International Journal of Biophotonics and Biomedical Engineering
,
Issue1,Year,
Autumn
2024
In radiation therapy, investigating of the effects of the surface flux reaching on the tissue is important in planning the treatment and this requires a precise evaluation of the absorbed dose distribution throughout the irradiated tissue. Therefore, by Monte Carlo simu More
In radiation therapy, investigating of the effects of the surface flux reaching on the tissue is important in planning the treatment and this requires a precise evaluation of the absorbed dose distribution throughout the irradiated tissue. Therefore, by Monte Carlo simulation with MCNP code, a point source with the size of E with a spectrum width of 0.6 µm with a single energy transfer of 6 MeV to the breast tumor tissue with a size of 2 x 4 x 4 cm and also a density (Kg/m^3) of 11.34 at a fixed depth of 3 cm. It is radiated from a standard phantom (VIP MAN) made of tissue. The results show the highest surface flux that received on the tumor is around 9.97 × 〖10〗^(-6) and is located almost in the center of the tumor in dimensions (-0.75 cm - 1.3 cm) and the less surface flux around the tumor is caused by the rate of the dose which is distributed. Also, the template phenomenon in the creation of electrons is based on the Compton effect, while in the creation of photons, the Compton effect did not occur.
Manuscript profile
Advanced Processes in Materials Engineering
,
Issue68,Year,
Spring
2024
بهبود مقاومت سطحی قطعات صنعتی در برابر عوامل مخربی همچون سایش و خوردگی، یکی از چالشهای مهم در مهندسی سطح محسوب میشود. یکی از مهمترین روشهای افزایش مقاومت سطحی، اعمال پوشش WC-10Co-4Cr مییاشد. اما این پوشش با وجود مقاومت به خوردگی عالی که دارد، رفتار تریبولوژیکی منا More
بهبود مقاومت سطحی قطعات صنعتی در برابر عوامل مخربی همچون سایش و خوردگی، یکی از چالشهای مهم در مهندسی سطح محسوب میشود. یکی از مهمترین روشهای افزایش مقاومت سطحی، اعمال پوشش WC-10Co-4Cr مییاشد. اما این پوشش با وجود مقاومت به خوردگی عالی که دارد، رفتار تریبولوژیکی مناسبی نسبت به دیگر پوششهای پایه کاربید تنگستنی ندارند. به همین منظور در این پژوهش با افزودن گرافیت در دو مقدار 7 و 14 درصد وزنی به پودر WC-10C-4Cr و اعمال پوششها به روش پاشش حرارتی بر روی زیرلایه فولادی به مقایسه رفتار تریبولوژیکی آنها پرداخته شد. بررسیها به کمک تصاویر SEM، آزمون XRD، زبری سنجی، سختی سنجی انجام گرفت. برای ارزیابی رفتار مقاومت سایشی پوششها و زیرلایه نیز ار آزمون پین بر دیسک استفاده شد. نتایج نشان داد که گرافیت با وجود کاهش نسبی سختی و افزایش زبری پوششِ پایه کاربید تنگستنی با توجه به خاصیت روانکاری فوق العادهای که دارد منجر به ارتقای قابل توجه رفتار تریبولوژیکی زیرلایه و پوشش کاربید تنگستنی میگردد.در بین پوششها نیز بوشش دارای 7 درصد گرافیت بهترین مقاومت سایشی را با توجه به همزمانی سختی مناسب، تخلخل کم و ضریب اصطکاک پایین دارا بود. مکانیزم سایشی پوششها نیز به کمک تصاویر SEM و آنالیز EDS مورد بررسی قرار گرفت. مشخص شد که مکانیزم غالب دو پوشش حاوی گرافیت ورقهای و پوشش WC-10Co-4Cr چسبان بود و مهمترین دلیل افزایش خواص تریبولوژیکی پوششها در حضور گرافیت تشکیل لایهای محافظ از این ذرات تقویتی در مسیر سایشی و اطراف پین بود.
Manuscript profile
Journal of Simulation and Analysis of Novel Technologies in Mechanical Engineering
,
Issue2,Year,
Spring
2023
Nowadays, the world needs safe and smart machines that can prevent human errors in different situations. Stress is an important factor in accidents which causes the human error. Many accidents can be prevented by identifying the stress of the driver and warning them. Du More
Nowadays, the world needs safe and smart machines that can prevent human errors in different situations. Stress is an important factor in accidents which causes the human error. Many accidents can be prevented by identifying the stress of the driver and warning them. Due to its complexity, identifying stress in drivers is only possible by intelligent algorithms. In this paper, the Electrocardiogram (ECG) signal from drivedb dataset is used to detect stress in drivers, which has useful information that can be recorded more easily while driving. Afterwards, with a set of statistical, entropy, morphology, and chaos features, useful information is extracted from the signal. Then, in order to optimize the features, the Relief feature selector is used. Optimal features information is evaluated using Artificial Neural Networks (ANNs). Using the proposed method, the stress in drivers is detected with an accuracy of 92.6%, which has increased classification accuracy compared to recent researches.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications