Subject Areas : Financial Economics
محمد نقیبی 1 , مجید تنهایی دیلمقانی 2
1 - استادیار، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد سلماس، ایران
2 - دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد سلماس، ایران.
Keywords:
Abstract :
فهرست منابع
1)ذاکری، زینت.(1387).رابطه بین تمرکززدایی مالی و فساد در برخی از کشورهای در حال توسعه.پایان نامه کارشناسی ارشد علوم اقتصادی.دانشگاه مازندران. دانشکده علوم اقتصادی و اداری.مهرماه1387.
2)رنانی، محسن و سامتی، مرتضی و فرازمند، حسن.1384.بررسی رابطه تمرکززدایی مالی و اندازه دولت در ایران. پژوهش های اقتصادی ایران.سال هشتم. شماره26.بهار1385.صفحات125-151.
3)فرزین وش، اسداله و غفاری فرد، محمد.1385.بررسی تاثیر تمرکززدایی مالی بر رشد و ثبات اقتصادی در ایران. تحقیقات اقتصادی.شماره77.بهمن و اسفند1385.از 1 تا 26.
4)کمالی،یحیی.1393.بررسی نقش تمرکززدایی در تحقق سلامت اداری. سیاست های راهبردی و کلان.سال دوم.شماره پنجم.بهار 93.صفحات 132-111.
5) A. Soejoto1, W. Subroto, Suyanto. Fiscal Decentralization Policy in Promoting Indonesia Human Development.2015,International Journal of Economics and Financial Issues, 2015, 5(3), 763-771
6) Baoyun Qiao ,Jorge Martinez-Vazquez , Yongsheng Xu, The tradeoff between growth and equity in decentralization policy:China's experience. 2007
7) Decentralization,Economic Growth,and Macroestability",International Studies Working Paper 01,Atlanta :Andrew Young School of Policy Studies,Georgia State University.
8) George, E. Peterson (2002) Pakistan’s Fiscal decentralisation: Issues and Opportunities. The Urban Institute, prepared for World Bank.
9) Habib, Huang C., et al. (2003) Decentralisation and Human Development in Argentina. Journal of Human Development 4:1.
10)Halder, P. (2007) Measures of Fiscal Decentralisation. Department of Economics, Andrew Young School of Policy Studies, Summer 2007 Internship Programme.
11)Kaufman, D., Kraay, A., & Mastruzzi, M., (2008), “Governance matters VI: aggregate and individual governance indicators for 1996-2006”, World.
12)Kiran, Gajwani (2005) Decentralisation and State-level Gains: An empirical evidence in India, Department of Applied Economic and Management. Prepared for the NEUDC Conference, September 23–25.
13)Martinez-Vazquez,J.andR.McNab.(2005)."Fiscal
14)Meager, Patrick (1999) Co-operating Against Corruption, Governance, Collective Actions and Jurisdiction Design in Plural Societies. University of Marry Land. (Mimeographed).
15)Neumayer, Eric (2001) The human development index and sustainability - a constructive proposal. Ecological economics, 39 (1). pp. 101-114. ISSN 0921-8009.
16)Oates,W.(1993),Fiscal Decentralization and Economic Development.National Tax Journal 46(2).
17)Rajkumar, Andrew Sunil and Swaroop, Vinaya, Public Spending And Outcomes: Does Governance Matter?, ELSEVIER: Journal of Development Economics, 86, 2008, 96–111.
18)Yang SONG, Rising Chinese regional income inequality: The role of
19)fiscal decentralization,2011, School of Economics, Renmin University of China, Beijing 100872, China
20)Skira, M. (2006) Fiscal decentralisation and Poverty. Department of Economics, Andrew Young School of Policy Studies. Summer 2006 Internship Programme.
21)UNDP (2003) National Human Development Report, 2003. United Nations Development Programme.
22)Rajkumar, Andrew Sunil and Swaroop, Vinaya, Public Spending And Outcomes: Does Governance Matter?, ELSEVIER: Journal of Development Economics, 86, 2008, 96–111.
23)World Bank, 2011, World Development Indicators, Accessd from 1960 to 2011.http://www.worldbank.org/data/onlinedatabases.html
یادداشتها