• Home
  • بابک نصیری فرقانی

    List of Articles بابک نصیری فرقانی


  • Article

    1 - شناسایی عوامل مؤثر خلاقانه در تدوین شبکه‌های یادگیری پژوهشی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی شهر تهران
    Journal of Innovation and Creativity in Human Science , Issue 4 , Year , Winter 2021
    هدف: پژوهش حاضر به شناسایی عوامل مؤثر خلاقانه در تدوین شبکه های یادگیری دانشجویی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی شهر تهران میپردازد.روش: برای انجام پژوهش از رویکرد پژوهش آمیخته استفاده گردید. جامعه پژوهش در بخش کیفی، شامل کلیه صاحبنظران، اساتید و مدیران ارشد حوزه مدیریت‌آموز More
    هدف: پژوهش حاضر به شناسایی عوامل مؤثر خلاقانه در تدوین شبکه های یادگیری دانشجویی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی شهر تهران میپردازد.روش: برای انجام پژوهش از رویکرد پژوهش آمیخته استفاده گردید. جامعه پژوهش در بخش کیفی، شامل کلیه صاحبنظران، اساتید و مدیران ارشد حوزه مدیریت‌آموزشی و یادگیری است که در زمینه یادگیری مجازی تجربه و حضور دارند که با استفاده از نمونه‌گیری هدفمند با 15 نفر از صاحب‌نظران مصاحبه شد. جامعه آماری در مرحله کمی کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های آزاد اسلامی شهر تهران در سال تحصیلی 1399-1398 بودند که با روش نمونه‌گیری تصادفی 251 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش در بخش کیفی، مصاحبه بدون ساختار بود. به‌منظور گردآوری داده‌های کمی نیز از پرسشنامه محقق‌ساخته استفاده شد که گویه‌های آن برگرفته از نتایج تحلیل داده‌های کیفی در مرحله اول بود. در پژوهش حاضر از روش سه‌بعدی نگری برای اعتباربخشی به داده‌ها استفاده‌شده است. همچنین در بخش کیفی از روش بازخورد مشارکت‌کننده نیز استفاده شد. در بخش کمی نیز ابتدا از روایی صوری برای سنجش روایی پرسشنامه و سپس از ضریب آلفای کرونباخ برای پایایی پرسشنامه استفاده شد که 89% بود. به‌منظور تحلیل یافته‌های به‌دست‌آمده از مصاحبه کیفی، از روش تحلیل محتوای استقرایی مبتنی بر کدگذاری باز ، استفاده شد. برای تحلیل داده‌های کمی نیز از تحلیل عاملی اکتشافی و آزمون t تک نمونه‌ای استفاده شد.یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که عوامل مؤثر بر مؤثر بر ایجاد شبکه‌های یادگیری دانشجویی عبارتند از: 1- انگیزه‌های دانشجویان 2- برنامه‌ریزی شبکه‌های یادگیری 3- شبکه‌سازی و پشتیبانی 4- امکانات و تدارکات و 5-. مدیریت دانش. توجه به این عوامل می‌تواند در راستای ایجاد شبکه‌های یادگیری دانشجویی در تحصیلات تکمیلی و بهبود یادگیری شبکه‌ای دانشجویان بسیار موثر و سودمند باشد. Manuscript profile