Journal of Industrial Strategic Management
,
Issue1,Year,
Summer
2023
برای ارتقاء سطح اجزای لجستیک، متناسب با صنعت نسل 4 لازم است وضعیت فرایندهای لجستیک، اندازهگیری شود. برای اندازهگیری، اولین گام تعیین سطح مورد نیاز تکامل اجزاست و لازم است، ابتدا فرایندها و اجزای لجستیک تعیین گردند، سپس مراحل تکامل مشخض شده و در انتها اندازه تکامل مورد More
برای ارتقاء سطح اجزای لجستیک، متناسب با صنعت نسل 4 لازم است وضعیت فرایندهای لجستیک، اندازهگیری شود. برای اندازهگیری، اولین گام تعیین سطح مورد نیاز تکامل اجزاست و لازم است، ابتدا فرایندها و اجزای لجستیک تعیین گردند، سپس مراحل تکامل مشخض شده و در انتها اندازه تکامل مورد نیاز آنها بدست آید. هدف این مقاله تعیین سطح مورد نیاز اجزای سیستم لجستیک در مراکز لجستیک ایران متناسب با صنعت نسل 4 است. روش تحقیق توصیفی-کاربردی و گردآوری دادهها، میدانی است، جامعه آماری دوگروه است، گروه اول ده تن از خبرگان لجستیک هستند که نظر آنها برای تعیین فرایندها و اجزای لجستیک استفاده شده، گروه دوم مدیران در مراکز لجستیک ایران به تعداد 102 نفر هستند، که با روش سرشماری نظرات تعداد 63 نمونه مورد استفاده قرار گرفتهاست. با ابزار مصاحبه تخصصی از خبرگان، فرایندها و اجزای لجستیک به تعداد چهار فرایند و سیزده جزء اجرایی شناسایی و دستهبندی شده اند. براساس نظر مدیران لجستیک، وضعیت موجود اجزاء در هر مرکز لجستیک، ارائه شدهاست. با استفاده از میانگین اجزای سیستم لجستیک و درجه سازگاری با نرمافزارهای SPSS , Excel وضعیت تکامل اجزای لجستیک برای مراکز، سنجش شد. نتایج نشان داد که فرایند حمل و نقل تکامل کمتری نسبت به سایر فرایندها دارد زیرا وابستگی به سیستمهای خارجی دارد. فرایند مدیریت اطلاعات بواسطه نرمافزاری بودن و وابستگی کمتر به سیتمهای خارجی، سطح تکامل بیشتری دارد. براساس تحلیلهای انجام شده، پیشنهادات به مراکز لجستیک بعنوان بهرهوران خاص و تحقیقات آتی ارائه شده اند.
Manuscript profile
Journal of Optimization in Industrial Engineering
,
Issue1,Year,
Spring
2022
In this research, the problem of combined transportation in the supply chain of fruits and vegetables under uncertainty has been modeled. The designed model includes 4 levels consisting of cultivation, packaging, distribution and customer centers that aim to meet custom More
In this research, the problem of combined transportation in the supply chain of fruits and vegetables under uncertainty has been modeled. The designed model includes 4 levels consisting of cultivation, packaging, distribution and customer centers that aim to meet customer demand for perishable products (fruits and vegetables) under conditions of uncertainty in different scenarios. The presence of multiple vehicles in the supply chain network at different costs has led to the model showing the most suitable combined transport based on the results of the model solution by CPLEX method. Data, and as the probability increases or decreases, the amount of transfer time decreases. The result of changes in uncertainty rates also shows that with increasing uncertainty rates, the amount of demand increases and as a result, more transportation options are used for transportation. This has led to an increase in product transfer time. In the most important sensitivity analysis regarding the time of corruption, it was found that with the increase of corruption time, due to the possibility of storing perishable products and avoiding unwanted transportation, the possibility of using high speed vehicles has been provided and transfer time has decreased. Also, by analyzing the objective function and computational time in larger sizes with SCA and GA algorithms, it was observed that there is no significant difference between the mean indices and the SCA algorithm has a higher efficiency than the GA algorithm in obtaining the value of the objective function in acceptable time.
Manuscript profile
صنعت هوانوردی در سراسر جهان با سرعتی بالا در حال رشد است و از ابتدای تولد این صنعت، کارایی شرکت های هواپیمایی مورد توجه بوده است. با این حال، با وجود افزایش درآمد آن، صنعت هوانوردی در چند سال گذشته در تخریب محیط زیست موثر بوده است. لذا این صنعت به شرکت هایی نیاز دارد ک More
صنعت هوانوردی در سراسر جهان با سرعتی بالا در حال رشد است و از ابتدای تولد این صنعت، کارایی شرکت های هواپیمایی مورد توجه بوده است. با این حال، با وجود افزایش درآمد آن، صنعت هوانوردی در چند سال گذشته در تخریب محیط زیست موثر بوده است. لذا این صنعت به شرکت هایی نیاز دارد که ضمن افزایش درآمد خود، تاثیر بر محیط زیست را کاهش دهند.یک مدل تحلیل پوششی داده های استوار دومرحله ای با برای ارزیابی عملکرد شرکت های هواپیمایی با توجه به ساختار داخلی آن ها با هدف افزایش درآمد نهایی سیستم و کاهش خروجی نامطلوب میزان پتانسیل گرمایش جهانی و عدم قطعیت در در پتانسیل گرمایش ارائه شده است. این مقاله بر ارزیابی کارایی 11 شرکت هواپیمایی در طی سال های 2010 الی 2019 متمرکز شده است. از طریق این مدلهای، نتیجه گرفته شد که اکثر خطوط هوایی ایالات متحده، به طور نسبی کارا بوده و میانگین امتیاز کارایی کل آن ها بالای 0.8 می باشد. تنها دو شرکت Spirit و Allegiant دارای میانگین کارایی کل پایین تری می باشند. از سوی دیگر تمامی شرکت ها در مرحله اول نسبتا کارا و دارای میانگین امتیاز کارایی بالای 0.8 و به جز دو شرکت Spirit و Allegiant، در بخش پرواز نیز کارا و دارای میانگین تقریبا بالاتر از 0.9 هستند. عملکرد کلی شرکت ها بیشتر متاثر از عملکرد بخش پرواز آن ها می باشد.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications