Jounal of Marketing Management
,
Issue4,Year,
Autumn
2018
امروزه حفظ و پرورش مشتریان عاملی بسیار مهم در موفقیت شرکت های بزرگ در فضای رقابتی موجود است. مشتریان از مزایای زیادی برخوردارند، آنها از کالاها و خدمات شرکت ها استفاده کرده، در صورتی که آن کالا و خدمات متناسب با سلیقه و نظر آنها باشد به عنوان یک ابزار مثبت تبلیغاتی، است More
امروزه حفظ و پرورش مشتریان عاملی بسیار مهم در موفقیت شرکت های بزرگ در فضای رقابتی موجود است. مشتریان از مزایای زیادی برخوردارند، آنها از کالاها و خدمات شرکت ها استفاده کرده، در صورتی که آن کالا و خدمات متناسب با سلیقه و نظر آنها باشد به عنوان یک ابزار مثبت تبلیغاتی، استفاده از آن کالا وخدمات شرکتها را به نزدیکان خود توصیه می کنند. هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازاریابی رابطه ای بر تصمیم گیری خرید مشتریان با میانجی گری تبلیغات شفاهی می باشد. جامعه آماری این تحقیق مشتریانی که از محصولات نمایندگی های لوازم آرایشی و بهداشتی در استان بوشهر استفاده می کنند در نظر گرفته شده است، و ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه می باشد. از روش نمونه گیری در دسترس برای انتخاب نمونه آماری استفاده شده است که در مجموع 284مشتری داده های این پژوهش را تأمین نمودند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزارspss و LISREL استفاده شده است. در ابتدا سطح مطلوبیت متغیرها و شاخص های آنها با استفاده از آزمون تی تک نمونه ای مورد آزمون قرار گرفته، و همچنین رابطه مثبت بین متغیرها از طریق همبستگی و ضریب مسیر آزمون تی تایید شد سپس با استفاده از نرم افزار لیزرل و تحلیل عاملی تاییدی و معادلات ساختاری به آزمون مدل پرداخته که نهایتا مقادیرشاخص های برازندگی نشان دادمدل ازبرازش مناسب برخوردار است ودرنهایت یک مدل اصلاح شده و تکمیلی توسط نرم افزار لیزرل ارائه شد
Manuscript profile
Jounal of Marketing Management
,
Issue28,Year,
Autumn
2015
امروزه حفظ و پرورش مشتریان عاملی بسیار مهم در موفقیت شرکت های بزرگ در فضای رقابتی موجود است. مشتریان از مزایای زیادی برخوردارند، آن ها از کالاها و خدمات شرکت ها استفاده کرده، در صورتی که آن کالا و خدمات متناسب با سلیقه و نظرآ ن ها باشد به عنوان یک ابزار مثبت تبلیغاتی More
امروزه حفظ و پرورش مشتریان عاملی بسیار مهم در موفقیت شرکت های بزرگ در فضای رقابتی موجود است. مشتریان از مزایای زیادی برخوردارند، آن ها از کالاها و خدمات شرکت ها استفاده کرده، در صورتی که آن کالا و خدمات متناسب با سلیقه و نظرآ ن ها باشد به عنوان یک ابزار مثبت تبلیغاتی، استفاده از آن کالا وخدمات شرکت ها را به نزدیکان خود توصیه می کنند. هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازاریابی رابطه ای بر تصمیم گیری خرید مشتریان با میانجی گری تبلیغات شفاهی می باشد. جامعه آماری این تحقیق مشتریانی که از محصولات نمایندگی های لوازم آرایشی و بهداشتی در استان بوشهر استفاده می کنند در نظر گرفته شده است، و ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه می باشد. از روش نمونه گیری در دسترس برای انتخاب نمونه آماری استفاده شده است که در مجموع 284 مشتری داده های این پژوهش را تامین نمودند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS و LISREL استفاده شده است. در ابتدا سطح مطلوبیت متغیرها و شاخص های آن ها با استفاده از آزمون تی تک نمونه ای مورد آزمون قرار گرفته، و همچنین رابطه مثبت بین متغیرها از طریق همبستگی و ضریب مسیر آزمون تی تایید شد سپس با استفاده از نرم افزار لیزرل و تحلیل عاملی تاییدی و معادلات ساختاری به آزمون مدل پرداخته که نهایتا مقادیر شاخص های برازندگی نشان داد مدل از برازش مناسب برخوردار است و در نهایت یک مدل اصلاح شده و تکمیلی توسطنرم افزار لیزرل ارائه شد.
Manuscript profile
Journal of Innovation and Creativity in Human Science
,
Issue1,Year,
Summer
2022
هدف: این مطالعه با هدف ارزیابی تأثیر مدیریت منابع انسانی سبز بر خلاقیت سبز و تمایلات رفتاری سبز با توجه به نقش ارزشهای سبز انجام شده است. روش: این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت و شکل اجراء، توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری شامل 191 نفر ازمدیران ارشد، معاونان More
هدف: این مطالعه با هدف ارزیابی تأثیر مدیریت منابع انسانی سبز بر خلاقیت سبز و تمایلات رفتاری سبز با توجه به نقش ارزشهای سبز انجام شده است. روش: این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت و شکل اجراء، توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری شامل 191 نفر ازمدیران ارشد، معاونان و کارکنان ستاد وزارت نفت ایران است که از این میان، نمونهای متشکل از 128 نفر از طریق فرمول کوکران انتخاب شدهاند. برای جمعآوری اطلاعات جهت آزمون فرضیات از پرسشنامهای استاندارد شامل چهار بعد و 20 سوال استفاده شده است که بر مبنای طیف لیکرت پنج درجه تدوین شده است. روایی پرسشنامه با روش روایی همگرا و پایایی پرسشنامه با ضریب آلفای کرونباخ و روایی ترکیبی مورد تایید قرار گرفت. برای آزمون فرضیات از تکنیک حداقل مربعات جزئی استفاده شده است. یافتهها: یافتهها نشان داد که مدیریت منابع انسانی سبز تاثیر مثبت و معنیداری بر تمایلات رفتاری و خلاقیت سبز کارکنان دارد. همچنین ارزشهای سبز رابطه بین مدیریت منابع انسانی سبز با خلاقیت سبز و تمایلات رفتاری سبز کارکنان را تعدیل میکند. نتیجهگیری: مدیریت منابع انسانی سبز میتواند زمینه خلاقیت سبز کارکنان را فراهم نموده و بر نگرش سبز کارکنان تاثیر بگذارد میتواند با نهادینه سازی ارزشهای سبز سازمانی کارکنان را به سمت رفتارهای زیست محیطی سبز ترغیب کند.
Manuscript profile
Behavioral Studies in Management
,
Issue4,Year,
Autumn
2012
امروزه سازمان ها و صنایع گوناگون با هدف بقا و دستیابی به توسعه پایدار سعی در پیاده سازی صحیح مدیریت سبز دارند. با توجه به اینکه مدیریت منابع انسانی سبز یکی از ارکان اساسی مدیریت سبز است، پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اولویت بندی ابعاد آن انجام شده است. این پژوهش از نوع کا More
امروزه سازمان ها و صنایع گوناگون با هدف بقا و دستیابی به توسعه پایدار سعی در پیاده سازی صحیح مدیریت سبز دارند. با توجه به اینکه مدیریت منابع انسانی سبز یکی از ارکان اساسی مدیریت سبز است، پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اولویت بندی ابعاد آن انجام شده است. این پژوهش از نوع کاربردی بوده و گردآوری داده ها در دو مرحله انجام شد. ابتدا با استفاده از ادبیات پژوهش و نظر 20 نفر از خبرگان که با نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند، ابعاد مدیریت منابع انسانی سبز شناسایی شد. سپس 11 بعد تأیید شده بصورت مقایسه زوجی نسبت به هر بعد و با بهره گیری از نرم افزار اکسپرت چویس مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج ارزیابی بیان گر این مطلب بود که بعد آموزش سبز با درصد وزنی 145/0 بیشترین اولویت و بعد حمایت سبز با درصد وزنی 021/0 کمترین اولویت را دارند. درجه ناسازگاری برابر با 007/0 بود که نشان دهنده سازگاری قابل قبول مقایسات زوجی است. نتایج این پژوهش به پیاده سازی تدریجی منابع انسانی سبز با توجه به اهمیت و اولویت هریک از ابعاد آن ومتناسب با برنامه ریزی های سازمان کمک می نماید.
Manuscript profile
Quarterly Journal of Woman and Society
,
Issue2,Year,
Summer
2022
هدف: مناسبسازی بستری جهت پایداری زنان در سطوح مدیریتی، علاوه بر فراهم نمودن زمینه بهبود ارتباطات سازمانی و تسهیل نوآوری به رشد توانمندیهای فردی آنان نیز منجر میشود. این پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی پایداری شغلی زنان در سطوح مدیریتی انجام شده است. روش: این تحقیق More
هدف: مناسبسازی بستری جهت پایداری زنان در سطوح مدیریتی، علاوه بر فراهم نمودن زمینه بهبود ارتباطات سازمانی و تسهیل نوآوری به رشد توانمندیهای فردی آنان نیز منجر میشود. این پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی پایداری شغلی زنان در سطوح مدیریتی انجام شده است. روش: این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و برحسب نحوه گردآوری دادهها از نوع توصیفی - پیمایشی میباشد. جامعه آماری پژوهش شامل 220 مدیر زن در سازمانهای تابعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شهرستان اهواز است که به روش تمامشمار انتخاب شدند. جهت گردآوری دادهها از تکنیک فازی در بخش کیفی و پرسشنامه محقق ساخته در بخش کمی استفاده گردید. روایی و پایایی پرسشنامه با نظر خبرگان و ضریب آلفای کرونباخ (90/0) محاسبه و تایید گردید. جهت آزمون فرضیههای پژوهش از مدل معادلات ساختاری در نـرمافـزار PLS بهره گرفته شد. یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد که عوامل سازمانی و فرهنگی سهم بیشتری در تبیین پایداری شغلی مدیران زن دارند که در این میان ارزیابی مدیران بر اساس موفقیت و نه جنسیت، برابری در توزیع پاداشها و نتایج، نظارت بر عملکرد مدیران بدور از جنسیت، دسترسی به منابع اطلاعاتی سازمان از مهمترین عوامل پایداری شغلی هستند.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications