• Home
  • حمیدرضا سعیدنیا

    List of Articles حمیدرضا سعیدنیا


  • Article

    1 - طراحی الگوی پیامدهای برپاسازی فروشگاه پاپ‌آپ در صنعت خرده‌فروشی کالاهای تندمصرف: پژوهشی آمیخته
    Jounal of Marketing Management , Issue 57 , Year , Winter 2024
    هدف اصلی این تحقیق، طراحی الگوی پیامدهای برپاسازی فروشگاه پاپ‌آپ در صنعت خرده‌فروشی کالاهای تندمصرف است. مطالعه‌ی پیش رو از لحاظ هدف، اکتشافی-کاربردی و با بهره‌گیری از رویکرد آمیخته‌ی کیفی- کمی صورت پذیرفته و در بخش کیفی، با اتکا به راهبرد نظریه‌ی داده بنیاد گلیزر و است More
    هدف اصلی این تحقیق، طراحی الگوی پیامدهای برپاسازی فروشگاه پاپ‌آپ در صنعت خرده‌فروشی کالاهای تندمصرف است. مطالعه‌ی پیش رو از لحاظ هدف، اکتشافی-کاربردی و با بهره‌گیری از رویکرد آمیخته‌ی کیفی- کمی صورت پذیرفته و در بخش کیفی، با اتکا به راهبرد نظریه‌ی داده بنیاد گلیزر و استفاده از روش کدگذاری باز، محوری و نظری، ضمن انجام ۱۴ مصاحبه‌ی عمیق نیمه ساختاریافته با مدیران و خبرگان برگزیده‌ی کسب‌وکارهای فعال در صنایع کالاهای تند مصرف و بهره‌مندی از شیوه‌ی نمونه‌گیری هدفمند قضاوتی تا دستیابی به نقطه‌ی اشباع نظری، الگوی مفهومی پژوهش با ۶ مقوله، ۴۲ مفهوم و ۷۰۲ کد، طراحی و تدوین شد. در بخش کمی، بر اساس مفاهیم طراحی شده، پرسش‌نامه‌ی محقق ساخته حاوی ۱۲۹ گویه، تدوین و جامعه‌ی آماری، متشکل از مدیران و کارشناسان بازاریابی، برندینگ، فروش، تبلیغات، توسعه‌ی محصول و ارتباط با مشتریان شرکت‌های تجاری صنعت کالاهای تندمصرف می‌باشد که بر مبنای شیوه‌ی نمونه‌گیری تصادفی هدفمند ۴۴۵ پرسش‌نامه در میان آنان توزیع و ۳۵۲ پرسش‌نامه‌ی تکمیل شده مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌های بخش کمی و تأیید مدل، از تحلیل عاملی تأییدی چندسطحی و آزمون‌های تی تک نمونه‌ای با بهره‌گیری از نرم‌افزار Smart PLS به بررسی سؤالات مشخص شده پژوهش مطابق با مدل مفهومی پرداخته شده است. نتایج تحلیل عاملی تأییدی، حاکی از تأیید مفاهیم و مقوله‌های شناسایی شده در قالب الگوی پیشنهادی تحقیق است. همچنین شاخص‌های نیکویی برازش، نشان می‌دهد داده‌ها و ساختار الگوی طراحی شده‌ی تحقیق برازش مناسبی داشته و مورد تأیید است Manuscript profile