• Home
  • esmaeil kavousi

    List of Articles esmaeil kavousi


  • Article

    1 - نقش رسانه ملی در توسعه شهر خلاق
    Journal of Iranian Social Development Studies , Issue 1 , Year , Autumn 2019
    دراین پژوهش در راستای نقش رسانه ملی در توسعه شهر خلاق در شهر قیام دشت، رویکردها و مدل های مختلف مطرح گردیده و سپس ضمن بررسی نظرات شهروندان در شهر قیام دشت، از دیدگاه های ارائه شده از سوی آنها ، استفاده شده است. روش تحقیق به کار گرفته شده در این پژوهش از نظر هدف کاربردی More
    دراین پژوهش در راستای نقش رسانه ملی در توسعه شهر خلاق در شهر قیام دشت، رویکردها و مدل های مختلف مطرح گردیده و سپس ضمن بررسی نظرات شهروندان در شهر قیام دشت، از دیدگاه های ارائه شده از سوی آنها ، استفاده شده است. روش تحقیق به کار گرفته شده در این پژوهش از نظر هدف کاربردی ، از نظر نوع داده ها کمی و از نظر نحوه گردآوری داده ها ، توصیفی است. جامعه آماری در این پژوهش شهروندان ساکن در در قیام دشت می باشند. از جامعه آماری مذکور با توجه به ضوابط نمونه‌گیری (بر اساس شیوة نمونه‌گیری مندرج در جدول مورگان) تعداد 384 نفر به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شده اند. در مرحله بعد بر اساس مدل مفهومی پژوهش، سوالات و فرضیه های پژوهش، با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته, گویه های مستخرجه در نمونه آماری تحقیق مورد پرسش قرار گرفته است. در بخش آمار توصیفی، توصیف داده ها در دو بخش متغیر های زمینه ای و متغیر های اصلی ارائه گردیده و در بخش آمار استنباطی ، جهت بررسی فرضیه ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و...استفاده شده است. با توجه به داده های تحقیق می توان گفت رسانه ملی در توسعه شهر خلاق در شهر قیام دشت موثر می باشند. میانگین متغیرهای شاخص های اقتصادی (98/2)، شاخص های اجتماعی (37/3)، شاخص های فرهنگی هنری (5/3)، برگزاری میزگرد مطبوعاتی تلویزیونی (47/3)، برگزاری کنفرانس خبری تلویزیونی (47/3)، زیرنویس تلویزیونی (25/3)، تهیه خبر و گزارش تلویزیونی (34/3) می‌باشد. Manuscript profile

  • Article

    2 - بررسی رابطه میان سرمایه اجتماعی و میزان رضایت مشتریان )مورد مطالعه واحدهای بیمهای سازمان تأمین اجتماعی(
    Journal of Iranian Social Development Studies , Issue 2 , Year , Winter 2010
    مقاله حاضر، نظر به جایگاه و نقش سازمان تأمین اجتماعی به عنوان اصلیترین و بزرگترین نهاد بیمهگذار درکشور، و به منزله مهمترین ابزار و یکی از اهداف غایی سیاستگذاریهـای توسـعه پایـدار اقتصـادی، اجتمـاعی وفرهنگی و با عنایت به خط مشیهای تدوین شده در اسناد استراتژیک این سازمان، More
    مقاله حاضر، نظر به جایگاه و نقش سازمان تأمین اجتماعی به عنوان اصلیترین و بزرگترین نهاد بیمهگذار درکشور، و به منزله مهمترین ابزار و یکی از اهداف غایی سیاستگذاریهـای توسـعه پایـدار اقتصـادی، اجتمـاعی وفرهنگی و با عنایت به خط مشیهای تدوین شده در اسناد استراتژیک این سازمان، بر لزوم توجه به اصل مشتریمداری و جهتگیری در راستای جلب رضایت همه جانبه بیمهشدگان تحت پوشش متمرکز شده است.با استناد به مبانی نظری تحقیق که تلفیقی است از نظریه سرمایه اجتماعی جیمز کلمـن و تئـوری کـنش درسازمان دیوید سـیلورمن، در حـوزه مـدیریت منـابع انسـانی و رفتـار سـازمانی، سـرمایه اجتمـاعی را بـه عنـوانزیرمجموعهای از عناصر بین الاذهانی فرهنگ سازمانی قرار داده است. همچنین نوع رفتار پرسنل با یکـدیگر و بـامراجعان را مؤثر تشخیص داده و فرضیه اصـلی تحقیـق را در قالـب بررسـی تـأثیر سـرمایه اجتمـاعی موجـود درواحدهای بیمهای سازمان تأمین اجتماعی بر میزان رضایت بیمهشدگان، از نحوه برقراری تعامل کارکنان با آنها و ازجنبه مطلوبیت، اثربخشی و رضایتمندی، صورتبندی میکند Manuscript profile