• Home
  • فرینوش لازار

    List of Articles فرینوش لازار


  • Article

    1 - بررسی پیامدهای فعالیت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر ارزش ویژه برند با تکیه بر نقش میانجی تجربه الکترونیکی برند (مورد مطالعه: آکادمی دندانپزشکی دنولیکس)
    Jounal of Marketing Management , Issue 59 , Year , Summer 2023
    هدف: بررسی تأثیر فعالیت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر روی ارزش ویژه برند دنولیکس با واسطه‌گری تجربه الکترونیکی برند و تأثیر رابطه ارزش ویژه برند با پاسخ مشتریان این برند، هدف اصلی این پژوهش را تشکیل می‌دهد. روش‌شناسی: پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ نحوه More
    هدف: بررسی تأثیر فعالیت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر روی ارزش ویژه برند دنولیکس با واسطه‌گری تجربه الکترونیکی برند و تأثیر رابطه ارزش ویژه برند با پاسخ مشتریان این برند، هدف اصلی این پژوهش را تشکیل می‌دهد. روش‌شناسی: پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری داده‌ها توصیفی - پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری در این پژوهش کلیه مشتریان برند دنولیکس در شبکه اجتماعی اینستاگرام و تلگرام بود. در این پژوهش از طریق مطالعات کتابخانه‌ای و روش میدانی و با کمک پرسش‌نامه از 431 نفر اطلاعات لازم جمع‌آوری شد و از طریق نرم‌افزارهای اسمارت پی‌ال‌اس و اس‌پی‌اس‌اس مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. یافته‌ها: نتایج نشان داد که فعالیت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر تجربه الکترونیکی برند، آگاهی از برند و تصویر برند تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین تجربه الکترونیکی برند بر ارزش ویژه برند و ارزش ویژه برند بر پاسخ مشتریان تأثیر مثبت و معناداری دارد. محدودیت‌ها: وجود محدودیت در تعمیم‌پذیری نتایج و روش‌شناسی از جمله محدودیت‌های این پژوهش بود. کاربردهای مدیریتی: امروزه رسانه‌های اجتماعی می‌توانند نقش مثبتی در تجربه الکترونیکی برند ایفا نمایند و از این طریق باعث تقویت ارزش ویژه برند شوند؛ همچنین این فرایند می‌تواند پاسخ مشتریان همچون: افزایش تعهد و ترویج تبلیغات دهان به دهان آنلاین را به همراه داشته باشد. نوآوری: این پژوهش می‌تواند به عنوان یک مطالعه تجربی، اطلاعات ارزشمندی را برای کسب‌وکارها فعال در رسانه‌های اجتماعی به خصوص در عرصه دندانپزشکی ارائه کند. Manuscript profile

  • Article

    2 - بررسی پیشایندها و پیامدهای عشق به برند با رویکرد تقابل فعالیت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و تجربه زیسته مشتریان (مورد مطالعه: شرکت عالیفرد، گروه صنعتی سن ایچ)
    Public Services Marketing , Issue 2 , Year , Spring 2024
    امروزه این امر که رضایت از یک برند دیگر نمی‌تواند به صورت جامع باعث ایجاد مزیت رقابتی برای یک سازمان باشد، بر کسی پوشیده نیست. در حقیقت در عصر حاضر کسب مزیت رقابتی و به طور کلی موفقیت یک برند به پدیده‌ای تحت عنوان عشق به برند گره خورده است. برهمین اساس بررسی پیشایندها و More
    امروزه این امر که رضایت از یک برند دیگر نمی‌تواند به صورت جامع باعث ایجاد مزیت رقابتی برای یک سازمان باشد، بر کسی پوشیده نیست. در حقیقت در عصر حاضر کسب مزیت رقابتی و به طور کلی موفقیت یک برند به پدیده‌ای تحت عنوان عشق به برند گره خورده است. برهمین اساس بررسی پیشایندها و پیامدهای عشق به برند مهم‌ترین مبحث در علم بازاریابی و در نزد پژوهشگران می‌باشد از طرفی دیگر نظر به نفوذ و گسترش روزافزون رسانه‌های اجتماعی در کسب و کارها هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی پیشایندها و پیامدهای عشق به برند با رویکرد تقابل فعالیت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و تجربه زیسته مشتریان می‌باشد. جامعه آماری پژوهش را کلیه مشتریان برند سن‌ایچ در شبکه‌های اجتماعی تشکیل داده بودند که از طریق نمونه گیری غیرتصادفی – در دسترس نمونه آماری مورد مطالعه انتخاب شدند. در راستای هدف پژوهش از روش تحقیق توصیفی - پیمایشی استفاده شد. در این پژوهش روش مطالعات کتابخانه‌ای و میدانی برای جمع‌آوری اطلاعات لازم مورد استفاده قرار گرفت و از پرسشنامه به عنوان ابزار پژوهش استفاده شد. داده‌های جمع‌آوری شده از نمونه آماری توسط نرم‌افزارهای اس‌پی‌اس‌اس و اسمارت پی‌ال‌اس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که نتایج پژوهش حکایت از تایید همه هفت فرضیه پژوهش دارد؛ بدین معنا که فعالیت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر خودبیانگری برند تاثیر مثبت دارد همچنین فعالیت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، خودبیانگری برندها و تجربه برند بر عشق به برند تاثیر مثبت دارد و در نهایت عشق به برند بر قصد خرید، قصد وفاداری و قصد مشارکت تاثیر مثبت دارد. Manuscript profile