• Home
  • یونس رضائی

    List of Articles یونس رضائی


  • Article

    1 - طراحی و تبیین مدل رفتار خرید آنلاین محصولات تند مصرف با درگیری پایین با در نظرگرفتن عوامل شخصیتی مشتریان
    Journal of Business Management , Issue 4 , Year , Autumn 2022
    هدف این پژوهش شناسایی و بررسی تأثیر ویژگی های شخصیتی مشتریان بر خرید آنی آنلاین است. روش تحقیق، پیمایشی و از نوع کاربردی و توصیفی است. جامعه آماری پژوهش شهروندان بالای 18 سال شهر تهران بوده که بر اساس محاسبات، حجم نمونه 385 عدد بر آورده شد.نتایج آماری بخش توصیفی به توصی More
    هدف این پژوهش شناسایی و بررسی تأثیر ویژگی های شخصیتی مشتریان بر خرید آنی آنلاین است. روش تحقیق، پیمایشی و از نوع کاربردی و توصیفی است. جامعه آماری پژوهش شهروندان بالای 18 سال شهر تهران بوده که بر اساس محاسبات، حجم نمونه 385 عدد بر آورده شد.نتایج آماری بخش توصیفی به توصیف متغیرهای جمعیت شناختی با استفاده از فراوانی و درصد فراوانی، میانگین و انحراف معیار پرداخته شد و بخش استنباطی، استخراج عامل ها با تحلیل اکتشافی انجام شد، اعتبار و پایایی پرسشنامه با تحلیل عاملی تاییدی بررسی شد، روابط بین متغیرها با آزمون همبستگی پیرسون و مدل پژوهش با استفاده از تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری آزمون شد. نتایج پژوهش در مرحله اول تحـلیل عامل اکتشـافی بر 60 سوال پرسشنامه خرید هیجانی آنلاین انجام شد که عوامل: ویژگی کالا، ویژگی قیمت و تخفیفات، ویژگی توزیع، ویژگی وب سایت به عنوان عوامل موثر بر خرید هیجانی آنلاین شناخته شدند. در مرحله دوم تاثیر این عوامل بر خرید هیجانی آنلاین بررسی شد. نتایج نشان می دهد برون گرایی و روان رنجوری تاثیر مثبت، وظیفه شناسی و سازگاری تاثیر منفی بر خرید هیجانی آنلاین می گذارند. Manuscript profile