List of Articles ehsan abedi


  • Article

    1 - بررسی تاثیر تبلیغات در شبکه های اجتماعی بر قصد خرید مشتریان نوجوان در صنعت رستوران داری (مورد مطالعه:نوجوانان ۱۴تا ۱۷ سال مدارس تهران)
    Jounal of Marketing Management , Issue 61 , Year , Winter 2024
    قرن بيست و يکم يا به عبارتي عصر اطلاعات، فرصت‏ها و چالش‏هايي براي جهان ما، به ارمغان آورده است. نکته مهم اين است که مديران با يک محيط بين‏المللي پويا و به هم پيوسته مواجه شده اند.يکي از چالش‏هاي مهم در عصر حاضر پيدايش رسانه‏هاي اجتماعي در کنار رسانه‏هاي سنتي و ايفاي نقش More
    قرن بيست و يکم يا به عبارتي عصر اطلاعات، فرصت‏ها و چالش‏هايي براي جهان ما، به ارمغان آورده است. نکته مهم اين است که مديران با يک محيط بين‏المللي پويا و به هم پيوسته مواجه شده اند.يکي از چالش‏هاي مهم در عصر حاضر پيدايش رسانه‏هاي اجتماعي در کنار رسانه‏هاي سنتي و ايفاي نقش آنها در حوزه‏هاي مختلف بوده است که يکي از مهمترين حوزه‏هاي آن بازاريابي مي‏باشد. هدف ازتحقیق حاضر بررسی تاثیر عوامل اصلی تبلیغات در شبکه‏های اجتماعی بر قصد خرید مشتریان نوجوان درصنعت رستوران‏داری می‏باشد. این پژوهش از نظر نوع هدف، کاربردی و از نظر نوع ماهیت، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری شامل افراد نوجوانی است که از شبکه‏های اجتماعی استفاده می‏کنند. منظور از نوجوان در این پژوهش دانش‏آموزان 14 تا 17 سال مدارس غیر انتفاعی واقع در شمال شهر تهران می‏باشد.پس از نمونه‏گیری به روش در دسترس، با استفاده از روش حداقل مربعات جزئي تعداد 106 پرسشنامه جمع‏آوری شد. جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد (Alalwan, 2018) استفاده شد. پرسشنامه دارای 31 گویه و ابعاد انتظارات عملکرد، ارتباط درک شده، تعامل و هم کنشی، اطلاع رسانی، انگیزه لذت و سرگرمی و عادت و قصد خرید بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده‏ها وبررسی فرضیه‏ها از نرم افزار PLS استفاده شد.نتایج حاکی از تأیید فرضیه‏ها شامل تأثیر عملکرد مورد انتظار بر قصد خرید، تأثیر عادت بر قصد خرید، تأثیر تعامل بر قصد خرید، تأثیر تعامل بر انگیزه لذت بخش، تأثیر آگاهی بخشی بر قصد خرید و همچنین تأثیر انگیزه لذت بخش بر قصد خرید،، تأثیر آگاهی بخشی بر عملکرد مورد انتظار و تأثیر ارتباط ادراک شده بر قصد خرید است. در نهایت با توجه به نتایج بدست آمده به شرکت ‏های فعال در صنعت رستوران‏دار یپیشنهاد میگردد که به منظور تأثیرگذاری بر قصد خرید مشتریان نوجوان به کیفیت رابطه، تعامل با مشتری، استفاده از ابزارهای هوش تجاری، آگاهی بخشی و ایجاد اعتماد توجه نماید. Manuscript profile

  • Article

    2 - ارائه مدلی مفهومی جهت تبیین عوامل کلیدی موثر بر نگرش کارکنان نسبت به سیستم‌های اطلاعاتی مالی(مورد مطالعه: شرکت نفت مناطق مرکزی ایران)
    Behavioral Studies in Management , Issue 1 , Year , Summer 2013
    ویژگی‌ها و مزایای سیستم‌های اطلاعاتی موجب شده است که استفاده از این فناوری‌ها در شرکت‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شود. همچنین با افزایش رو به رشد اهمیت سیستم‌های اطلاعاتی مالی و اقدامات مهمی که توسط شرکت‌ها در خصوص ارائه خدمات الکترونیکی مالی در کشور صورت گرفته است و More
    ویژگی‌ها و مزایای سیستم‌های اطلاعاتی موجب شده است که استفاده از این فناوری‌ها در شرکت‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شود. همچنین با افزایش رو به رشد اهمیت سیستم‌های اطلاعاتی مالی و اقدامات مهمی که توسط شرکت‌ها در خصوص ارائه خدمات الکترونیکی مالی در کشور صورت گرفته است و با توجه به رشد تعداد استفاده‌کنندگان از این سیستم‌ها، برای شرکت‌ها الزامی است که درک بهتری از کاربران این سیستم‌ها داشته باشند تا بستر مناسبی برای پیاده‌سازی آن‌ها فراهم شود. در پژوهش حاضر سعی شده است تا عوامل موثر بر نگرش کارکنان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در خصوص سیستم‌های اطلاعاتی مالی بررسی شوند تا با کمک یافته‌های حاصل از این پژوهش در جهت استقبال هرچه بیشتر از این شیوه ارائه خدمات مالی و همسویی با روند جهانی دراین خصوص گام برداریم. نتایج حاصل از تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که با طراحی سیستم‌های ارائه دهنده خدمات مالی به صورتی ایمن و با امکان ارائه خدمات بدون خطا و قطعی به کارکنان، ارائه خدمات متنوع مالی، اطلاع رسانی به موقع در خصوص این خدمات، آموزش کارکنان در خصوص چگونگی استفاده از این خدمات و تلاش در راستای ایجاد نگرش مثبت در کارکنان از طریق طراحی بسته‌های تبلیغاتی مناسب، شرکت‌ها می‌توانند به جایگاه متمایزی در ارائه این خدمات به کارکنان دست یابند. Manuscript profile

  • Article

    3 - ارائه چارچوبی به منظور تبیین چالش‌های استقرار مدیریت دانش مشتری در بانک‌های تجاری خصوصی ایران
    Behavioral Studies in Management , Issue 2 , Year , Summer 2027
    مدیریت دانش مشتری یکی از مباحثی است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. منافع و مزایای مدیریت دانش مشتری باعث ایجاد جاذبه نسبت به این موضوع شده و به رغم مزایایی که مدیریت دانش مشتری دارد به دلیل بی‌توجهی به چالش‌های استقرار، بسیاری از پروژه‌های آن با شکست More
    مدیریت دانش مشتری یکی از مباحثی است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. منافع و مزایای مدیریت دانش مشتری باعث ایجاد جاذبه نسبت به این موضوع شده و به رغم مزایایی که مدیریت دانش مشتری دارد به دلیل بی‌توجهی به چالش‌های استقرار، بسیاری از پروژه‌های آن با شکست مواجه می‌شوند. در عین حال بسیاری از سازمان‌هایی که مبادرت به به‌کارگیری مدیریت دانش مشتری نموده‌‌اند، با این مشکل مواجه شده‌اند که چگونه می‌توان مدیریت دانش مشتری را در سازمان مستقر کرد. بنابراین استقرار موفق مدیریت دانش مشتری نیازمند چارچوبی است که با اتخاذ نگاهی جامع به چالش‌ها، نواقص تحقیقات فعلی را نیز برطرف سازد. با توجه به مشکلات موجود سازمان‌ها در زمینه استقرار مدیریت دانش مشتری و نواقص مطالعات موجود، این تحقیق با به‌کارگیری روش تحقیق آمیخته، در مرحله کیفی به تدوین چارچوبی به منظور تبیین چالش‌های استقرار مدیریت دانش مشتری پرداخته و در مرحله دوم، مرحله کمی، اعتبار هریک از چالش‌های شناسایی شده در مرحله اول را مورد بررسی قرار داده است. نتایج این تحقیق می‌تواند آگاهی محققین این حوزه را در خصوص چالش‌های استقرار مدیریت دانش مشتری افزایش دهد و به استقرار موفقیت آمیز آن بیانجامد. Manuscript profile