• Home
  • مسعود امامی نژاد

    List of Articles مسعود امامی نژاد


  • Article

    1 - بررسی نقش مهندسی سرمایه انسانی در نگرش های مثبت کاری و کیفیت آموزشی (جامعه آماری: معلمان دبستان‌های دخترانه شهر رشت)
    Journal of Human Capital Empowerment , Issue 5 , Year , Winter 2021
    تحقیق حاضر با هدف بررسی نقش مهندسی سرمایه انسانی در نگرش های مثبت کاری و کیفیت آموزشی (جامعه آماری: معلمان دبستان‌های دخترانه شهر رشت) صورت گرفته است. نوع تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری در این تحقیق شامل معلمان دبستان‌های دختران More
    تحقیق حاضر با هدف بررسی نقش مهندسی سرمایه انسانی در نگرش های مثبت کاری و کیفیت آموزشی (جامعه آماری: معلمان دبستان‌های دخترانه شهر رشت) صورت گرفته است. نوع تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری در این تحقیق شامل معلمان دبستان‌های دخترانه شهر رشت از بهمن ماه سال 1398 تا تیر ماه سال 1399 بوده است. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 234 نفر با استفاده از روش طبقه‌ای تصادفی با تخصیص متناسب تعداد از میان جامعه مذکور بدست آمده است. ابزار گردآوری داده‌های این تحقیق پرسشنامه استانداری بوده است که با اندکی تغییر در آن طبق نظر استاد را به اجرا در آمده است. برای تعیین روایی محتوایی پرسشنامه از نظرات صاحب‌نظران و خبرگان و برای تعیین پایایی ابزار، از روش آلفای کرونباخ استفاده شد و مقدار آلفا برابر با 0/859 بدست آمده است. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از دو روش آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردیده است. در بخش آمار توصیفی به خلاصه کردن داده‌ها و تهیه جدول و رسم نمودار اقدام شده و از شاخص‌های مرکزی از قبیل میانگین، از شاخص‌های پراکندگی نظیر انحراف معیار استفاده شده است. در سطح آمار استنباطی، پس از انجام آزمون نرمالیتی داده‌ها از آزمون‌های T تک متغیره استفاده شده است. یافته‌های تحقیق نشان داد که مهندسی سرمایه انسانی در نگرش های مثبت کاری و کارایی معلمان دبستان‌های دخترانه شهر رشت نقش مثبت و معنی‎داری دارد، هشت فرضیه فرعی تحقیق نیز با انجام آزمون فوق مورد تأیید قرار گرفت. Manuscript profile

  • Article

    2 - شناسایی موانع توسعه فردی اعضای هیئت علمی دانشگاه¬های آزاد استان گیلان و ارائه راهکارهای بهبود آن
    Journal of Human Capital Empowerment , Issue 3 , Year , Autumn 2024

    با افزايش درک سازمان‌ها از تاثیر توسعه فردی به عنوان یکی از اشکال توسعه منابع انسانی و نقش آن در افزايش بهره‌وری سازمان، رضایت شغلی کارکنان و افزایش توانمندی¬های فردی‌ آنان، شناخت موانع توسعه فردی کارکنان به طور اعم و اعضای هیئت علمی به طور اخص به More

    با افزايش درک سازمان‌ها از تاثیر توسعه فردی به عنوان یکی از اشکال توسعه منابع انسانی و نقش آن در افزايش بهره‌وری سازمان، رضایت شغلی کارکنان و افزایش توانمندی¬های فردی‌ آنان، شناخت موانع توسعه فردی کارکنان به طور اعم و اعضای هیئت علمی به طور اخص به عنوان سرمایه‌های اندیشمند جامعه حائز اهمیت است. در این راستا پژوهش حاضر با هدف شناسایی موانع توسعه فردی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های آزاد استان گیلان و ارائه راهکارهای بهبود آن انجام شده است. اين پژوهش از نوع تحقيقات كاربردي مي‌باشد كه از روش کیفی به عنوان روش پژوهش استفاده كرده است. جامعه آماری پژوهش، کلیه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های آزاد استان گیلان و خبرگان توسعه منابع انسانی و توسعه فردی می‌باشد که با 15نفر از ایشان به عنوان نمونه پژوهش، تا مرحله اشباع نظری مصاحبه‌هایی صورت گرفت. نمونه‌گیری به صورت هدفمند انجام گردید. از مصاحبه نیمه ساختار یافته برای گردآوری داده‌ها استفاه شد. به منظور تحلیل یافته‌ها از روش کدگذاری باز و محوری استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که 4 مانع اساسی پیش روی توسعه فردی اساتید هیئت علمی دانشگاه‌های آزاد استان گیلان وجود دارد که شامل موانع فردی (شخصی)، علمی (پژوهشی و آموزشی)، سازمانی (سیاستگذاری، زیرساخت و ساختار) و مدیریتی (ویژگی مدیر) که هر یک از این موانع دارای مولفه‌های مشخص می‌باشد‌.

    Manuscript profile