Presenting the policy model of the talent management system in the country's banking network
Subject Areas :
Financial Economics
Fateme Memari
1
,
Vahid Araei
2
1 - Department of Management, Center Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
2 - Assistant Professor, Department of Public Administration and Public Policy, Islamic Azad University, Central Tehran Branch, Tehran, Iran
Received: 2023-07-08
Accepted : 2023-08-29
Published : 2023-09-23
Keywords:
Human Resources,
Keywords: Talent Management,
banking network,
theme analysis. JEL classification: G24,
54 C,
12 H,
Abstract :
AbstractThe aim of the current research is to identify the needs, find talent, attract and retain human resources talent in the country's banking network in order to provide a policy model for the talent management system. The research method is qualitative and to analyze the text of the interviews and identify the criteria and indicators, the analysis and theme analysis technique was used, and the data were analyzed during three stages of primary, secondary and selective coding. The statistical population includes 15 academic experts related to talent management and human resource managers of banks, and a combination of targeted judgment methods and snowball methods were used to select the sample. According to the results, the model of the talent management system in the country's banking network is based on three main components of input, talent management process and output, and banks should move towards talent management based on the dimensions of these components and in this context Don't be hasty.
References:
فهرست منابع
انارکی اردکانی، داوود؛ حسنپور، اکبر؛ عبدالهی، بیژن و عباسیان، حسین (1396). فهم شناختی مفهوم مدیریت استعداد، فصلنامه پزوهشهای مدیریت منابع انسانی، سال نهم، دوره 9، شماره 4.
بازرگان، عباس (1396). مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته: رویکردهای متداول در علوم رفتاری، انتشارات دیدار، چاپ هشتم.
حاجی کریمی، عباسعلی؛ حسینی، ابوالحسن (1389). تأثیر عوامل راهبردی زمینه ساز بر مدیریت استعداد، مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 2.
داناییفرد، حسن؛ الوانی، سیدمهدی؛ آذر، عادل (1395). روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع. چاپ چهارم، انتشارات صفار.
ذوالفقاری، مهدی، واعظ، سید علی، خدامرادی، محمد، (1400)، ارائه الگوی تأثیر ارتباطات سیاسی و حاکمیت شرکتی بر عملکرد بانکها در شرایط بروز بحرانهای مالی، فصلنامه اقتصاد مالی، دوره 15، شماره 55، صفحه 191-216.
شفائی یامچلو, سمیرا, حسن پور, اسماعیل, & رنجبر, محمدحسین. (1402). شناسایی آسیب ها و استراتژی های مورد نیاز الگوی مدیریت چرخه عمر برای توسعه خدمات بانکی (مطالعه موردی: بانک پارسیان)، فصلنامه اقتصاد مالی، دوره 17، شماره 63، صفحه 335-354.
طالبی گلین قشلاقی, موسی, حسن زاده, حیدر, زرکلام, ستار, & مالکی, جلیل. (1401). ایرادات در ضمانتنامههای عندالمطالبه بانکی با تاکید بر مقررات متحدالشکل اتاق بازرگانی بین المللی. فصلنامه اقتصاد مالی، دوره 16، شماره 61، صفحه 311-328.
ناصری، سیامک، آرایی، وحید و مینا جمشیدی اوانکی (1401). شناسایی الگوی بازاریابی حسی با رویکرد هوش هیجانی به منظور تحقق حکمرانی خوب: مورد مطالعه مشتریان بانک سپه شعب شمال تهران، دوره 16، شماره
_||_
Bartram, D. (2004). The SHL Competency Framework, SHL Business Series No. 4, Thames Ditton.
Branham, L. (2005). Planning to become an employer of choice. Journal of Organizational Excellence. Vol. 24, No. 3, pp. 57–69.
Charan, R. (2008). Leaders at all levels: Deepening your talent pool to solve the success crisis. San Francisco: JosseyBass.
Hitt, M.A; Chet, M and Colella, A. (2006). "Organizational Behavior A Strategic Approach". New York: John wihey& son's.
Karla, A. (2018). "Influence of Talent Management Practices on Commitment of Non-critical Employees in IT Companies in Chennai". International Journal of Business Administration and Management Research, 4(1), 1-5.
Schuler, Randall S. (2015). "The 5-C framework for manageing talent". Organizantional Dynamics.
Sommer, R.D. (2000). Retaining Intellectual Capital in the 21st Century, Society for Human Resource Management, Alexandria, VA.