• Home
  • کامیار کاوش

    List of Articles کامیار کاوش


  • Article

    1 - پیامدهای اجرای بازاریابی علّی در سیستم بانکی و تأثیر آن بر وفادارسازی مشتریان به بانک‌ها
    Jounal of Marketing Management , Issue 1 , Year , Autumn 2020
    هدف پژوهش: شناسایی پیامدهای ناشی از اجرای بازاریابی علّی در بانک‌ها و تأثیر آن بر وفاداری مشتریان به سیستم بانکی در قالب یک مدل مفهومی. روش پژوهش: این پژوهش از نوع آمیخته بوده و به دو روش پدیدارشناسی (بخش کیفی) و پیمایشی (در بخش کمی) انجام شده است. جامعه آماری بخش کیفی More
    هدف پژوهش: شناسایی پیامدهای ناشی از اجرای بازاریابی علّی در بانک‌ها و تأثیر آن بر وفاداری مشتریان به سیستم بانکی در قالب یک مدل مفهومی. روش پژوهش: این پژوهش از نوع آمیخته بوده و به دو روش پدیدارشناسی (بخش کیفی) و پیمایشی (در بخش کمی) انجام شده است. جامعه آماری بخش کیفی مدیران ارشد بانک و خبرگان دانشگاهی و جامعه آماری بخش کمی مشتریان بانک کشاورزی هستند. داده‌های بخش کیفی به روش کدگذاری باز و محوری و با نرم‌افزار MaxQD Apro 12 و بخش کمی به روش مدل‌سازی معادلات ساختاری و با نرم‌افزار Smart PLS 2 تحلیل شده است. نتایج پژوهش: اجرای بازاریابی علّی در سیستم بانکی منجر به پیامدهای اجتماعی، اقتصادی، بازاریابی و زیست محیطی می‌گردد. همچنین اجرای بازاریابی علّی در سیستم بانکی تأثیر معناداری بر وفاداری مشتریان به بانک دارد. محدودیت‌های پژوهش: این پژوهش عمدتاً در حوزه بانک کشاورزی ایران و مشتریان آن صورت گرفته و مدل مفهومی موجود بنا بر شرایط و وضعیت بانک کشاورزی تدوین شده که محدودیت در تعمیم نتایج را به بار آورده و نتایج بخش وفاداری نیز قابل تعمیم به کل سیستم بانکی نخواهد بود. کاربردهای مدیریتی پژوهش: این پژوهش می‌تواند ایده استفاده از مسئولیت‌های اجتماعی و بویژه استراتژی‌های بازاریابی علّی در صنعت بانک‌داری را به مدیران بانکی ارائه نموده و از این رهگذر، ضمن کاهش هزینه‌های ناشی از جذب منابع گران قیمت، مشتریان، جامعه و سیستم بانکی را در منافع عملیات بانکی سهیم نماید. نوآوری پژوهش: بر اساس پیشینه پژوهش، مدل بازاریابی علّی در سیستم بانکی برای اولین بار در ایران پیاده‌سازی شده که از این حیث حائز نوآوری است. Manuscript profile

  • Article

    2 - A Process Model for Implementing Cause-Related Marketing in the Banking System of Iran and Its Outcomes
    Journal of System Management , Issue 2 , Year , Spring 2019
    Purpose: The purpose of the current study is to identify the aspects of cause-related marketing in the banking system and determine the outcomes of implementing cause-related marketing. Design, methodology, and approach: The research methodology is qualitative with in-d More
    Purpose: The purpose of the current study is to identify the aspects of cause-related marketing in the banking system and determine the outcomes of implementing cause-related marketing. Design, methodology, and approach: The research methodology is qualitative with in-depth interviews with 16 senior managers of Bank Keshavarzi. Data were analyzed using open coding, axial coding, selective coding, and the software named MaxQDA12pro. Findings: The results revealed that the aspects of cause-related marketing were affected by internal and external factors as well as their categories. Research limitations and implications: The emergence of a new marketing concept for audiences has made it difficult to carry out the research. The qualitative research approach was mainly implemented in the working field of the experts of Bank Keshavarzi, with the resulting model created from their opinions.Practical implications: Banks must implement different strategies for different groups. Implementing cause-related marketing results in social, economic, marketing, and environmental outcomes for banks and the country, each of which affecting the banking activities. Social implications: If cause-related marketing penetrates into consumer attitudes and behaviors, it will be a marketing tool required to improve organizational reputation, develop a brand image of the company, raise customer satisfaction and loyalty, increase sales, and in the meantime benefit the community. Originality and value: This qualitative research helps companies that consider new consumers understand their needs and demands, share their values with them, and remain in the current competitive environment. Hence, cause-related marketing can be a safe and distinguished tool in their success. Manuscript profile

  • Article

    3 - بازاریابی سازمانی و استراتژیهای ترفیع )مطالعه موردی صنعت سیم و کابل در ایران(
    Quarterly Journal of Quantitative Researches in Management , Issue 5 , Year , Winter 2022
    چکیدههدف از این تحقیق ارزیابی بازاریابی سازمانی و استراتژیهای ترفیع در صنعت سیم و کابل ایران به روشدلفی میباشد. برای این منظور با تعداد 11 نفر از خبرگان بازرگانی در این صنعت متشکل از 8 نفر؛ مالک،مدیرعامل، هیئتمدیره، معاون مدیرعامل، مدیر بازاریابی و فروش تولیدکنندگان سیم More
    چکیدههدف از این تحقیق ارزیابی بازاریابی سازمانی و استراتژیهای ترفیع در صنعت سیم و کابل ایران به روشدلفی میباشد. برای این منظور با تعداد 11 نفر از خبرگان بازرگانی در این صنعت متشکل از 8 نفر؛ مالک،مدیرعامل، هیئتمدیره، معاون مدیرعامل، مدیر بازاریابی و فروش تولیدکنندگان سیم و کابل در استان زنجانو 2 نفر از اساتید دانشگاه؛ جلسات متعدد برگزار شد. در مرحله اول روش دلفی نظرات کارشناسی آنها درزمینه موضوع تحقیق بهصورت کلی جمعآوری شد. پس از تجزیه و تحلیل مباحث جلسه اول، تمهایبهدستآمده با کتب و مقالات و نظریههای بازاریابی مقایسه گردید و در نهایت پرسشنامهای تهیه گردید. درمرحله دوم روش دلفی با استفاده از پرسشنامه تهیهشده، مجدداً نظرات خبرگان جمعآوری شد، از آزمونهایآماری، رتبهبندی سلسله مراتب فازی، تحلیل ساختاری با دیدگاه آیندهپژوهی، و تحلیل عاملی و تحلیل مسیرمدل معادلات ساختاری برای تحلیل دادهها استفاده شد. نتایج یافتههای این تحقیق نشان داد که در صنعتسیم و کابل ایران؛ در بازاریابی سازمانی، استراتژی توسعه بازار و تنوع محصول بالاترین اولویت را دارد، واستراتژیهای ترفیع؛ فروش شخصی، تبلیغات چندرسانهای و بازاریابی مستقیم بر بازاریابی سازمانی تأثیرمعنیداری دارند. با عنایت به یافتههای این تحقیق، پیشنهاد میگردد مدیران صنعت سیم و کابل به فراخورشرایط، استراتژی بازاریابی سازمانی مناسب را طراحی و تدوین نموده و بر اساس آن، استراتژی ترفیع متناسببا آن را بهکار گیرند. Manuscript profile