Future study Management
,
Issue3,Year,
Autumn
2022
این مطالعه در جهت پاسخ به این پرسش است که آیا وجود همسویی استراتژیک در حوزه بازاریابی بین الملل منجر به بهبود عملکرد شرکت در حوزه صادرات خواهد شد. پس از پاسخ به این سئوال از طریق روش آزمون فرض فازی، یک سیستم پشتیبانی از تصمیمگیری مدیریت در ارتباط با همسویی استراتژی-های More
این مطالعه در جهت پاسخ به این پرسش است که آیا وجود همسویی استراتژیک در حوزه بازاریابی بین الملل منجر به بهبود عملکرد شرکت در حوزه صادرات خواهد شد. پس از پاسخ به این سئوال از طریق روش آزمون فرض فازی، یک سیستم پشتیبانی از تصمیمگیری مدیریت در ارتباط با همسویی استراتژی-های بازاریابی بین الملل ارائه میشود. پژوهش حاضر از حیث هدف یک پژوهش تبیینی بوده و با توجه به اینکه الگویی در سطح استراتژیک برای حوزه بازاریابی بینالملل ارائه میدهد از نظر نتیجه یک پژوهش توسعهای است. جامعه آماری این تحقیق شامل شرکتهای پایین دستی صنعت نفت یعنی شرکتهای پتروشیمی و دوایر صادراتی در صنعت نفت است که به امر بازاریابی بین الملل کالاها و خدمات مبادرت میورزند و حداقل سه سال متوالی به عنوان شرکت برتر در حوزه بازاریابی بینالملل شناسایی شدهاند. سطح تجزیه و تحلیل در این پژوهش سازمان است. ابزار جمعآوری دادهها برای عملکرد بازاریابی بین المللی گزارشات سازمان مدیریت صنعتی در ارتباط با پانصد شرکت برتر و گزارشات عملکرد مالی شرکت-ها بوده و برای تعیین درجه همسویی استراتژیک از نظریه نقاط مرجع استراتژیک استفاده شده است. یافتههای پژوهش نشانگر آن است که اولاً همسویی استراتژیک بالا موجب ارتقاء عملکرد بازاریابی بین المللی میشود، ثانیاً اندازهگیری فازی همسویی استراتژیک و عملکرد بازاریابی بین المللی تقریر درست-تری از واقعیت ارائه مینماید. ثالثاً در این پژوهش، مطلوبیت الگوی فازی در ارتباط با ارائه یک سیستم پشتیبانی از تصمیمگیری مدیریت تأیید شده است.
Manuscript profile
Journal of Investment Knowledge
,
Issue4,Year,
Autumn
2015
شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور بهدلیل نداشتن سازوکاری نظام مند به منظور مدیریت رویدادهای ریسک، دچار مشکلاتی در تصمیمات راهبردی بوده است. از اینرو برای تسهیل در فرآیند مدیریت ریسک سازمان (ERM)، یک سیستم پشتیبان تصمیم که بتواند تصمیمگیری در کلیه مراحل فرآیند مدی More
شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور بهدلیل نداشتن سازوکاری نظام مند به منظور مدیریت رویدادهای ریسک، دچار مشکلاتی در تصمیمات راهبردی بوده است. از اینرو برای تسهیل در فرآیند مدیریت ریسک سازمان (ERM)، یک سیستم پشتیبان تصمیم که بتواند تصمیمگیری در کلیه مراحل فرآیند مدیریت ریسک سازمان را پشتیبانی کند توسعه داده شد. در این پژوهش ضمن این که سعی می شود تا تصمیم گیری در کلیه مراحل مدیریت ریسک پشتیبانی شود، از ابزار های تصمیم گیری چندمعیاره شامل روش وزن دهی بردار ویژه و روش TOPSIS، سیستم استنتاج فازی و برنامه ریزی عدد صحیح نیز استفاده می شود. استفاده از مدلهای تصمیمگیری چندمعیاره بهعلت استفاده از معیارهای کمی و کیفی و گاه متناقض در آن ها و همچنین استفاده از نظر خبرگان، نیازمند یک سیستم پشتیبانی از تصمیم است. بنابراین برای اجرا و بررسی عملکرد مدل پیشنهادی، یک نرم افزار توسعه داده شده و در شرکت توسعه و بهصورت خاص در مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب اجرا شد.
Manuscript profile
چکیدههدف از این تحقیق ارائه مدل بازاریابی در شرایط رکود است. نتایج پژوهش حاضر، نشاندهندهی استخراج 6 بعد اصلی و 21 مؤلفه محوری است که در قالب مدل پارادایمی شامل بازاریابی متناسب با شرایط رکود به عنوان مقوله محوری و شرایط علّی (پرداختها و پاداشها در دوره رکود، وضعیت ا More
چکیدههدف از این تحقیق ارائه مدل بازاریابی در شرایط رکود است. نتایج پژوهش حاضر، نشاندهندهی استخراج 6 بعد اصلی و 21 مؤلفه محوری است که در قالب مدل پارادایمی شامل بازاریابی متناسب با شرایط رکود به عنوان مقوله محوری و شرایط علّی (پرداختها و پاداشها در دوره رکود، وضعیت اقتصادی و رقابتی در دوره رکود، تغییرات سریع محیطی در دوره رکود و شرایط محیطی داخلی و خارجی)، عوامل زمینهای(جایگاه شرکت در بازار در زمان رکود، شناخت مشتری و نیاز آنان در دوره رکود، خلاقیت در بازاریابی در دوره رکود و آمیخته بازاریابی در دوره رکود)، شرایط مداخلهگر(افزایش سهم بازار در دوره رکود، عوامل مالی و انسانی در دوره رکود، کانالهای توزیع و شبکه بازاریابی در دوره رکود)،راهبردها (استراتژی تمایز، استراتژی هزینه، استراتژی انقباضی و استراتژی توسعه)و پیامدها(تداوم ارتباط با مشتری در دوره رکود، توسعه مهارت و توان خلاقیت بنگاهها و بهکارگیری صحیح منابع در دوره رکود) به دست آمده است.
Manuscript profile
چکیده
با گذر از اقتصاد سنتی و شدت یافتن رقابت در ابعاد نوین، مشتری به صورت رکن اصلی و محور تمام فعالیتهای سازمانها درآمده است؛ به نحوی که از دیدگاه رقابتی، بقا و تداوم حیات سازمانها در گرو شناسایی و جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود است. همچنین هزینههای جذب مشتر More
چکیده
با گذر از اقتصاد سنتی و شدت یافتن رقابت در ابعاد نوین، مشتری به صورت رکن اصلی و محور تمام فعالیتهای سازمانها درآمده است؛ به نحوی که از دیدگاه رقابتی، بقا و تداوم حیات سازمانها در گرو شناسایی و جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود است. همچنین هزینههای جذب مشتریان جدید پنج برابر بیشتر از حفظ مشتریان موجود است. این امر به این معنا است که به جای متمایز ساختن محصولات، سازمانها باید مشتریان را بشناسند و از تأکید بر افزایش سهم بازار به افزایش سهم مشتری تغییر جهت دهند. با توجه به قانون 20/80، 20 درصد از مشتریان در 80 درصد از فروش سازمان سهیم هستند. این امر نشانگر لزوم حفظ روابط بلندمدت با مشتریان سودآور به منظور حداکثرسازی سود است .هدف از این تحقیق، سنجش کیفیت مدیریت ارتباط با مشتری برای توسعه استراتژی‎های بازاریابی دیجیتال در بانک شهر است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارشناسان و مدیران ارشد ستاد مرکزی بانک شهر و ذینفعان بوده است. با استفاده از فرمول کوکران، 125 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. نمونه‎گیری بهصورت خوشهای تصادفی انجام شد. داده‎های جمع‎آوری شده با نرم‎افزار SPSS تجزیه و تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد که متغیرهای زیرساخت، محیط سازمانی، مشتری‎مداری، منابع انسانی، مدیریت ارتباط، کیفیت خدمات، مدیریت و برنامه‎ریزی، مدیریت استراتژیک، بازاریابی و عملکرد در بانک شهر در وضعیت مطلوبی قرار دارند. استفاده از فناوری‎های به‎روز و پیاده‎سازی ساختار سازمانی مناسب برای مدیریت ارتباط با مشتریان، از دلایل این مطلوبیت شناسایی شد.
Manuscript profile
Journal of Business Management
,
Issue500,Year
1
,
Spring
2050
این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر دادهها آمیخته اکتشافی (کیفی و کمی) و از نظر روش اجرای پژوهش از نوع داده بنیاد (مرحله کیفی) و پیمایشی مقطعی (مرحله کمی) است. جامعه مرحله کیفی کلیه مدیران و متخصصان بانکهای خصوصی غرب کشور بود که به روش هدفمند گلوله برفی از آنها تعداد More
این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر دادهها آمیخته اکتشافی (کیفی و کمی) و از نظر روش اجرای پژوهش از نوع داده بنیاد (مرحله کیفی) و پیمایشی مقطعی (مرحله کمی) است. جامعه مرحله کیفی کلیه مدیران و متخصصان بانکهای خصوصی غرب کشور بود که به روش هدفمند گلوله برفی از آنها تعداد 21 نفر انتخاب شده است و جامعه آماری در بخش کمی کلیه کارکنان بانکهای توسعه خصوصی غرب کشور بود که از میان آنها تعداد 250 نفر بر اساس فرمول کوکران به عنوان نمونه با روش تصادفی طبقه ای انتخاب شد. ابزارهای پژوهش مصاحبه و پرسشنامه بود. استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها بر اساس نرم افزارهای pls و داده بنیاد انجام شد. نتایج نشان داد، گسترش ارتباطات، به کارگیری شبکههای اجتماعی، شفافسازی قوانین و توانمندسازی مدیریت از جمله شرایط علی، برنامهریزی سازمانی، گسترش کیفیت خدمات و استراتژی مؤثر سازمانی از جمله راهبردهای تعاملی، حمایت درون سازمانی و حمایت برون سازمانی از جمله شرایط مداخله گر، مشارکت سازمانی، منابع انسانی توانمند و رضایت مشتریان، عوامل زمینه ای، است. از پیامدهای اجرای موارد مطرح شده در قضایای قبلی رسیدن به بازاریابی رابطهمند شبکه بانکی در شرایط تحریمها میباشد.
Manuscript profile
Journal of Business Management
,
Issue2,Year,
Autumn
2022
هدف از این مطالعه ارائه الگوی کارکرد رسانه از منظر ارزش ویژه برند در استارتآپها با استفاده از روش تحقیق آمیخته، کیفی- کمی متوالی است. در فاز کیفی، دادههای مورد نیاز با مصاحبه نیمه ساختاریافته اکتشافی با 16 نفر از خبرگان دانشگاه و صنعت فعال در حوزههای مرتبط از طریق ر More
هدف از این مطالعه ارائه الگوی کارکرد رسانه از منظر ارزش ویژه برند در استارتآپها با استفاده از روش تحقیق آمیخته، کیفی- کمی متوالی است. در فاز کیفی، دادههای مورد نیاز با مصاحبه نیمه ساختاریافته اکتشافی با 16 نفر از خبرگان دانشگاه و صنعت فعال در حوزههای مرتبط از طریق روش نمونهگیری گلولهبرفی، هدفمند و نظری جمعآوری و سپس با روش دادهبنیاد رویکرد اشتراوس و کوربین آنها را طی کدگذاری باز، محوری و انتخابی در نرمافزار Maxqda18 تحلیل و نهایتا الگو ارائه گردید. در فاز کمی با توزیع پرسشنامه آنلاین در بین 384 نفر از مصرفکنندگان برند دیجیکالا دادهها جمعآوری گردید و سپس با مدلسازی معادلات ساختاری بوسیله نرمافزار lisrel,spss الگوی استخراج شده در بخش کیفی اعتبارسنجی و آزمون شد. بر اساس نتایج بدست آمده در بخش کیفی کارکرد رسانه بعنوان مقوله محوری شناسایی، و استراتژی ارتباطی بعنوان عوامل علی، ارزش ویژه برند بعنوان راهبرد، ویژگیهای قضاوتی برند و ویژگیهای رقابتی محیط برند بعنوان تعدیلگر و نهایتا پاسخهای رفتاری بعنوان پیامدها در ارتباط با آن قرار گرفتند. نتایج در فاز کمی نشانگر برازش مطلوب مدل است. در این پژوهش ایجاد ارزش ویژه برند با استفاده از رسانه اجتماعی بعنوان یک اولویت برای موفقیت استارتآپها توصیه میشود.
Manuscript profile
Financial Engineering and Portfolio Management
,
Issue5,Year,
Winter
2023
پژوهش حاضر با هدف بررسی مدل بازاریابی مالی بانک ملی ایران با تاکید بر گروهبندی مشتریان انجام شده است. این پژوهش از نوع آمیخته بوده و از لحاظ هدف توسعهای-کاربردی است و به صورت توصیفی-پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری شامل کارشناسان و کارمندان بانک ملی و اساتید و نخبگا More
پژوهش حاضر با هدف بررسی مدل بازاریابی مالی بانک ملی ایران با تاکید بر گروهبندی مشتریان انجام شده است. این پژوهش از نوع آمیخته بوده و از لحاظ هدف توسعهای-کاربردی است و به صورت توصیفی-پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری شامل کارشناسان و کارمندان بانک ملی و اساتید و نخبگان دانشگاهی در حوزه بازاریابی است و با استفاده از فرمول کوکران 385 نفر انتخاب شدند. ابزار شامل پرسشنامه بوده و جهت تحلیل دادهها از مدلسازی معادلات ساختاری و نرمافزار SPSS و PLS استفاده شد. بر اساس نتایج، مدل بازاریابی مالی در بانک ملی ایران با تاکید بر بخشبندی مشتریان در 6 بعد اصلی شرایط علی، مداخلهگرها، مقوله محوری، راهبردها و پیامدها، طراحی شد، و شرایط علی، با معناداری 673/51 بر پدیده بازاریابی مالی تأثیر دارد؛ همچنین تأثیر شرایط زمینهای و شرایط مداخلهگر بر پدیده بازاریابی مالی، به ترتیب با معناداری، 965/41 و 074/40 تأیید شد؛ همچنین روابط دیگری نیز مورد بررسی قرار گرفته و تمامی فرضیهها تایید شد.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications