• Home
  • اشرف شاه منصوری

    List of Articles اشرف شاه منصوری


  • Article

    1 - شناسایی و رتبه‌بندی ابعاد و عوامل مدل کسب‌وکار پلتفرم‌های چندوجهی تولید محصولات فرهنگی با رویکرد تولید اجتماعی
    Journal of Development & Evolution Mnagement , Issue 4 , Year , Winter 2024
    پلتفرم‌های چندوجهی با رویکرد تولید اجتماعی پدیده‌های نوظهوری هستند که مدل‌های کسب‌وکار آن‌ها کمتر شناخته‌شده است، نظر به منابع انسانی و ظرفیت‌های فرهنگی ارزشمند کشور ایران، زمینه‌ی مساعدی برای بهره‌گیری از مدل کسب‌وکار پلتفرمی چندوجهی با رویکرد تولید اجتماعی جهت تولید م More
    پلتفرم‌های چندوجهی با رویکرد تولید اجتماعی پدیده‌های نوظهوری هستند که مدل‌های کسب‌وکار آن‌ها کمتر شناخته‌شده است، نظر به منابع انسانی و ظرفیت‌های فرهنگی ارزشمند کشور ایران، زمینه‌ی مساعدی برای بهره‌گیری از مدل کسب‌وکار پلتفرمی چندوجهی با رویکرد تولید اجتماعی جهت تولید محصولات فرهنگی وجود دارد. هدف این پژوهش شناخت و رتبه‌بندی ابعاد و عوامل مدل کسب‌وکار این پلتفرم‌هاست. برای نیل به هدف تحقیق با 14 نفر از خبرگان این حوزه مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته انجام شد و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار MAXQDA و روش تحلیل مضمون صورت گرفت، در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و گزینشی و پس از غربال‌ نتایج به روش دلفی فازی تعداد 50 عامل در 10 بعد شناسایی گردید، در ادامه میزان تأثیرگذاری و تأثیرپذیری عوامل با استفاده از روش دیماتل فازی تعیین و درنهایت عوامل و ابعاد استخراج‌شده با استفاده از (ANP) فازی رتبه‌بندی گردید. عوامل و ابعاد شناسایی‌شده به فعالان حوزه تولید محصول فرهنگی کمک می‌کند تا ضمن شناخت اجزای مدل کسب‌وکار خود، پلتفرم‌های آتی یا فعلی خود را به شکل بهتری پیکربندی کنند و سرمایه‌گذاران نیز با درک بهتر این مدل کسب‌وکار، تصمیمات مناسب‌تر و دقیق‌تری برای سرمایه‌گذاری اتخاذ نمایند. Manuscript profile

  • Article

    2 - شناسایی عوامل موثر برتوسعه کسب‌وکارهای زنجیره‌ای روستایی (مطالعه موردی: روستا‌های منتخب شهرستان کاشان)
    Journal of Studies of Human Settlements Planning , Issue 4 , Year , Autumn 2021
    خبرگان و متخصصان کسب‌وکار براین باور هستند که ساختن و حفظ یک برند قدرتمند کارآفرینانه جهت رشد، دوام و ماندگاری یک کسب‌وکار در محیط‌های رقابتی و پیچیده امروزی از اهمیتی فوق‌العاده حیاتی برخوردار است. این پژوهش ازلحاظ هدف، کاربردی و ازلحاظ شیوه گردآوری داده‌ها، آمیخته اکت More
    خبرگان و متخصصان کسب‌وکار براین باور هستند که ساختن و حفظ یک برند قدرتمند کارآفرینانه جهت رشد، دوام و ماندگاری یک کسب‌وکار در محیط‌های رقابتی و پیچیده امروزی از اهمیتی فوق‌العاده حیاتی برخوردار است. این پژوهش ازلحاظ هدف، کاربردی و ازلحاظ شیوه گردآوری داده‌ها، آمیخته اکتشافیمی‌باشد. در بخش کیفی از مصاحبه نیمه ساختاریافته، گروه کانونی و گروه‌بندی خبرگان و در بخش کمی از معادلات ساختاری و از نرم افزار PLS استفاده شد. براین اساس ابتدا مؤلفه‌های کسب وکارهای روستایی شناسایی شد و تحت عنوان مدلی پیشنهاد گردید. به منظور بررسی پایایی مدل اندازه‌گیری پژوهش، به بررسی ضرایب بارهای عاملی، ضرایب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی، روایی همگرا و روایی واگرا استفاده شد. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که مدل پیشنهادی دارای ۴ بعد محرک بازاری، بستر سکونتگاهی، بافتار و کارآفرینی می باشد. بر اساس پژوهش حاضر می‌توان گفت که به‌منظور شناسایی عوامل موثر توسعه کسب و کار زنجیره ای روستایی لازم است هر کسب و کار پس از شناخت وضع موجود خود، بر اساس ابعاد، مؤلفه‌ها و شاخص‌های مدل حاضر اقدام به برنامه‌ریزی استراتژیک در تمام سطوح خود نماید و با توسعه ساختار حمایتی، به تقویت ارتباط بهینه با ذینفعان به‌خصوص صنعت با در نظر گیری نقش سکونتگاه ها بپردازد. Manuscript profile

  • Article

    3 - شناسایی عوامل تاثیر گذار بر مدل بلوغ فناوری زنجیره بلوکی با تاکید بر اکو سیستم زنجیره بلوکی
    Journal of Business Management , Issue 5 , Year , Winter 2022
    این پژوهش، به منظور ارائه مدلی مفهومی با رویکرد کیفی و با تاکید بر اکوسیستم زنجیره بلوکی، به شناسایی عوامل تاثیرگذار بر مدل بلوغ زنجیره بلوکی در چارچوب گراندد تئوری می پردازد. عوامل اولیه با مرور پیشینه پژوهش استخراج گردیده، درادامه، مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته با 12 نف More
    این پژوهش، به منظور ارائه مدلی مفهومی با رویکرد کیفی و با تاکید بر اکوسیستم زنجیره بلوکی، به شناسایی عوامل تاثیرگذار بر مدل بلوغ زنجیره بلوکی در چارچوب گراندد تئوری می پردازد. عوامل اولیه با مرور پیشینه پژوهش استخراج گردیده، درادامه، مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته با 12 نفر از خبرگان فناوری زنجیره بلوکی داده‌ها گردآوری شده‌اند. پایایی و قابلیت اعتماد مصاحبه‌ها از روش‌های پایایی بازآزمایی و توافق درون موضوعی تایید شده است. دستاورد تحلیل داده های حاصل از مصاحبه با خبرگان، نشان می دهد که عوامل تاثیر گذار بر مدل بلوغ زنجیره بلوکی در گروه ذی اثران سازمانی، عواملی از جمله حمایت مدیران، فرهنگ سازمانی، آموزش و وجود نیروی ماهر در سازمان، نسبت به عوامل دیگر از اولویت بالاتری برخوردار بوده و در گروه ذی اثران غیر سازمانی، تاثیر ذی نفعان، نقش دولت، حاکمیت و دستگاه های بالادستی در ایجاد رگولاتوری و قوانین و مقررات، تشکیل کنسرسیوم و نیز وجود استارت آپ های تخصصی، نقش رسانه ها به منظور تبلیغ دستاوردهای سازمان های بالغ و همچنین استفاده از تجربیات سازمان های پیشرو از جمله عوامل حائز اهمیت مطرح شده اند. Manuscript profile

  • Article

    4 - شناسایی ریسک ها و چالش های مدل بلوغ فناوری زنجیره بلوکی با رویکرد گراندد تئوری
    Journal of Business Management , Issue 1 , Year , Spring 2022
    سازمان‌ها متناسب با کسب و کار خود، با به کارگیری مدل‌های بلوغ زنجیره‌ی بلوکی، ضمن شناسایی و برطرف نمودن موانع و چالش‌های این فناوری، می‌توانند برای رسیدن به بلوغ زنجیره‌ی بلوکی گام‌های موثری بردارند. این پژوهش به صورت کیفی مدلی مفهومی در چارچوب تئوری داده‌بنیاد ارائه می More
    سازمان‌ها متناسب با کسب و کار خود، با به کارگیری مدل‌های بلوغ زنجیره‌ی بلوکی، ضمن شناسایی و برطرف نمودن موانع و چالش‌های این فناوری، می‌توانند برای رسیدن به بلوغ زنجیره‌ی بلوکی گام‌های موثری بردارند. این پژوهش به صورت کیفی مدلی مفهومی در چارچوب تئوری داده‌بنیاد ارائه می‌دهد. عوامل اولیه با مرور پیشینه پژوهش استخراج گردیده، سپس با انجام مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته با 12 نفر از خبرگان فناوری زنجیره‌ی بلوکی داده‌ها گردآوری شده‌اند. چالش‌های مدل بلوغ زنجیره‌ی بلوکی با سه مرحله کدگذاری مدل تحقیق ارائه گردید. پایایی مصاحبه ها باستفاده از روش قابلیت اعتماد با بازآزمایی و توافق درون موضوعی تایید شده است. نتایج حاکی است ریسک‌های ساختاری به شتاب‌زدگی، مدیریت تغییر و مقاومت سازمانی، ریسک‌های فنی به نوظهور بودن، قابلیت همکاری، مقیاس‌پذیری و حق فراموش‌شدگی در حریم خصوصی، ریسک‌های حقوقی به قوانین و مقررات دستگاه‌های بالادستی و تضاد منافع و ریسک‌های مالی به عدم برنامه‌ریزی و تخصیص نامناسب سرمایه‌گذاری تاکید بیشتری دارند. Manuscript profile

  • Article

    5 - ارائه چارچوب انتقال تکنولوژی در بانکداری الکترونیک
    Journal of Business Management , Issue 4 , Year , Autumn 2023
    هدف این تحقیق ارائه چارچوب انتقال تکنولوژی در صنعت بانکداری الکترونیک که به روش آمیخته و از نوع پژوهش‌های کاربردی است. جامعه آماری در بخش کیفی شامل 17 نفر از خبرگان و در بخش کمی شامل 451 کارشناسان صنعت بانکداری در حوزه فناوری اطلاعات و انتقال تکنولوژی بودند که تعداد 207 More
    هدف این تحقیق ارائه چارچوب انتقال تکنولوژی در صنعت بانکداری الکترونیک که به روش آمیخته و از نوع پژوهش‌های کاربردی است. جامعه آماری در بخش کیفی شامل 17 نفر از خبرگان و در بخش کمی شامل 451 کارشناسان صنعت بانکداری در حوزه فناوری اطلاعات و انتقال تکنولوژی بودند که تعداد 207 نفر از آنها به شیوه طبقه‌ای با تخصیص متناسب انتخاب شدند. در این راستا، تعداد 14 مولفه از تحلیل خبره به منظور تشکیل چارچوب انتقال تکنولوژی شناسایی شد. روایی محتوای آنها از طریق تحلیل عاملی تأییدی مورد تأیید قرار گرفت. در نظرسنجی کارشناسان از نظر عملیاتی بودن در صنعت مربوطه و همچنین اهمیت حضور آنها در چارچوب انتقال تکنولوژی و از طریق آزمون تی-استودنت مورد بررسی قرار گرفته و به 9 مولفه تقلیل یافت. یافته‌ها شامل 9 مولفه معنادار است: شناسایی نیازهای فناوری، بروزرسانی، تحقیق و توسعه، مذاکره، انتقال دانش فنی، کسب دانش عملیاتی، پیاده سازی دانش فنی، ارائه طرح انتقال و تأمین زیرساخت‌ها. در انتها با استفاده از تحلیل AHP به اولویت‌سنجی مولفه‌ها در پیاده‌سازی چارچوب انتقال تکنولوژی پرداخته شد. Manuscript profile