• Home
  • مرتضی موسی خانی

    List of Articles مرتضی موسی خانی


  • Article

    1 - ارزیابی عملکرد نیروی انسانی با استفاده از شاخص های کیفی (مطالعه ای در ستاد سازمان ثبت احوال کشور)
    Public Policy In Administration , Issue 2 , Year , Autumn 2017
    چکیدههدف: هدف از این مقاله سنجش و ارزیابی عملکرد نیروی انسانی در سازمان ثبت احوال کشور با استفاده از شاخص های کیفی می باشدروش: روش تحقیق، توصیفی همبستگی و جامعه آماری شامل کلیه کارکنان بخش ستاد سازمان ثبت احوال کشور بود. در تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی ( More
    چکیدههدف: هدف از این مقاله سنجش و ارزیابی عملکرد نیروی انسانی در سازمان ثبت احوال کشور با استفاده از شاخص های کیفی می باشدروش: روش تحقیق، توصیفی همبستگی و جامعه آماری شامل کلیه کارکنان بخش ستاد سازمان ثبت احوال کشور بود. در تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی (جداول فراوانی) و آمار استنباطی (تحلیل عاملی اکتشافی) استفاده گردید. در این پژوهش از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای استفاده شد و حجم نمونه 176 نفر بدست آمد. همچنین متغیرهای دموگرافیک مانند جنسیت، تحصیلات، سن، سابقه خدمت، تاهل و تجرد، نوع استخدام، جایگاه سازمانی و نوع معاونت مورد آزمون قرار گرفتند.یافته ها: بر مبنای روش تحقیق، مدل مفهومی ساخته شد که در آن عملکرد کارکنان با شاخص هایی مورد ارزیابی قرار می گرفت.نتیجه گیری: براساس نتایج بدست آمده، همه فرضیه های تحقیق تایید شدند. نتایج حاکی از آن است که همه متغیرهای تحقیق مانند توانایی کارکنان تمایل و انگیزش کارکنان، وضوح شغل، بازخورد، حمایت سازمانی، اعتبار تصمیمات بر روی عملکرد تاثیر گذارند. مدیران سازمان می توانند با تمرکز بر فاکتورهای تاثیرگذاری که امکان بهبود آنها نسبت به وضع فعلی را دارند، موجب افزایش عملکرد سازمان خود گردند. Manuscript profile

  • Article

    2 - تدوین الگوی شناور توسعه مدیریت منابع انسانی بر اساس عامل فرهنگ سازمانی در شرکت ملی گاز ایران
    Public Policy In Administration , Issue 26 , Year , Autumn 2017
    زمینه: در حوزه سازمان و زمینه بررسی آن، مدیریت منابع انسانی و فرهنگ سازمانی بوده است. هدف: تدوین الگوی شناور توسعه مدیریت منابع انسانی بر اساس عامل فرهنگ سازمانی. روش: روش شناسی پژوهش ترکیبی (کمی و کیفی) بوده و از منظر هدف کاربردی و از لحاظ گردآوری اطلاعات توصیفی پیمای More
    زمینه: در حوزه سازمان و زمینه بررسی آن، مدیریت منابع انسانی و فرهنگ سازمانی بوده است. هدف: تدوین الگوی شناور توسعه مدیریت منابع انسانی بر اساس عامل فرهنگ سازمانی. روش: روش شناسی پژوهش ترکیبی (کمی و کیفی) بوده و از منظر هدف کاربردی و از لحاظ گردآوری اطلاعات توصیفی پیمایشی، که با مصاحبه نیمه ساختاریافته و پرسشنامه در جامعه خبرگان، مدل با سیستم استنتاج فازی (نرم افزارMATLAB) تبیین و در میان جامعه کارشناسان شرکت گاز استان‌های شمالی با روش معادلات ساختاری(SEM) و نرم افزار Lisrel آزمون گردید. یافته ها: میانگین وضعیت موجود در فرهنگ بروکراتیک (09/34) بیش از دیگر فرهنگ‌ها ( بازاری، 8/25؛ خانوادگی، 04/21؛ فرهنگ موقتی، 2/18) در مقایسه با وضعیت مطلوب، فرهنگ خانوادگی (04/ 29) بیش از دیگر فرهنگ‌ها بوده است. در چهار استراتژی مدیریت منابع انسانی، استراتژی نیروی کار قراردادی (17/3) بالاتر از دیگر استراتژی‌ها (متخصص متعهد97/2؛ پیمانکارانه، 93/2؛ سرباز وفادار، 89/2) جای گرفت. نتایج: ضمن تایید نظری و سازگاری تجربی مدل طراحی شده، بین وضعیت موجود فرهنگی (بروکراتیک) و وضعیت مطلوب فرهنگی (طایفه ای) با وضعیت موجود راهبرد‌های مدیریت منابع انسانی (نیروی کار قراردادی)، همسویی کامل وجود نداشت .لذا به منظور ایجاد همسوی، الگوی شناوری تبیین و پیشنهاد گردید. Manuscript profile

  • Article

    3 - ارزیابی مکانیزم میانجی گری کیفیت ارتباط و تعدیل اثرات تجربه اولیه در خدمات ISP
    Jounal of Marketing Management , Issue 9 , Year , Autumn 2010
    تحقیق حاضر به بررسی میزان تاثیر پذ یری غیر مستقیم وفاداری مشتریان صنعتISP از متغیرهای ک یفیت شبکه ، اصلاح خطاها و رابطه رفتار فروش با استفاده از مکانیزم کیفیت ارتباط شامل دو متغیر رضایتمندی واطمینان و هم چنین چگونگی تعدیل روابط فوق توسط کاربران فن آوری اطلاعات که برای ا More
    تحقیق حاضر به بررسی میزان تاثیر پذ یری غیر مستقیم وفاداری مشتریان صنعتISP از متغیرهای ک یفیت شبکه ، اصلاح خطاها و رابطه رفتار فروش با استفاده از مکانیزم کیفیت ارتباط شامل دو متغیر رضایتمندی واطمینان و هم چنین چگونگی تعدیل روابط فوق توسط کاربران فن آوری اطلاعات که برای اولین بار از این خدمات استفاده کرده اند، می پردازد. شرکتهای فراهم کننده خدمات ا ینترنتی مشتریان خود را از طریق ارائه بسته های رقابتی گوناگون (مانند قراردادن جایزه ،اینترنت رایگان،حل سریع مشکلات مشتریان و تلاش در جهت حفظ رضایت آنها و ....... ) جستجو و جذب می کنند و در نتیجه برای اینکه یک شرکت بتواند ، در این محیط رقابتی باقی بماند ، نیاز به روی کرد یا روشی دارد که قوت ها و مرز قدرت رقابتی شرکت را در رابطه با موارد فوق نسبت به سا یر رقبا در ب ین مشتریان به خوبی نشان داده و باعث ایجاد یک ارتباط قوی بین دنیای اینترنت و یک کاربر شود .کیفیت ارتباط از جمله این ابزارهاست که به دنبال ارزیابی کلی انداز ه و قدرت ارتباط است، برای اینکه این ارتباط، نیازها و انتظارات بخشهای درگیر را بر مبنای یک تماس یا رویداد موفق یا ناموفق معرفی می کند. Manuscript profile