• Home
  • محمدحسن حدادی

    List of Articles محمدحسن حدادی


  • Article

    1 - بررسی عوامل موثر بر کارآفرینی درون سازمانی (مطالعه موردی: شرکت تکدانه مرند)
    Public Services Marketing , Issue 3 , Year , Spring 2023
    کارآفرینی درون سازمانی، سازمان‏ها را از طریق فعال بودن در بازار با جستجو و توسعه محصولات و خدمات برتر با استفاده از پتانسیل کارکنان برای ایجاد سودآوری و رشد توانمند می‏کند. و به کارکنان اجازه می‌دهد تا از منابع سازمان برای ایجاد تغییرات در سازمان و ایجاد یک کسب و کار جد More
    کارآفرینی درون سازمانی، سازمان‏ها را از طریق فعال بودن در بازار با جستجو و توسعه محصولات و خدمات برتر با استفاده از پتانسیل کارکنان برای ایجاد سودآوری و رشد توانمند می‏کند. و به کارکنان اجازه می‌دهد تا از منابع سازمان برای ایجاد تغییرات در سازمان و ایجاد یک کسب و کار جدید استفاده کنند. هدف این تحقیق بررسی عوامل موثر بر کارآفرینی درون سازمانی در شرکت تکدانه مرند است. روش تحقیق کاربردی و پیمایشی است که به روش میدانی اجرا شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان شرکت تکدانه می باشد که در سال جاری در این شرکت مشغول به کار هستند. تعداد کارکنان مشغول در این کارخانه غالب بر 1000 نفر بودند که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 277 نفر به عنوان نمونه آماری محاسبه شدند که این تعداد به صورت کاملا تصادفی از بین کارکنان مشغول در این شرکت انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه کارآفرینی درون سازمانی كورنوال و پرلمن (1990) و پرسشنامه کارآفرینانه استیونسون استفاده شد که روایی و پایایی آنها مورد تایید قرار گرفته است. برای تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‎آوری شده توسط پرسشنامه‎های تحقیق از مدل‌سازی معادلات ساختاری (SEM) با رویکرد حداقل مربعات جزئی (PLS) به وسیله‌ی نرم افزار Smart PLS استفاده شد. نتایج آزمون فرضیات نشان می‌دهد: 1. گرایش استراتژیک بر بهبود کارآفرینی درون سازمانی در شرکت تکدانه مرند موثر است. 2. تعهد به منابع بر بهبود کارآفرینی درون سازمانی در شرکت تکدانه مرند موثر است. 3. ساختار مدیریت بر بهبود کارآفرینی درون سازمانی در شرکت تکدانه مرند موثر است. 4. فلسفه پاداش بر بهبود کارآفرینی درون سازمانی در شرکت تکدانه مرند موثر است. 5. رشد گرایی بر بهبود کارآفرینی درون سازمانی در شرکت تکدانه مرند موثر است. 6. فرهنگ کارآفرینانه بر بهبود کارآفرینی درون سازمانی در شرکت تکدانه مرند موثر است. Manuscript profile

  • Article

    2 - بررسی فرصت‏های تجارت الکترونیک در متاورس
    Journal of Islamic Marketing Research , Issue 2 , Year , Autumn 2024
    هدف تحقیق حاضر بررسی فرصت‎های تجارت الکترونیک در متاورس می‌باشد. که از نظر هدف، بنیادی به حساب می آید. روشی که در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفته روش تحقیق آمیخته از نوع اکتشافی با تأکید بر داده های کیفی است. جامعه آماری تحقیق شامل مقالات داخلی، خارجی، کتابها و ای More
    هدف تحقیق حاضر بررسی فرصت‎های تجارت الکترونیک در متاورس می‌باشد. که از نظر هدف، بنیادی به حساب می آید. روشی که در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفته روش تحقیق آمیخته از نوع اکتشافی با تأکید بر داده های کیفی است. جامعه آماری تحقیق شامل مقالات داخلی، خارجی، کتابها و اینترنت مرتبط با فرصت‎های متاورس در حوزه تجارت الکترونیک می باشد. روش نمونه گیری تحقیق حاضر از نوع هدفمند و شامل انتخاب 50 مقاله با 62 کد و با موضوع بررسی فرصت های متاورس در حوزه تجارت الکترونیک می‎باشند. با توجه به سؤال و هدف تحقیق، مناسبترین طرح تحقیق فراترکیبی است. شرط رویکرد فراترکیبی بررسی سیتماتیک ادبیات به منظور شناسایی عوامل مرتبط با هدف تحقیق است. که در این پژوهش در گام های اجرای این روش بررسی نظام‎مند ادبیات با جستجو در دیتابیس‎ها و ژورنال های معتبر و ترکیب ادبیات تحقیق انجام شد. نتایج تحقیق صورت گرفته نشان داد متاورس فرصتی مناسب در توسعه تجارت الکترونیک محسوب می‎شود. Manuscript profile

  • Article

    3 - بررسی تاثیر رفتار کارآفرینانه بر کارآفرینی درون سازمانی در شرکت تکدانه مرند
    Journal of Interdisciplinary Studies in Marketing Management , Issue 8 , Year , Spring 2024
    هدف این تحقیق بررسی تاثیر رفتار کارآفرینانه بر کارآفرینی درون سازمانی است. روش تحقیق کاربردی و پیمایشی است که به روش میدانی اجرا شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان شرکت تکدانه مرند می باشد. تعداد کارکنان مشغول در این کارخانه غالب بر 1000 نفر بودند که بر اس More
    هدف این تحقیق بررسی تاثیر رفتار کارآفرینانه بر کارآفرینی درون سازمانی است. روش تحقیق کاربردی و پیمایشی است که به روش میدانی اجرا شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان شرکت تکدانه مرند می باشد. تعداد کارکنان مشغول در این کارخانه غالب بر 1000 نفر بودند که بر اساس جدول مورگان تعداد نمونه آماری 277 نفر بدست آمد. برای انتخاب نمونه آماری از روش تصادفی ساده استفاده شد. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه کارآفرینی درون سازمانی کورنوال و پرلمن (1990) و پرسشنامه رفتار کارآفرینانه زامپتاکیس و موستاکیس (2007) استفاده شد که روایی و پایایی آنها مورد تایید قرار گرفته است. برای تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‎آوری شده توسط پرسشنامه‎های تحقیق از از مدل‌سازی معادلات ساختاری (SEM) با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس(Smart Pls) استفاده شد. نتایج آزمون فرضیات نشان می‌دهد ابعاد رفتار کارآفرینانه شامل کاهش کاغذ بازی، تغییر در رفتار کارکنان، بینش استراتژیک، ایجاد محیط کاری پر انرژی و محیط حمایتی بر کارآفرینی درون سازمانی در شرکت تکدانه مرند تاثیرگذار است. Manuscript profile

  • Article

    4 - تاثیر حافظه سازمانی بر عملکرد توسعه محصول جدید در شرکت‌های مستقر در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس
    مدیریت نوآفرینی , Issue 2 , Year , Summer 1402
    هدف تحقیق حاضر تاثیر حافظه سازمانی بر عملکرد توسعه محصول جدید در شرکت‌های مستقر در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس می‌باشد. پژوهش حاضر بر اساس هدف تحقیقی کاربردی و همچنین بر اساس چگونگی بدست آوردن داده‎های مورد نیاز، از نوع پژوهش‎های توصیفی و همبستگی می‎باشد. جام More
    هدف تحقیق حاضر تاثیر حافظه سازمانی بر عملکرد توسعه محصول جدید در شرکت‌های مستقر در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس می‌باشد. پژوهش حاضر بر اساس هدف تحقیقی کاربردی و همچنین بر اساس چگونگی بدست آوردن داده‎های مورد نیاز، از نوع پژوهش‎های توصیفی و همبستگی می‎باشد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مدیران و کادر فروش شرکت‌های تولیدی و بازرگانی مستقر در منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس می‌باشند. که تعداد آن 645 نفر برآورد گردید. برای انتخاب نمونه آماری از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شد و برای تعیین حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان تعداد نمونه آماری 241 نفر بدست آمد. در این پژوهش برای انتخاب نمونه آماری از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شد و برای تعیین حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان تعداد نمونه آماری 241 نفر بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده‎ها، با بکارگیری مدل معادلات ساختاری و به طور اخص تکنیک تحلیل مسیر با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس به بررسی مسیرهای مشخص شده پژوهش مطابق با مدل مفهومی پرداخته شده است. نسخه 3 نرم افزار اسمارت پی ال اس برای تدوین مدل معادلات ساختاری و اس پی اس اس نسخه 26 برای سایر تحلیلها استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیات حاکی از آن است که حافظه سازمانی بر عملکرد توسعه محصول جدید در شرکت‌های مستقر در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس تاثیر مثبت دارند. Manuscript profile