Jounal of Marketing Management
,
Issue1,Year,
Winter
2022
ﺗﺎﻛﻨﻮن در راﺑﻄﻪ ﺑﺎ ﭘﺎرکهای ﻋﻠﻢ و ﻓﻨﺎورى تحقیقاتی ﺻﻮرت ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ، اﻣﺎ در زمینه ﻋﻮاﻣﻞ مؤثر ﺑﺮ ارزش وﻳﮋه ﺑﺮﻧﺪ در ﺷﺮﻛﺖهای داﻧﺶ بنیان تحقیقاتی دﻳﺪه نمیﺷﻮد. ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﻳﻦ ﻣﻮﺿﻮع ﻛﻪ ﺗﻮاﻧﺎیی اراﺋﻪ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﻓﻨﺎوراﻧﻪ و ﻧﻮآوراﻧﻪ ﻋﺎﻣﻞ موفقیت ﺷﺮﻛﺖها در محیط ﺑﻪ ﺷﺪت ﭘﻮﻳﺎ میﺑﺎﺷﺪ، صا More
ﺗﺎﻛﻨﻮن در راﺑﻄﻪ ﺑﺎ ﭘﺎرکهای ﻋﻠﻢ و ﻓﻨﺎورى تحقیقاتی ﺻﻮرت ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ، اﻣﺎ در زمینه ﻋﻮاﻣﻞ مؤثر ﺑﺮ ارزش وﻳﮋه ﺑﺮﻧﺪ در ﺷﺮﻛﺖهای داﻧﺶ بنیان تحقیقاتی دﻳﺪه نمیﺷﻮد. ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﻳﻦ ﻣﻮﺿﻮع ﻛﻪ ﺗﻮاﻧﺎیی اراﺋﻪ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﻓﻨﺎوراﻧﻪ و ﻧﻮآوراﻧﻪ ﻋﺎﻣﻞ موفقیت ﺷﺮﻛﺖها در محیط ﺑﻪ ﺷﺪت ﭘﻮﻳﺎ میﺑﺎﺷﺪ، صاحبنظران داﻧﺶ ﺑﺎزارﻳﺎبی در کسبوکارهای داﻧﺶ بنیان را ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺒﻨﺎ و اﺳﺎس ﻣﺰﻳﺖ رﻗﺎبتی ﭘﺎﻳﺪار ﻣﻄﺮح ﻛﺮدهاند. از اﻳﻦ رو، هدف اصلی اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ بررسی تأثیر ﺑﺮﻧﺪﺳﺎزى در ﮔﺴﺘﺮش ﺑﺎزارﻳﺎبی و ﺻﺎدرات ﺷﺮﻛﺖهای داﻧﺶ بنیان در ﺑﺎزار ﻛﺸﻮرهای همسایه اﺳﺖ. همچنین دادهها بوسیله پرسشنامه از مشتریان ﺷﺮﻛﺖهای داﻧﺶ بنیان واﻗﻊ در ﭘﺎرک ﻋﻠﻢ و ﻓﻨﺎورى مازندران جمعآوری ﮔﺮدﻳﺪ. در اﻳﻦ پژوهش از نرمافزارهای Spss20 ﻣﻌﺎدﻻت ﺳﺎﺧﺘﺎرى و Smart pls2 برای ﺑﺮرسی روایی و ﭘﺎﻳﺎیی متغیرهای پژوهش اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه اﺳﺖ. ﻧﺘﺎﻳﺞ اﻳﻦ پژوهش ﻧﺸﺎن میدهد ﻛﻪ رهبری با اﺳﺘﺮاﺗﮋى ﺑﺎزارﻳﺎبی، رهبری با زﻳﺮ ﺳﺎﺧﺖ، زﻳﺮ ﺳﺎﺧﺖ ﺑﺎزارﻳﺎبی با آمیخته ﺑﺎزارﻳﺎبی، آمیخته ﺑﺎزارﻳﺎبی با ارزش وﻳﮋه ﺑﺮﻧﺪ، تحلیل و درک ﺑﺎزار با اﺳﺘﺮاﺗﮋى ﺑﺎزارﻳﺎبی و زﻳﺮ ﺳﺎﺧﺖ با تحلیل و درک ﺑﺎزار راﺑﻄﻪ ﻣﺜﺒﺖ و معنیدارى دارﻧﺪ. اﻣﺎ رهبری ﺑﺮ ﺗﺤﻠﻴﻞ و درک ﺑﺎزار، تحلیل و درک ﺑﺎزار با آمیخته ﺑﺎزارﻳﺎبی و اﺳﺘﺮاﺗﮋى ﺑﺎزارﻳﺎبی با آمیخته ﺑﺎزارﻳﺎبی راﺑﻄﻪ ﻣﺜﺒﺖ و ﻣﻌﻨﺎدار ﻧﺪارﻧﺪ. یافتههای این مطالعه دارای کاربردهای عملی برای افزایش ارزش ویژه برند از طریق تقویت الگوهای بازاریابی رابطهمند است.
Manuscript profile
Journal of Industrial Strategic Management
,
Issue4,Year,
Spring
2018
The purpose of this study was to investigate the impact of technology management elements on organizational agility using the structural equation technique. The research method was descriptive with the use of survey and the statistical population of the study consisted More
The purpose of this study was to investigate the impact of technology management elements on organizational agility using the structural equation technique. The research method was descriptive with the use of survey and the statistical population of the study consisted of all 500 managers and employees of Refah chain stores in the city of Tehran. The sample was selected through cluster sampling, followed by convenience sampling, which led to the selection of 217 participants according to Morgan table. Measurement tools in this research included two standard questionnaires for technology management Wang & Hong (2017) and organizational agility Sharifi and Zhang (2004) (2004) The validity of the questionnaires were confirmed by the supervisor and a number of managers and experts. Also, the Cronbach's alpha coefficient stood at 0.88, indicating an acceptable of reliability. Data analysis was performed on two levels of descriptive statistics and inferential statistics. At the descriptive level, statistical frequency as well as frequency percentage were investigated. At the inferential level, research hypotheses were tested with LISREL software. Finally, using the Fuzzy AHP technique, technology leadership elements were ranked. The results showed that e technology management elements affect organizational agility in Refah chain stores of Tehran, with the identifying component and the acquisition component having the highest and lowest priority respectively
Manuscript profile
Geographical Journal of Tourism Space
,
Issue2,Year,
Autumn
2021
یکی از بحران هایی که اخیراً جامعه جهانی و از جمله ایران را دچار چالش کرده، ویروس همه گیر کروناست. این بحران با توجه به ویژگی هایی که دارد، متمایز از بحران های دیگر است و بسیار بیشتر از سایر بحران ها صنعت گردشگری را تحت تأثیر قرار داده است. در این راستا، سعی مقالة حاضر ب More
یکی از بحران هایی که اخیراً جامعه جهانی و از جمله ایران را دچار چالش کرده، ویروس همه گیر کروناست. این بحران با توجه به ویژگی هایی که دارد، متمایز از بحران های دیگر است و بسیار بیشتر از سایر بحران ها صنعت گردشگری را تحت تأثیر قرار داده است. در این راستا، سعی مقالة حاضر بر آن است تا با استفاده از روش تحلیل ساختاری، محرک های مؤثر بر وضعیت رقابت پذیری گردشگری کشور ایران را برای دوران کرونا بازشناسی و خوشه بندی کند. هدف پژوهش حاضر بررسی نگرش و رفتار جامعه میزبان نسبت به حضور گردشگران در دوران شیوع کووید-19 در مقصد گردشگری است. از تئوری تهدید یکپارچه به منظور شکل دهی به چارچوب نظری استفاده گردید. روش پژوهش کیفی، جامعه ی آماری، ساکنین و روش نمونه گیری قضاوتی بود و تعداد نمونه آماری مبتنی بر رسیدن به اشباع نظری 21 نفر به دست آمد. داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته گردآوری شدند. تحلیل داده ها بر اساس تحلیل محتوا و کدگذاری باز و محوری انجام پذیرفت. یافته های پژوهش، ابعاد جدیدی از تعامل میزبان-گردشگر در دوران کرونا مبتنی بر تلفیق نظریه های تبادل اجتماعی و تهدید یکپارچه را ارائه نمود. مقاله حاضر به این نتیجه می رسد که اگرچه نگرش اغلب مردم به حضور گردشگران در این دوران منفی بوده است، ولی می توان با تاکید بر وابستگی معیشت و اقتصاد به گردشگری و تحت شروطی پذیرای گردشگران بود و در عین حال سلامت مردم کشور را نیز در اولویت قرار دارد.
Manuscript profile
Journal of Management and Sustainable Development Studies
,
Issue1,Year,
Spring
2021
عملکرد سازمانی تحول آفرین یکی از پیش شرطهای مهم در راستای تحقق انعطاف پذیری و نوآوری سازمانی است. بر این اساس، هدف مطالعه حاضر بررسی تأثیر رهبری تحول آفرین بر عملکرد سازمانی است. تحقیق حاضر بر مبنای هدف از نوع کاربردی است و از لحاظ ماهیت و روش در زمره تحقیقات علّی می More
عملکرد سازمانی تحول آفرین یکی از پیش شرطهای مهم در راستای تحقق انعطاف پذیری و نوآوری سازمانی است. بر این اساس، هدف مطالعه حاضر بررسی تأثیر رهبری تحول آفرین بر عملکرد سازمانی است. تحقیق حاضر بر مبنای هدف از نوع کاربردی است و از لحاظ ماهیت و روش در زمره تحقیقات علّی میباشد. برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری تصادفی ساده و جهت گردآوری دادهها از ابزار پرسشنامه استاندارد کوی و همکاران (۲۰۲۰) استفاده شده است. حجم نمونه بر پایه فرمول کوکران تعداد ۲۲۷ نفر از کارکنان شرکت گروه بهداشتی فیروز تعیین گردید. برای تعیین روایی از روایی صوری و سازه استفاده شد و برای سنجش پایایی پرسشنامهها ضریب آلفای کرونباخ مورد محاسبه قرار گرفت. دادههای مورد نیاز تحقیق با استفاده از فنون آمار توصیفی با نرم افزار SPSS22 و فنون آمار استنباطی به کمک نرم افزار آماری Smart PLS3 از طریق روش مدل یابی معادلات ساختاری تکمیل و جمع آوری گردید. یافته های تحقیق فعلی حاکی است که رهبری تحول آفرین بر عملکرد سازمانی تأثیر مثبت دارد. در نتیجه، پیشنهاد میگردد که مسئولین شرکت باید شرایطی را فراهم کنند تا مدیران از سبکهای مدیریت سنتی به سوی سبک تحول آفرین حرکت کنند و موجبات بهبود عملکرد کارکنان در دنیای متحول و متغیر امروزی را فراهم آورند.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications