• Home
  • محمد ذاکری

    List of Articles محمد ذاکری


  • Article

    1 - بررسی تاثیر فلات زدگی شغلی بر عملکرد شغلی کارکنان شرکت پاکشو با در نظر گرفتن نقش میانجی رضایت شغلی و تعهد سازمانی
    Journal of Modern Management Engineering , Issue 2 , Year , Summer 1397
    فلات شغلی نقطه‌ای است که در آن کارکنان کار خود را غیر چالشی می‌یابند و فرصت کمتری برای توسعه تخصص و توانمندی‌های خود فراهم می‌بینند. از آنجاییکه کارکنان در سازمان، پیشرفت و ارتقا را شاخصی برای موفقیت خود در نظر می گیرند، در صورت فراهم نشدن امکان ارتقا و دستیابی به بالات More
    فلات شغلی نقطه‌ای است که در آن کارکنان کار خود را غیر چالشی می‌یابند و فرصت کمتری برای توسعه تخصص و توانمندی‌های خود فراهم می‌بینند. از آنجاییکه کارکنان در سازمان، پیشرفت و ارتقا را شاخصی برای موفقیت خود در نظر می گیرند، در صورت فراهم نشدن امکان ارتقا و دستیابی به بالاترین نقاط سازمانی دچار فلات زدگی خواهند شد. هدف از این پژوهش، بررسی تاثیر فلات‌زدگی شغلی بر عملکرد شغلی کارکنان شرکت پاکشو، می‌باشد. جامعه آماری پژوهش را کارکنان شرکت پاکشو تشکیل می‌دهند که تعداد آنها 207 نفر می‌باشد. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 135 نفر می‌باشد. پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر نحوه اجرا، توصیفی-پیمایشی می‌باشد. جمع‌آوری اطلاعات، از طریق مطالعات کتابخانه‌ای و میدانی صورت گرفته است. پرسشنامه‌های استاندارد فلات شغلی میلیمن (1992)، تعهد سازمانی آلن و میر (1990)، رضایت شغلی مینه سوتا (2009) و عملکرد شغلی پترسن (1970) میان کارکنان توزیع گردید. پایایی داده‌های جمع‌آوری شده با استفاده از آلفای کرونباخ 79/0 محاسبه و تایید گردید. تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار لیزرل و روش معادلات ساختاری صورت گرفت. نتایج پژوهش نشان داد فلات‌زدگی شغلی از طریق کاهش رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان تاثیر منفی دارد ولی به‌طور مستقیم بر میزان تعهد سازمانی و عملکرد شغلی تاثیر ندارد. Manuscript profile

  • Article

    2 - بررسی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان خدمات الکترونیکی بیمه (مورد مطالعه: بیمه سرمد)
    Journal of Business Management , Issue 1 , Year , Spring 1397
    هدف از این پژوهش بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر وفاداری الکترونیکی مشتریان با تاکید بر نقش میانجی اعتماد، رضایت و تحکیم رابطه است. این مطالعه، پژوهشی توصیفی به‎روش همبستگی بوده که به لحاظ مخاطب شناختی پژوهشی کاربردی شمرده می‎شود. جامعه‎ی آماری این تحقیق، همه&lrm More
    هدف از این پژوهش بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر وفاداری الکترونیکی مشتریان با تاکید بر نقش میانجی اعتماد، رضایت و تحکیم رابطه است. این مطالعه، پژوهشی توصیفی به‎روش همبستگی بوده که به لحاظ مخاطب شناختی پژوهشی کاربردی شمرده می‎شود. جامعه‎ی آماری این تحقیق، همه‎ی مشتریان الکترونیکی بیمه سرمد در استان تهران در بازه زمانی آذر 1394 تا شهریور 1395 به تعداد 2183 نفر بوده و نمونه‎ی آماری به‎روش تصادفی ساده، 327 نفر انتخاب شدند. ابزار جمع آوری تحقیق پرسشنامه استاندارد بوده است که روایی آن به روش محتوایی و عاملی و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفته است. داده های گردآوری شده به روش مدلسازی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار PLS تحلیل شدند. یافته های تحقیق حاکی از تاثیر مثبت و معنی دار متغیرها و تایید همه فرضیه های تحقیق بوده است. نتایج حاکی از آن است که از بین متغیرهای واسطه ای کیفیت خدمات بیشترین تاثیر را بر تحکیم رابطه نشان داده و اعتماد بیشترین تاثیر را بر وفاداری مشتریان دارد. شرکت های بیمه می توانند از طریق توجه به نیازهای شخصی سازی شده افراد در محیط های آنلاین، همچون طراحی مناسب سایت نسبت به وفادارسازی مشتریان اقدام نمایند. همچنین در صورت تمایل به تحکیم روابط با مشتریان، طراحی سایت های کاربرآشنا و کارا که اعتماد کاربران را تقویت نماید مفید خواهد بود. Manuscript profile