• Home
  • حسین کریمی ارقینی

    List of Articles حسین کریمی ارقینی


  • Article

    1 - شناسایی و تبیین مؤلفه‌های مدیریت استعداد مدیران مقطع ابتدایی با تاکید بر سیاست های آموزشی
    Political and InternationalResearches Quarterly , Issue 4 , Year , Winter 2022
    یکی از چالش های اساسی امروزه آموزش و پرورش ایران، جذب و جایگزین کردن نیروهای کارآمد است. هدف پژوهش ، شناسایی و تبیین مؤلفه‌های مدیریت استعداد مدیران ابتدایی است. روش تحقیق کیفی، تحلیل داده بنیاد با ماهیت اکتشافی مبتنی بر رهیافت سیستماتیک می باشد. بدین منظور، نمونه ای به More
    یکی از چالش های اساسی امروزه آموزش و پرورش ایران، جذب و جایگزین کردن نیروهای کارآمد است. هدف پژوهش ، شناسایی و تبیین مؤلفه‌های مدیریت استعداد مدیران ابتدایی است. روش تحقیق کیفی، تحلیل داده بنیاد با ماهیت اکتشافی مبتنی بر رهیافت سیستماتیک می باشد. بدین منظور، نمونه ای به تعداد17 نفر متشکل از مدیران موفق آموزش و پرورش با تکنیک گلوله برفی تا کفایت داده ها مورد مطالعه قرار گرفتند. برای گردآوری داده ها، از روش مصاحبه های عمیق و نیمه ساختار یافته فردی استفاده شد. مصاحبه ها همزمان با فرایند جمع آوری داده ها از روش تحلیل عرفی و نرم‌افزار maxqda در سه سطح کدگذاری باز، محوری و گزینشی تحلیل شد. پایایی مصاحبه ها با استفاده از روش پایایی توافق میان دو کدگذار مورد تایید واقع شد. نتایج پژوهش به شناسایی 63 مفهوم و 10 مضمون محوری منجر شد که مضمون انتخابی پژوهش نیز عوامل مؤثر بر مدیریت استعداد حاصل شد. Manuscript profile

  • Article

    2 - بررسی مزیتنسبی تولید ، صادرات و شناسایی بازارهای هدف زیره سبز
    Agricultural Economics Research , Issue 4 , Year , Autumn 2009
    عدم تشخیص پتانسیلها و توان بالقوه ی یک کشور در صادرات و عدم درک بهترین بازارهای هدف محصولات ، همواره فرصتهای زیادی را از صادرکنندگان گرفتهاست . در این پژوهش در طی سالهای 2001 تا 2005، ابتدا با استفاده از دو شاخص مزیتنسبی آشکارشده (RCA) و شاخص مزیتنسبی آشکارشده ی متقا More
    عدم تشخیص پتانسیلها و توان بالقوه ی یک کشور در صادرات و عدم درک بهترین بازارهای هدف محصولات ، همواره فرصتهای زیادی را از صادرکنندگان گرفتهاست . در این پژوهش در طی سالهای 2001 تا 2005، ابتدا با استفاده از دو شاخص مزیتنسبی آشکارشده (RCA) و شاخص مزیتنسبی آشکارشده ی متقارن(RSCA) به بررسی مزیت صادراتی زیره ی سبز پرداختهشده است . در ادامه با استفاده از شاخص DRC ، مزیتنسبی تولید محاسبه شدهاست . سپس با استفاده از شاخص نبود مزیتنسبی و چند شاخص دیگر بازارهای هدف این محصول اولویتبندی شدهاند . در ادامه با استفاده از شاخصهای نسبتهایتمرکز و هرفیندال به بررسی ساختار بازار زیره ی سبز پرداخته شدهاست و در پایان هم با استفاده از شاخص نقشهبرداری تجاری و شاخص ادغام جهانی وضعیت بازار بررسی شده است . نتایج نشانداد که ایران در این محصول دارای مزیتنسبی صادراتی بالایی است . همچنین بهترین بازارهای هدف ، کشورهای سریلانکا ، نیوزلند ، آمریکا و مکزیک میباشند . ساختار بازار واردات از نوع رقابتی است و سهم هر بنگاه هم ناچیز است ، اما بازار صادرات از نوع انحصاری است، به گونه ای که پنج کشور نخست صادرکننده ، نزدیک به 90% از صادرات را در اختیار دارند . در ضمن واردات این محصول در دنیا روند نزولی دارد ، اما صادرات ایران رو به افزایش است . همچنین برخی از کشورهای واردکننده (سنگاپور، بلژیک، هلند و ...) اقدام به صادرات دوباره ی محصول مینمایند و از این راه ارزش افزودهای را برای خود ایجاد مینمایند Manuscript profile