• Home
  • امیرحسین عبدالعلی پور

    List of Articles امیرحسین عبدالعلی پور


  • Article

    1 - طراحی الگوی برنامه‌ریزی دوسطحی فازی مشارکتی ترمیم نارسایی خدماتی
    Journal of Operations Management , Issue 5 , Year , Winter 2022
    در این مقاله به ارائه روشهای تصمیم‌گیری مشارکتی برای حل تعارض در سازمان‌های سلسله‌مراتبی بین تولیدکنندة محصولات با رده‌های قیمتی متنوع و پردازش‌گر یا ترمیم‌کنندة خدمات مرتبط با آن محصولات در چارچوب برنامه‌ریزی دوسطحی پرداخته می‌شود. با طراحی مدل‌های دوسطحی خطی و کسری فا More
    در این مقاله به ارائه روشهای تصمیم‌گیری مشارکتی برای حل تعارض در سازمان‌های سلسله‌مراتبی بین تولیدکنندة محصولات با رده‌های قیمتی متنوع و پردازش‌گر یا ترمیم‌کنندة خدمات مرتبط با آن محصولات در چارچوب برنامه‌ریزی دوسطحی پرداخته می‌شود. با طراحی مدل‌های دوسطحی خطی و کسری فازی و حل آن‌ها با کمک طراحی یک‌رویه مشارکتی در قالب یک مثال عددی، هر دو سازمان رهبر و پیرو، هم به بیشینه‌سازی سود متعارض خود پرداخته و هم از سود کل سازمان سلسله‌مراتبی تولید و پردازش یا ترمیم و تکمیل خدمات مرتبط با محصولات کل چشم‌پوشی نمی‌گردد. نتایج مدل‌های دوسطحی پژوهش نشان می‌دهند که سازمان تولیدی از لحاظ تعیین نوع و ترکیب محصولات تولیدی سودآورتر بر شرکت خدماتی غالب است و درعین‌حال، سازمان خدماتی از لحاظ تخصیص کارکنان خدماتی با سطوح مهارتی مختلف با کمترین هزینه، بر سازمان تولیدی غالب است.برای اینکه مشخص شود چه زمانی مدل بیشینه‌سازی سود و چه زمانی مدل بیشینه سازی سودآوری بکار گرفته شود پیشنهاد می‌گردداگر استفاده تمام و کمال بودجه موردنظر مطلوب باشد، در این حالت بهتر است مسأله بیشینه‌سازی سود فرموله گردد و مورد استفاده قرار گیرد. برعکس، در مواقعی که سودآوری بالاتر مورد انتظار باشد (حتی اگر مقداری از بودجه در نظر گرفته شده مازاد بماند)، بیشینه‌سازی سودآوری بایستی به عنوان تابع هدف انتخاب گردد و مسأله بیشینه‌سازی سودآوری مدلسازی و مورد استفاده قرار گیرد. Manuscript profile

  • Article

    2 - واکاوی موانع برندسازی در شرکت‌های خانوادگی با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری
    Journal of Operations Management , Issue 2 , Year , Winter 2023
    هدف اصلی این پژوهش ارزیابی چالشهای بازدارنده موثر بر برندسازی (اجتناب از برندسازی) شرکت‌های خانوادگی در شرکت‌های فعالِ استان آذربایجان غربی است. مطالعۀ پیش‌رو جهت جمع‌آوری داده‌ها از روش پیمایشی و جهت تحلیل داده‌ها از روش همبستگی استفاده نموده است. جامعه آماری پژوهش شام More
    هدف اصلی این پژوهش ارزیابی چالشهای بازدارنده موثر بر برندسازی (اجتناب از برندسازی) شرکت‌های خانوادگی در شرکت‌های فعالِ استان آذربایجان غربی است. مطالعۀ پیش‌رو جهت جمع‌آوری داده‌ها از روش پیمایشی و جهت تحلیل داده‌ها از روش همبستگی استفاده نموده است. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران بازاریابی شرکت‌های خانوادگی فعال در استان آذربایجان غربی که در زمینه صنایع مختلف فعالیت دارند می‌باشد که با توجه به اطلاعات به‌دست ‌آمده از سازمان صنایع و معادن استان، جامعه آماری این پژوهش 250 نفر می‌باشد. برای نمونه‌گیری از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده استفاده شد. با استفاده از فرمول کوکران 144 نمونه آماری قابل تجزیه‌وتحلیل به دست آمد. ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه با 29 گویه است که از حیث روایی و پایایی مورد تائید قرار گرفت. جهت آزمون فرضیه های پژوهش از مدلسازی معادلات ساختاری کمترین مربعات جزئی استفاده گردید. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که هزینه‌های بالای بازاریابی، عدم اعتمادبه‌نفس به توانایی‌های شرکت، نبود دانش لازم، تقاضای ضعیف و ریسک بالای برند‌سازی اثر مثبت و معناداری بر بازدارندگی برندسازی در شرکت‌های خانوادگی فعال استان آذربایجان غربی دارند. Manuscript profile