Jounal of Marketing Management
,
Issue61,Year,
Winter
2024
قرن بيست و يکم يا به عبارتي عصر اطلاعات، فرصتها و چالشهايي براي جهان ما، به ارمغان آورده است. نکته مهم اين است که مديران با يک محيط بينالمللي پويا و به هم پيوسته مواجه شده اند.يکي از چالشهاي مهم در عصر حاضر پيدايش رسانههاي اجتماعي در کنار رسانههاي سنتي و ايفاي نقش More
قرن بيست و يکم يا به عبارتي عصر اطلاعات، فرصتها و چالشهايي براي جهان ما، به ارمغان آورده است. نکته مهم اين است که مديران با يک محيط بينالمللي پويا و به هم پيوسته مواجه شده اند.يکي از چالشهاي مهم در عصر حاضر پيدايش رسانههاي اجتماعي در کنار رسانههاي سنتي و ايفاي نقش آنها در حوزههاي مختلف بوده است که يکي از مهمترين حوزههاي آن بازاريابي ميباشد. هدف ازتحقیق حاضر بررسی تاثیر عوامل اصلی تبلیغات در شبکههای اجتماعی بر قصد خرید مشتریان نوجوان درصنعت رستورانداری میباشد. این پژوهش از نظر نوع هدف، کاربردی و از نظر نوع ماهیت، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری شامل افراد نوجوانی است که از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند. منظور از نوجوان در این پژوهش دانشآموزان 14 تا 17 سال مدارس غیر انتفاعی واقع در شمال شهر تهران میباشد.پس از نمونهگیری به روش در دسترس، با استفاده از روش حداقل مربعات جزئي تعداد 106 پرسشنامه جمعآوری شد. جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد (Alalwan, 2018) استفاده شد. پرسشنامه دارای 31 گویه و ابعاد انتظارات عملکرد، ارتباط درک شده، تعامل و هم کنشی، اطلاع رسانی، انگیزه لذت و سرگرمی و عادت و قصد خرید بود.
به منظور تجزیه و تحلیل دادهها وبررسی فرضیهها از نرم افزار PLS استفاده شد.نتایج حاکی از تأیید فرضیهها شامل تأثیر عملکرد مورد انتظار بر قصد خرید، تأثیر عادت بر قصد خرید، تأثیر تعامل بر قصد خرید، تأثیر تعامل بر انگیزه لذت بخش، تأثیر آگاهی بخشی بر قصد خرید و همچنین تأثیر انگیزه لذت بخش بر قصد خرید،، تأثیر آگاهی بخشی بر عملکرد مورد انتظار و تأثیر ارتباط ادراک شده بر قصد خرید است. در نهایت با توجه به نتایج بدست آمده به شرکت های فعال در صنعت رستوراندار یپیشنهاد میگردد که به منظور تأثیرگذاری بر قصد خرید مشتریان نوجوان به کیفیت رابطه، تعامل با مشتری، استفاده از ابزارهای هوش تجاری، آگاهی بخشی و ایجاد اعتماد توجه نماید.
Manuscript profile
Behavioral Studies in Management
,
Issue1,Year,
Summer
2013
ویژگیها و مزایای سیستمهای اطلاعاتی موجب شده است که استفاده از این فناوریها در شرکتها از جایگاه ویژهای برخوردار شود. همچنین با افزایش رو به رشد اهمیت سیستمهای اطلاعاتی مالی و اقدامات مهمی که توسط شرکتها در خصوص ارائه خدمات الکترونیکی مالی در کشور صورت گرفته است و More
ویژگیها و مزایای سیستمهای اطلاعاتی موجب شده است که استفاده از این فناوریها در شرکتها از جایگاه ویژهای برخوردار شود. همچنین با افزایش رو به رشد اهمیت سیستمهای اطلاعاتی مالی و اقدامات مهمی که توسط شرکتها در خصوص ارائه خدمات الکترونیکی مالی در کشور صورت گرفته است و با توجه به رشد تعداد استفادهکنندگان از این سیستمها، برای شرکتها الزامی است که درک بهتری از کاربران این سیستمها داشته باشند تا بستر مناسبی برای پیادهسازی آنها فراهم شود. در پژوهش حاضر سعی شده است تا عوامل موثر بر نگرش کارکنان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در خصوص سیستمهای اطلاعاتی مالی بررسی شوند تا با کمک یافتههای حاصل از این پژوهش در جهت استقبال هرچه بیشتر از این شیوه ارائه خدمات مالی و همسویی با روند جهانی دراین خصوص گام برداریم. نتایج حاصل از تحلیل دادهها نشان میدهد که با طراحی سیستمهای ارائه دهنده خدمات مالی به صورتی ایمن و با امکان ارائه خدمات بدون خطا و قطعی به کارکنان، ارائه خدمات متنوع مالی، اطلاع رسانی به موقع در خصوص این خدمات، آموزش کارکنان در خصوص چگونگی استفاده از این خدمات و تلاش در راستای ایجاد نگرش مثبت در کارکنان از طریق طراحی بستههای تبلیغاتی مناسب، شرکتها میتوانند به جایگاه متمایزی در ارائه این خدمات به کارکنان دست یابند.
Manuscript profile
Behavioral Studies in Management
,
Issue2,Year,
Summer
2027
مدیریت دانش مشتری یکی از مباحثی است که در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. منافع و مزایای مدیریت دانش مشتری باعث ایجاد جاذبه نسبت به این موضوع شده و به رغم مزایایی که مدیریت دانش مشتری دارد به دلیل بیتوجهی به چالشهای استقرار، بسیاری از پروژههای آن با شکست More
مدیریت دانش مشتری یکی از مباحثی است که در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. منافع و مزایای مدیریت دانش مشتری باعث ایجاد جاذبه نسبت به این موضوع شده و به رغم مزایایی که مدیریت دانش مشتری دارد به دلیل بیتوجهی به چالشهای استقرار، بسیاری از پروژههای آن با شکست مواجه میشوند. در عین حال بسیاری از سازمانهایی که مبادرت به بهکارگیری مدیریت دانش مشتری نمودهاند، با این مشکل مواجه شدهاند که چگونه میتوان مدیریت دانش مشتری را در سازمان مستقر کرد. بنابراین استقرار موفق مدیریت دانش مشتری نیازمند چارچوبی است که با اتخاذ نگاهی جامع به چالشها، نواقص تحقیقات فعلی را نیز برطرف سازد. با توجه به مشکلات موجود سازمانها در زمینه استقرار مدیریت دانش مشتری و نواقص مطالعات موجود، این تحقیق با بهکارگیری روش تحقیق آمیخته، در مرحله کیفی به تدوین چارچوبی به منظور تبیین چالشهای استقرار مدیریت دانش مشتری پرداخته و در مرحله دوم، مرحله کمی، اعتبار هریک از چالشهای شناسایی شده در مرحله اول را مورد بررسی قرار داده است. نتایج این تحقیق میتواند آگاهی محققین این حوزه را در خصوص چالشهای استقرار مدیریت دانش مشتری افزایش دهد و به استقرار موفقیت آمیز آن بیانجامد.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications