• Home
  • محمدرضا دلوی

    List of Articles محمدرضا دلوی


  • Article

    1 - مدلسازی بازاریابی اجتماعی محصولات فرهنگی با تاکید بر مدیریت ریسک در شهرداری
    Public Services Marketing , Issue 3 , Year , Spring 2023
    بازاریابی اجتماعی به دنبال مشخص کردن راه کارهای افزایش مشارکت، بهره وری سازمان، به وسیله فعالیت‌های بازاریابی در ابعاد اجتماعی است و متغیرهای محیطی از قبیل قوانین و مقررات، مسائل اخلاقی، روندهای اجتماعی نیز بررسی می‌شوند.بازاریابی اجتماعی محصولات فرهنگی یک اقدام زیربنای More
    بازاریابی اجتماعی به دنبال مشخص کردن راه کارهای افزایش مشارکت، بهره وری سازمان، به وسیله فعالیت‌های بازاریابی در ابعاد اجتماعی است و متغیرهای محیطی از قبیل قوانین و مقررات، مسائل اخلاقی، روندهای اجتماعی نیز بررسی می‌شوند.بازاریابی اجتماعی محصولات فرهنگی یک اقدام زیربنایی در مدیریت شهری است که دستاوردهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری برای جامعه و شهروندان به همراه دارد. در این راستا این مطالعه با هدف مدلسازی بازاریابی اجتماعی محصولات فرهنگی با تاکید بر مدیریت ریسک صورت گرفت. مطالعه حاضر از نظر هدف کاربردی-توسعه‌ای و از نظر شیوه گردآوری داده‌ها توصیفی-پیمایشی است. جامعه مشارکت‌کنندگان در بخش کیفی شامل اساتید بازاریابی و مدیران شهرداری اصفهان است که 12 نفر با روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها، مصاحبه نیمه‌ساختاریافته و پرسشنامه ISM می‌باشد. مقوله‌های بازاریابی اجتماعی محصولات فرهنگی با روش تحلیل مضمون در نرم‌افزار Maxqda شناسایی شدند. الگوی روابط علی میان مقوله‌ها نیز با روش مدلسازی ساختاری-تفسیری در نرم‌افزار MicMac تعیین گردید. براساس نتایج، «زیرساخت‌های بازاریابی»، «مدیریت ریسک غیرمالی» و «مدیریت ریسک مالی» بر «مسئولیت‌ اجتماعی شهرداری» اثر می‌گذارند. مسئولیت‌ اجتماعی شهرداری نیز بر «آمیزه بازاریابی جامعه‌محور» و «بازاریابی داخلی» اثر می‌گذارد. به همین ترتیب این عوامل بر «مشتری‌محوری» و «کیفیت خدمات» تاثیر می‌گذارند. در نهایت افزایش «رفتار مطلوب اجتماعی کارکنان» به «بازاریابی اجتماعی محصولات فرهنگی» منجر می‌شود. Manuscript profile

  • Article

    2 - عوامل مؤثر بر جذب واستخدام ویژه کارکنان نسل z
    Journal of Development & Evolution Mnagement , Issue 2 , Year , Autumn 2023
    پژوهش حاضر از نوع پژوهشهای توصیفی– تحلیلی ،نظر هدف، کاربردی است .جامعه ی آماری پژوهش شامل 12 نفر از خبرگان پتروشیمی که بر اساس روش نمونه گیری همگن انتخاب شدند. روش پژوهش آمیخته است که مبتنی بر سه روش تحلیل دلفی فازی و معادلات تفسیری- ساختاری(ISM) و سناریو پردازی ا More
    پژوهش حاضر از نوع پژوهشهای توصیفی– تحلیلی ،نظر هدف، کاربردی است .جامعه ی آماری پژوهش شامل 12 نفر از خبرگان پتروشیمی که بر اساس روش نمونه گیری همگن انتخاب شدند. روش پژوهش آمیخته است که مبتنی بر سه روش تحلیل دلفی فازی و معادلات تفسیری- ساختاری(ISM) و سناریو پردازی است. در این پزوهش 22 شاخص از طریق روش تحلیل مضمون شناسایی وبا روش دلفی فازی تایید و شاخص ها با استفاده از روش معادلات ساختاری- تفسیری، تحلیل سناریو در مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج پژوهش 6 سطح دارای اهمیت در شناسایی عوامل موثر در جذب و ا ستخدام کارکنان نسلZ را مشخص نمود. در سطح اول 5 شاخص(شاخص شایسته گزینی، شاخص بهبود سیستم گزینش سازمانی، شاخص جذابیت سازمانی، شاخص برجسته کردن اهداف و ارزش ها، شاخص ایجاد محیط پاسخگویی و پذیرش مدیران تحولی) تعیین شد و در آخر متغیر‌های نیازسنجی و اطلاع رسانی همگانی،جذاب کردن شغل برای نسل z، سنجش ضریب ظرفیت و کارایی فرد هنگام استخدام، سنجش مهارت رایانه‌ای افراد، استخدام بااستفاده از شبکه های اجتماعی، درخواست شغلی آنلاین و ساخت برند شخصیتی به عنوان زیربنایی‌ترین عناصر مدل شناسایی شدند سرانجام بر اساس تحلیل سناریو میک‌مک، 6 شاخص و 21 زیر شاخص شناسایی شدند که سناریوهای سنجش ضریب ظرفیت و کارایی فرد هنگام استخدام، درخواست شغلی آنلاین و ساخت برند شخصیتی، دادن مزایای متناسب با توانمندی های علمی و، برنامه ریزی طراحی شغل های جاذب بر ، تقسیم کار با توجه به توانایی‌های نسل سیاست های آموزشی در رشته های مدیریت وافزایش مهارت آموزی است. Manuscript profile