• Home
  • Fariborz Mahmoudi

    List of Articles Fariborz Mahmoudi


  • Article

    1 - Advertising Keyword Suggestion Using Relevance-Based Language Models from Wikipedia Rich Articles
    Journal of Computer & Robotics , Issue 1 , Year , Spring 2014
    When emerging technologies such as Search Engine Marketing (SEM) face tasks that require human level intelligence, it is inevitable to use the knowledge repositories to endow the machine with the breadth of knowledge available to humans. Keyword suggestion for search en More
    When emerging technologies such as Search Engine Marketing (SEM) face tasks that require human level intelligence, it is inevitable to use the knowledge repositories to endow the machine with the breadth of knowledge available to humans. Keyword suggestion for search engine advertising is an important problem for sponsored search and SEM that requires a goldmine repository of knowledge. A recent strategy in this area is bidding on non-obvious yet relevant keywords, which are economically more viable. In this paper, we exploited a modified relevance-based language model for keyword suggestion problem using Wikipedia as our knowledge base. Huge amounts of clean information in Wikipedia allowed us to uncover important relations between concepts and suggest excessive low volume, inexpensive keywords. Also, we will show the viability of our approach by comparing its results to recent proposed systems. Compared to previous researches, our proposed approach have many advantages, namely, being language independent, being well-grounded, containing expert keywords and being more computationally efficient. Manuscript profile

  • Article

    2 - تأثیر آموزش فلسفه کودک بر مهارت‌های اجتماعی در دانش‌آموزان دوره اول متوسطه
    Social Research , Issue 4 , Year , Winter 2019
    این پژوهش با هدف تعیین تاثیر آموزش فلسفه بر مهارت‌های اجتماعی در دانش‌آموزان دوره اول متوسطه انجام شد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش گردآوری داده‌ها به صورت نیمه آزمایشی، از نوع پیش‌آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل تمامی دانش‌آموزان دور More
    این پژوهش با هدف تعیین تاثیر آموزش فلسفه بر مهارت‌های اجتماعی در دانش‌آموزان دوره اول متوسطه انجام شد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش گردآوری داده‌ها به صورت نیمه آزمایشی، از نوع پیش‌آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل تمامی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه منطقه 3 تهران در نیمسال اول سال تحصیلی 98-1397 بود (N=6500). حجم نمونه 30 نفر در نظر گرفته شد و برای نمونه‌گیری از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای تصادفی استفاده شد. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه مهارت‌های اجتماعی ماتسون(1983) دارای ۵۶ سوال و ابعاد مهارت‌های اجتماعی مناسب، رفتارهای غیر‌اجتماعی، پرخاشگری و رفتارهای تکانشی، برتری طلبی و اطمینان زیاد به خود داشتن، رابطه با همسالان و برگزاری دوره آموزشی فلسفه برای کودکان برای گروه آزمایش به مدت 13 جلسه 60 دقیقه‌ای، بر اساس طرح درس‌های فلسفه برای کودکان مایکل باروز بود. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان داد که آموزش فلسفه بر مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه تاثیر دارد. بطوریکه موجب بهبود سطح مهارت‌های اجتماعی با اندازه اثر 75 شده است. Manuscript profile