هدف این تحقیق تعیین موانع فرهنگی توسعه علم در دانشگاه ها از دیدگاه هیات علمی در دانشگاه آزاد واحد تهران شمال بود. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهرا More
هدف این تحقیق تعیین موانع فرهنگی توسعه علم در دانشگاه ها از دیدگاه هیات علمی در دانشگاه آزاد واحد تهران شمال بود. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال به تعداد 536 نفر بودند که از طریق فرمول نمونه گیری کوکران تعداد 240نفر به عنوان نمونه از طریق روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته با طیف لیکرت 5 درجه ای که دارای 54 گویه بود که روایی پرسشنامه ها بر اساس روایی محتوایی با استفاده از نظر صاحب نظران،صوری بر مبنای دیدگاه تعدادی از جامعه آماری و سازه با روش تحلیل عاملی مورد بررسی قرار گرفتند و پس از اصطلاحات لازم روایی مورد تائید قرار گرفت و از سوی دیگر پایایی پرسش نامه با روش آلفای کرونباخ 838/0 برآورد شد. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی مشتمل بر از آزمونtتک نمونه ای انجام گرفت یافته های تحقیق نشان داد که از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ضعف های فرهنگی توسعه علم در دانشگاه در همه ابعاد پنج گانه موانع فرهنگی یعنی بعد ارزش ها،هنجارها،باورها،هنجارهای سازمانی و نظام اطلاع رسانی و در زیر مقایس های این ابعاد در سطح(0001/0>p) و به میزان بالاتر از سطح موثر معرفی شد.
Manuscript profile
Journal of Cultural Management
,
Issue38,Year,
Winter
2018
مقدمه و هدف پژوهش: هدف این تحقیق بررسی رابطه بین تعارض کار خانواده با نظام ارزشی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد بود.
روش پژوهش: روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه کارکنان و مدی More
مقدمه و هدف پژوهش: هدف این تحقیق بررسی رابطه بین تعارض کار خانواده با نظام ارزشی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد بود.
روش پژوهش: روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه کارکنان و مدیران شاغل در دانشگاه آزاد اسلامیواحد شهرکرد به تعداد 300 نفر بودند که از طریق فرمول نمونهگیری کوکران تعداد 168 نفر به عنوان نمونه از طریق روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد تعارض کار - خانواده کارلسون (2002) و پرسشنامه استاندارد نظام ارزشی شوارتز (1992) بود که روایی پرسشنامهها براساس روایی محتوایی با استفاده از نظر صاحبنظران، صوری بر مبنای دیدگاه تعدادی از جامعه آماری و سازه با روش تحلیل عاملی مورد بررسی قرار گرفتند و پس از اصطلاحات لازم روایی مورد تائید قرار گرفت و از سوی دیگر پایایی پرسشنامهها با روش آلفای کرونباخ به ترتیب برای تعارض کار - خانواده کارلسون (2002)، 862/0 و نظام ارزشی شوارتز (1992)، 787/0 برآورد شد و تجزیه و تحلیل دادهها در دو سطح توصیفی و استنباطی مشتمل بر ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون با اثر تعدیل انجام گرفت.
یافتهها: یافتههای تحقیق نشان داد بین تعارض کار - خانواده با نظام ارزشی رابطه معنادار منفی وجود دارد (0/05>p).
نتیجهگیری: همچنین نتایج نشان داد که بین تعارض مبتنی بر زمان ، تعارض مبتنی بر فشار و تعارض مبتنی بر رفتار با مولفههای نظام ارزشی ارتباط معناداری منفی دارند (0/05>p) و همچنین نتایج رگرسیون نشان داد که تعارض کار -خانواده میتوانند نظام ارزشی کارکنان رو پیشبینی کنند.
Manuscript profile
Journal of Cultural Management
,
Issue42,Year,
Winter
2019
مقدمه و هدف پژوهش: هدف این تحقیق بررسی رابطه بین نظام ارزشی کار کنان سازمان های فرهنگی استان چهار محال و بختیاری با هوش فرهنگی آنها بود.
روش پژوهش: روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه کارک More
مقدمه و هدف پژوهش: هدف این تحقیق بررسی رابطه بین نظام ارزشی کار کنان سازمان های فرهنگی استان چهار محال و بختیاری با هوش فرهنگی آنها بود.
روش پژوهش: روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه کارکنان شاغل در سازمانهای فرهنگی استان چهار محال و بختیاری به تعداد نفر550 تشکیل دادند که از طریق فرمول نمونهگیری کوکران تعداد 242 نفر بهعنوان نمونه از طریق روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد نظام ارزشی شوارتز(1992) و هوش فرهنگی ارلی و آنگ (2003) بودند که روایی پرسشنامهها بر اساس روایی محتوایی با استفاده از نظر صاحب نظران،روایی صوری بر مبنای دیدگاه تعدادی از جامعه آماری و روایی سازه با روش تحلیل عاملی مورد بررسی قرار گرفتند و روایی مورد تائید قرار گرفت و برای پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ استفاده شد که مقادیر آن به ترتیب پرسشنامه استاندارد نظام ارزشی شوارتز (1992)، 98/0و هوش فرهنگی ارلی و آنگ (2003)، 93/ بود.تجزیه و تحلیل دادهها در دو سطح توصیفی و استنباطی با استفاده از روش همبستگی پیرسون انجام گرفت
یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد که نظام ارزشی با هوش فرهنگی رابطه معنادار مثبت داشت (05/0P<) (496/0 R=). نتایج تحقیق نشان داد مولفههای نظام ارزشی (ارزش قدرت، ارزش پیشرفت، ارزش لذت، ارزش انگیختگی، ارزش خود رهبری، ارزش جهانی بودن، ارزش خیر خواهی، ارزش سنت، ارزش همرنگی و ارزش امنیت) با هوش فرهنگی رابطه معنادار مثبت داشت (05/0P<) و همچنین نتایج رگرسیون نشان داد که نظام ارزشی میتوانند هوش فرهنگی رو پیشبینی کنند.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications