Journal of Development & Evolution Mnagement
,
Issue5,Year,
Winter
2022
فرهنگ، یادگیری سازمان را قادر میسازد تا بهترین بهرهبرداری را از دانش و تجربیات خود برای ایجاد و دستیابی به اهداف مطلوب انجام دهد. سازمانهای بهرهمند از فرهنگ یادگیری پایدار که در قالب یادگیری سازمانی به فعالیت میپردازند برای ساخت قابیلت پویا از یادگیری به عنوان یک ع More
فرهنگ، یادگیری سازمان را قادر میسازد تا بهترین بهرهبرداری را از دانش و تجربیات خود برای ایجاد و دستیابی به اهداف مطلوب انجام دهد. سازمانهای بهرهمند از فرهنگ یادگیری پایدار که در قالب یادگیری سازمانی به فعالیت میپردازند برای ساخت قابیلت پویا از یادگیری به عنوان یک عامل و منبع مهم یاد میکنند. امروزه در فضای رقابتی، کسب و کارها در تلاشاند تا با ایجاد مزیت رقابتی پایدار از طریق ارتقاء عملکرد سازمانی رونق یابند و خود را با تغییرات نوظهور انطباق دهند. هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین فرهنگ یادگیری و عملکرد سازمانی با میانجی گری قابلیت پویا و مزیت رقابتی در بانک های استان گیلان می باشد. جامعهآماری این پژوهش کلیه مدیران، معاونین و کارشناسان ارشد بانکهای استان گیلان است که تعداد آنها در حدود320 نفر میباشد و بر اساس روش نمونهگیری تصادفی ساده 175 نفر از آنان به عنوان نمونه آماری مورد مطالعه قرار گرفته اند. روش گرد آوری اطللاع به صورت کتابخانه ای و میدانی بوده و ابزار پژوهش پرسشنامه برگرفته از ادبیات موضوع می باشد. یافته های بدست آمده از روش مدلسازی معادلات ساختاری با نرم افزار لیزرل نشان میدهند که بین کلیه متغیرهای پژوهش رابطه معناداری وجود دارد و مزیت رقابتی و قابلیت پویا دارای نقش میانجی در رابطه فرهنگ یادگیری سازمانی و عملکرد سازمانی است.
Manuscript profile
Journal of Development & Evolution Mnagement
,
Issue5,Year,
Winter
2020
فرهنگ، یادگیری سازمان را قادر میسازد تا بهترین بهرهبرداری را از دانش و تجربیات خود برای ایجاد و دستیابی به اهداف مطلوب انجام دهد. سازمان های بهرهمند از فرهنگ یادگیری پایدار که در قالب یادگیری سازمانی به فعالیت میپردازند برای ساخت قابیلت پویا از یادگیری به عنوان یک ع More
فرهنگ، یادگیری سازمان را قادر میسازد تا بهترین بهرهبرداری را از دانش و تجربیات خود برای ایجاد و دستیابی به اهداف مطلوب انجام دهد. سازمان های بهرهمند از فرهنگ یادگیری پایدار که در قالب یادگیری سازمانی به فعالیت میپردازند برای ساخت قابیلت پویا از یادگیری به عنوان یک عامل و منبع مهم یاد میکنند. امروزه در فضای رقابتی، کسب و کارها در تلاشاند تا با ایجاد مزیت رقابتی پایدار از طریق ارتقاء عملکرد سازمانی رونق یابند و خود را با تغییرات نوظهور انطباق دهند. هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین فرهنگ یادگیری و عملکرد سازمانی با میانجی گری قابلیت پویا و مزیت رقابتی در بانک های استان گیلان می باشد. جامعهآماری این پژوهش کلیه مدیران، معاونین و کارشناسان ارشد بانک های استان گیلان است که تعداد آنها در حدود320 نفر میباشد و بر اساس روش نمونهگیری تصادفی ساده 175 نفر از آنان به عنوان نمونه آماری مورد مطالعه قرار گرفته اند. روش گرد آوری اطللاع به صورت کتابخانه ای و میدانی بوده و ابزار پژوهش پرسشنامه برگرفته از ادبیات موضوع می باشد. یافته های بدست آمده از روش مدلسازی معادلات ساختاری با نرم افزار لیزرل نشان می دهند که بین کلیه متغیرهای پژوهش رابطه معناداری وجود دارد و مزیت رقابتی و قابلیت پویا دارای نقش میانجی در رابطه فرهنگ یادگیری سازمانی و عملکرد سازمانی است.
Manuscript profile
Journal of Development & Evolution Mnagement
,
Issue5,Year,
Winter
2016
سازمانهای امروزی به شکل گسترده ای بر ساختارهای تیمی متمرکز هستند تا وظایف خود را به نحو مؤثرتری انجام دهند. تشکیل تیمهای سازمانی که از فناوری های اطلاعاتی برای برقراری ارتباط بین اعضا استفاده میکنند به منظور پاسخگویی به پویایی های محیط است. بهره مندی از این فناوری ها More
سازمانهای امروزی به شکل گسترده ای بر ساختارهای تیمی متمرکز هستند تا وظایف خود را به نحو مؤثرتری انجام دهند. تشکیل تیمهای سازمانی که از فناوری های اطلاعاتی برای برقراری ارتباط بین اعضا استفاده میکنند به منظور پاسخگویی به پویایی های محیط است. بهره مندی از این فناوری ها می تواند اثرات متفاوتی بر رابطه افراد در گروه ها و سازمان های مختلف داشته باشد. یکی از این اثرات در سطح گروهی شکل گیری مفهومی با عنوان میزان مجازی بودن تیم است که در پژوهش حاضر مورد بررسی قرار گرفته است. هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی اثر میزان مجازی بودن؛ به عنوان یک متغیر تعدیل گر بر رابطه تعارض، اعتماد و همکاری تیمی میباشد. به این منظور تیمهای موجود در شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان گیلان به عنوان جامعه تحقیق مورد بررسی قرار گرفت. نمونه آماری تعداد 261 نفر از اعضای این تیمها میباشند که به شکل تصادفی انتخاب شدند. نتایج بدست آمده از تحلیل همبستگی و رگرسیون نشان میدهد که میزان مجازی بودن روی رابطه تعارض، اعتماد و همکاری اثر می گذارد. همچنین میزان مجازی بودن تیم، ضمن افزایش میزان رابطه منفی بین تعارض و اعتماد و رابطه مثبت بین اعتماد و همکاری را کاهش میدهد.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications