• Home
  • reza hosnavi

    List of Articles reza hosnavi


  • Article

    1 - مدل سنجش تاثیر مدیریت دانش بر بهبود شاخص‌های عملکردی سازمان (مورد مطالعه: تامین کنندگان شرکت صنعتی نیرومحرکه)
    Public Policy In Administration , Issue 26 , Year , Autumn 2017
    زمینه: تحقیق حاضر در زمینه مدیریت دانش و تاثیر آن بر ابعاد مختلف عملکردی سازمان در زنجیره تامین صنعت خودرو صورت پذیرفته است. هدف: هدف این پژوهش، بررسی تاثیر مدیریت دانش بر شاخص‌های عملکردی سازمان نظیر تحویل به موقع و کیفیت برای تامین کنندگان شرکت نیرومحرکه در زنجیره تام More
    زمینه: تحقیق حاضر در زمینه مدیریت دانش و تاثیر آن بر ابعاد مختلف عملکردی سازمان در زنجیره تامین صنعت خودرو صورت پذیرفته است. هدف: هدف این پژوهش، بررسی تاثیر مدیریت دانش بر شاخص‌های عملکردی سازمان نظیر تحویل به موقع و کیفیت برای تامین کنندگان شرکت نیرومحرکه در زنجیره تامین خودرو بود. روش: تحقیق بر حسب هدف کاربردی و بر اساس شیوه اجرا و گردآوری داده‌ها، توصیفی-پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق تامین کنندگان فعال شرکت نیرومحرکه (99 تامین کننده) بود که مطابق جدول مورگان 80 تامین کننده به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در پژوهش پرسشنامه بود. اطلاعات جمع‌آوری شده با استفاده از مدل سازی معادله ساختاری و به روش حداقل مربعات جزئی توسط نرم افزار smartPLS 3، تحلیل شد. یافته‌ها: تحلیل داده‌ها نشان داد که مدیریت دانش، تاثیر مثبتی روی عملکرد دارد. نتایج تحلیل نشان داد که مدیریت دانش بیشترین تاثیر را بر شاخص کیفیت داشته و بر شاخص‌های تحویل به موقع و رضایت مشتری نیز تاثیر مثبت دارد ولی بر شاخص هزینه تاثیر معناداری ندارد. نتایج: استقرار نظام مدیریت دانش در سازمان می‌تواند سبب بهبود عملکرد سازمان‌ها گردد. سازندگان جهت بهبود عملکرد خود می‌بایست روی مدیریت دانش سازمان سرمایه‌گذاری بیشتری نمایند. Manuscript profile

  • Article

    2 - شناسایی و اعتباریابی ابعاد و مولفه های آموزش غیر حضوری بر مبنای ارزش در مقطع ابتدایی
    Educational Administration Research , Issue 59 , Year , Spring 2024
    پژوهش حاضر به دنبال شناسایی و اعتباریابی ابعاد و مولفه‌های آموزش غیرحضوری بر مبنای ارزش در مقطع ابتدایی است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش‌ آمیخته اکتشافی (کیفی- کمی) بود. جامعه آماری در بخش کیفی شامل متخصصان و کارشناسان مدیریت آموزشی در سطوح مختلف آموزش و More
    پژوهش حاضر به دنبال شناسایی و اعتباریابی ابعاد و مولفه‌های آموزش غیرحضوری بر مبنای ارزش در مقطع ابتدایی است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش‌ آمیخته اکتشافی (کیفی- کمی) بود. جامعه آماری در بخش کیفی شامل متخصصان و کارشناسان مدیریت آموزشی در سطوح مختلف آموزش و پرورش و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های دولتی و آزاد بودند. گرد‌آوری داده‌ها طی مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته با 21 نفر از اعضای جامعه آماری صورت گرفت که با روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شده بودند، صورت گرفت. پروتکل مصاحبه، هم از نظر روایی صوری و محتوی و هم از دیدگاه پایایی بر اساس توافق بین دو کدگذار مورد تایید بود. داده‌های تحقیق بر اساس فرآیند تحلیل کیفی طی فرایند کدگذاری سه گانه باز، محوری و انتخابی رویکرد نظریه داده بنیاد از طریق نرم افزار (مکس‌کیودا 2020 )مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. جامعه آماری در بخش کمی شامل مدیران و معاونین مدارس ابتدایی در سطح شهر تهران بودند. گرد‌آوری داده‌ها طی پرسشنامه محقق ساخته از بین 251 نفر از اعضای جامعه آماری صورت گرفت که با روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شده بودند، صورت گرفت. روایی و پایایی ابزار گردآوری داده‌ها در بخش کمی مورد تایید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده‌های جمع آوری شده، به دو روش توصیفی و استنباطی از طریق نرم‌افزار SPSS 16 و Smart PLS انجام شد. بر اساس نتایج بخش کیفی،همچنین بر اساس نتایج تحلیل کمی، تمامی ابعاد و مولفه‌ها دارای اعتبار بودند و از برازش مناسب برخوردار بود. Manuscript profile