• Home
  • ابوالقاسم بریمانی

    List of Articles ابوالقاسم بریمانی


  • Article

    1 - شناسایی و رتبه‌بندی عوامل موثر بر رضایت شغلی اعضای هیات علمی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران
    Journal of Educational Psychology , Issue 5 , Year , Winter 2011
    هدف از مطالعه این تحقیق شناسایی و رتبه‌بندی عوامل موثر بر رضایت شغلی اعضای هیات علمی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران بود. روش تحقیق توصیفی از نوع زمینه‌یابی (پیمایشی) بوده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه اعضای هیات علمی تمام وقت واحدهای دانشگاه آزاد ا More
    هدف از مطالعه این تحقیق شناسایی و رتبه‌بندی عوامل موثر بر رضایت شغلی اعضای هیات علمی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران بود. روش تحقیق توصیفی از نوع زمینه‌یابی (پیمایشی) بوده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه اعضای هیات علمی تمام وقت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران بود که در سال تحصیلی 90-1389 در دانشگاه فعالیت داشتند و تعداد آنان برابر 1518 نفر بوده است. نمونه آماری از طریق جدول کرجسی و مورگان تعداد 309 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه ها به شیوه نمونه گیری تصادفی – طبقه ای انتخاب شدند. جهت گردآوری داده‌ها از ابزار پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده‌ است. روایی محتوایی آن توسط اساتید و متخصصان مربوطه مورد تایید قرار گرفته‌ است. پایایی آن با استفاده از فرمول ضریب آلفای کرونباخ برابر 96/0 به دست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار SPSS و از روش‌های آمار توصیفی و آمار استنباطی آزمون دو جمله ای، آزمون T تک مقداره و آزمون فریدمن استفاده گردید. نتایج حاصل از بررسی سوالات تحقیق نشان داده است که عوامل علمی، حرفه‌ای، سازمانی، انگیزشی و فیزیکی بر رضایت شغلی اعضای هیات علمی تأثیر دارند و تاثیرگذاری عوامل حرفه‌ای از بقیه عوامل بیش‌تر می‌باشد. Manuscript profile

  • Article

    2 - The relationship between Academic Burnout and Academic Performance with the mediating role of Self-regulatory in students
    Biannual Journal of Education Experiences , Issue 1 , Year , Spring 2021
    The purpose of this study was to presentation of the structural model of relationships between academic burnout and academic performance with the mediating role of self-regulatory in students. The method of the present study in terms of applied purpose and in terms of d More
    The purpose of this study was to presentation of the structural model of relationships between academic burnout and academic performance with the mediating role of self-regulatory in students. The method of the present study in terms of applied purpose and in terms of descriptive, correlation has been observed. The statistical population consisted of all 161 undergraduate students at the Islamic Azad University of Neka in the academic year 2018-2019. Sample size According to Krejcy and Morgan table, 113 individuals were selected randomly (gender). The instrument for collecting data was three standard questionnaires of academic burnout, academic performance and self-regulation Questionnaire. The collected data was used for analyzed by Structural equation modeling using the partial least squares method (PLS). The results of this study showed that there is a significant relationship between academic burnout and self-regulation with student's academic performance; 20.1% of self- regulation and 27.6% of academic performance is explained by academic burnout. And the self- regulation variable has a mediator effect on the relationship between academic burnout and academic performance. Fit indices indicate that the proposed model is an appropriate fit. Manuscript profile

  • Article

    3 - رابطه بین روش‌های نوین تدریس و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با نقش میانجی ادراکات فعالیت‌های کلاسی در دانش‌آموزان
    Curriculum Development and Educational Planning Research , Issue 1 , Year , Autumn 2022
    هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین روش‌های نوین تدریس و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با نقش میانجی ادراکات فعالیت‌های کلاسی در دانش‌آموزان بوده است. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی از نوعهمبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل 4816 نفر از دانش‌آموزان دوره دوم More
    هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین روش‌های نوین تدریس و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با نقش میانجی ادراکات فعالیت‌های کلاسی در دانش‌آموزان بوده است. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی از نوعهمبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل 4816 نفر از دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان نکابوده است. نمونه آماری به تعداد 381 نفر و با استفاده از جدول کرجسی و مورگان و به شیوه نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای بر حسب جنسیت انتخاب شدند.جهت گردآوری داده‌ها از سه پرسشنامهروش‌های نوین تدریس ولی‌نژاد سنگده‌ای و همکاران(1395)، راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بوفارد و همکاران (1995)وادراکات فعالیت‌های کلاسی جنتری و همکاران (2002)استفاده شده است. پایایی آنها با محاسبه فرمول آلفای کرونباخ برای هر یک به ترتیب برابر 70/0، 77/0 و 92/0 به دست آمد. به منظورتحلیلداده‌هایحاصله، از مدل‌یابی معادلات ساختاری باکمکروش حداقلمربعات جزئی با استفاده از نرم‌افزارآماریپی الاس استفاده شد. نتایج پژوهش نشانداد که بین روش‌های نوین تدریس وادراکات فعالیت‌های کلاسی باراهبردهای یادگیری خودتنظیمی در دانش‌آموزان رابطه معناداری وجود دارد و مقدار 7/83 درصد از راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و 3/73 درصد از ادراکات فعالیت‌های کلاسی توسط روش‌های نوین تدریستبیین می‌شود و متغیر ادراکات فعالیت‌های کلاسی اثر میانجی بر رابطه بین روش‌های نوین تدریس و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی را دارد. همچنینشاخص‌های برازندگیمدل حاکی ازآن است که مدل ارائه ‌شدهاز برازش مناسبی برخوردار است. Manuscript profile