• Home
  • علی اصغر فرهمند

    List of Articles علی اصغر فرهمند


  • Article

    1 - طراحی و روانسنجی ابزار تعیین عوامل خلق ارزش برای مشتریان بانکداری شرکتی
    Journal of Business Management , Issue 5 , Year , Winter 2022
    ایجاد زنجیره‌ی خلق ارزش، برای آن دسته از مشتریان بانک‌ها که سهم قابل توجهی از منابع مالی، فرصت ها و پتانسیل‌های موجود در بازارهای مالی از جهت جذب منابع، تخصیص و سرمایه‌گذاری و انجام فعالیت‌های مالی و اقتصادی را به خود اختصاص می‌دهند، ضروری است. این بخش از مشتریان شامل م More
    ایجاد زنجیره‌ی خلق ارزش، برای آن دسته از مشتریان بانک‌ها که سهم قابل توجهی از منابع مالی، فرصت ها و پتانسیل‌های موجود در بازارهای مالی از جهت جذب منابع، تخصیص و سرمایه‌گذاری و انجام فعالیت‌های مالی و اقتصادی را به خود اختصاص می‌دهند، ضروری است. این بخش از مشتریان شامل مشتریان حقوقی و یا به عبارتی شرکت‌ها و موسسات دولتی، خصوصی و نیمه خصوصی می باشند. هدف این پژوهش طراحی ابزار مناسب جهت تعیین عوامل خلق ارزش و بررسی روایی و پایایی آن می باشد. ابتدا با استفاده از روش گلوله برفی خبرگان، متخصصان کلیدی و مشتریان شرکتی در بانک رفاه استان‌های تهران و اصفهان شناسایی شدند، که با توجه به اشباع نظری محققین تعداد ۱۸ نفر مورد مصاحبه قرار گرفتند. سپس با استفاده از نظرات آنها ۶۱ گویه پرسشنامه استخراج شد و با محاسبه نسبت روایی محتوا و شاخص روایی محتوا تعداد گویه‌های قابل قبول به ۵۱ مورد کاهش یافت و با استفاده از آلفای کرونباخ و ICC پایایی پرسشنامه تایید گردید. Manuscript profile