• Home
  • سیدمیلاد سیدجوادین

    List of Articles سیدمیلاد سیدجوادین


  • Article

    1 - ارائه چارچوبی برای شناسایی و تحلیل پیشران‌های موثر بر آینده صنعت خرده‌فروشی با تمرکز بر عوامل انسانی (مورد مطالعه: فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپر فامیلی)
    Strategic Management Researches , Issue 2 , Year , Autumn 2023
    هدف: صنعت خرده‌فروشی و فروشگاه های زنجیره‌ای نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشورها و کارآمدی زنجیره تأمین دارند. عوامل انسانی یکی از پیشران‌هایی است که آینده این صنعت را به کلی دگرگون خواهد کرد. تحقیق حاضر به‌دنبال شناسایی و تحلیل پیشران های موثر بر آینده فروشگاه‌های زنجیره‌ More
    هدف: صنعت خرده‌فروشی و فروشگاه های زنجیره‌ای نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشورها و کارآمدی زنجیره تأمین دارند. عوامل انسانی یکی از پیشران‌هایی است که آینده این صنعت را به کلی دگرگون خواهد کرد. تحقیق حاضر به‌دنبال شناسایی و تحلیل پیشران های موثر بر آینده فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپر فامیلی با تمرکز بر عوامل انسانی است.روش: تحقیق حاضر از نظر جهت‌گیری، کاربردی بوده و از منظر مبانی فلسفی، پراگماتیستی است. در این پژوهش از روش‌های مختلف کمی (دلفی فازی و کپراس) و کیفی (مصاحبه با گروه‌های کانونی و ابزار تعاریف ریشه‌ای) برای تحلیل داده‌ها استفاده شد. جامعه نظری پژوهش، مدیران و مشاوران ارشد مدیریت منابع انسانی در هایپر فامیلی بود. نمونه‌گیری به صورت قضاوتی بر اساس تخصص خبرگان در حوزه صنعت خرده فروشی انجام شد. حجم نمونه برابر با 10 نفر بود. برای گردآوری داده‌ها از دو ابزار مصاحبه و پرسشنامه (پرسشنامه خبره‌سنجی و اولویت‌سنجی) استفاده شد.یافته‌ها: 30 پیشران از طریق مرور پیشینه و مصاحبه ساختار یافته با خبرگان استخراج شد. به علت تعداد زیاد پیشران ها، پرسشنامه های خبره‌سنجی بین خبرگان توزیع شد و داده‌ها با روش دلفی فازی مورد بررسی قرار گرفت. 13 پیشران دارای عدد دیفازی بالاتر از 7/0 بودند و برای اولویت‌بندی نهایی با کپراس انتخاب شدند. پیشران های نهایی با روش کپراس و در نظر گرفتن سه شاخص تخصص خبرگان، شدت اهمیت و میزان قطعیت ارزیابی شدند. دو پیشران تصمیم‌گیری داده‌محور و خودکارسازی وظایف، بیشترین اولویت را داشتند.نتیجه‌گیری: سناریوهای پژوهش بر اساس دو پیشران اولویت‌دار با در نظر گرفتن شش مولفه ابزار تعاریف ریشه‌ای توسعه یافتند. برخی از پیشنهادهای پژوهش عبارت بودند از: استفاده از فناوری‌های داده محور مثل هوش کسب‌و کار و کلان‌داده‌ها برای فرایندهای مدیریت منابع انسانی، توسعه فرهنگ تصمیم‌گیری داده محور و حرکت به سمت اتوماسیون بیشتر در فرایندهای مختلف مدیریت منابع انسانی مثل ارزیابی عملکرد و جذب و استخدام. Manuscript profile