – 379
19) Fletcher, A. C., & Bourne, P. E., (2012), “Ten Simple Rules to Commercialize Scientific Research”, PLoS Compututational Biology, 8(9): e1002712.
21) Khalil Zadeh, N., Khalilzadeh, M., Mozafari, M., Vasei, M. & Amoei Ojaki, A., (2016) ,"Challenges and Difficulties of Technology Commercialization- A Mixed-Methods Study of an Industrial Development Organization", Management. Research Review, https://doi.org/10.1108/MRR-08-2016-0192
22) Kohlbacher, F., (2008), “Knowledge-based New Product Development: fostering innovation through knowledge co-creation , Int. J.”, Technology Intelligence and Planning, Vol. 4, No. 3.
23) Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994), “Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook (2nd ed.). Thousand Oaks”, CA: Sage Publications, Inc.
24) Min, Ch., Smith, P. M., (2017), “The U.S. Cellulosic Biofuels Industry :Expert Views on Commercialization Drivers and Barriers”. Biomass and Bioenergy, 102 , 52-61
25) Nassiri-Koopaei, N., Majdzadeh, R., Kebriaeezadeh, A., Rashidian, A., Tabatabai Yazdi, M., Nedjat, S. & Nikfar, Sh., (2014), “Commercialization of Biopharmaceutioal Knowledge in Iran; Challenges and Solutions”, DARU Journal of Pharmaceutical Sciences, 22:29, Aveilable at: http://www.darujps.com/content/22/1/29
26) O’Brien, J. N., Blau, J., & Rose, M. (2004), “An Analysis of the Institutional Challenges to Commercialization and Deployment of IGCC Technology in the U.S. Electric Industry: Recommended Policy”, Regulatory, Executive and Legislative Initiatives. New York, NY: Global Change Associates.
27) Olsen, W., (2004), “Triangulation in Social Research: Qualitative and Quantitative Methods Can Really Be Mixed. In Holborn, M. (Ed.)”, Developments in Sociology. Ormskirk, UK: Causeway Press.
28) Pfautsch, E., (2007), “Challenges in Commercializing Carbon Nanotube Composites”, Washington Internships for Students of Engineering (WISE)”.
29) Rosa, J., & Rose, A. (2007), “Report on Interviews on the Commercialization of Innovation”. Ottawa, CA: Statistics Canada.
30) Scanlon, K. J., & Lieberman, M. A. (2007). “Commercializing Medical Technology”. Cytotechnology, 53(1-3): 107–112.
31) Shakeel, Sh. R., Takalaa, J., Zhua, L. D., (2017), “Commercialization of Renewable Energy Technologies: a Ladder Building Approach”, Renewable and Sustainable Energy Reviews, 78, 855-867.
32) Siegel, R. A., Hansén, S. O. & Pellas, L. H., (2017), “Accelerating the commercialization of technology: commercialization through co-operation”. Industrial Management & Data Systems, Vol. 95 Issue: 1, pp.18-26, https:// doi.org/10.1108/02635579510079425.
33) Slater, S. F., & Mohr, J. J. (2006), “Successful Development and Commercialization of Technological Innovation: Insights Based on Strategy Type”. The Journal of Product Innovation Management, 23(1): 26–33.
34) Stenroos, L. A. & Lehtimaki, T., (2014), “Commercialization a radical innovation : probing the way to the market”, Industrial Marketing Management, 43 , 1372–1384
35) Tahvanainen, A., & Nikulainen, T. (2011), “Commercialisation at Finnish Universities: Researchers’ Perspectives on the Motives and Challenges of Turning Science into Business”. Discussion Paper 1234. Helsinki: The Research Institute of the Finnish Economy.
36) Yin, R. K. (1994), “Case Study Research: Design and Methods (2nd ed.)”. Thousand Oaks, CA: Sage Publications Inc
یادداشتها