• Home
  • مهسا ابراهیمی

    List of Articles مهسا ابراهیمی


  • Article

    1 - بررسی تاثیر تبلیغات در شبکه های اجتماعی بر قصد خرید مشتریان نوجوان در صنعت رستوران داری (مورد مطالعه:نوجوانان ۱۴تا ۱۷ سال مدارس تهران)
    Jounal of Marketing Management , Issue 61 , Year , Winter 2024
    قرن بيست و يکم يا به عبارتي عصر اطلاعات، فرصت‏ها و چالش‏هايي براي جهان ما، به ارمغان آورده است. نکته مهم اين است که مديران با يک محيط بين‏المللي پويا و به هم پيوسته مواجه شده اند.يکي از چالش‏هاي مهم در عصر حاضر پيدايش رسانه‏هاي اجتماعي در کنار رسانه‏هاي سنتي و ايفاي نقش More
    قرن بيست و يکم يا به عبارتي عصر اطلاعات، فرصت‏ها و چالش‏هايي براي جهان ما، به ارمغان آورده است. نکته مهم اين است که مديران با يک محيط بين‏المللي پويا و به هم پيوسته مواجه شده اند.يکي از چالش‏هاي مهم در عصر حاضر پيدايش رسانه‏هاي اجتماعي در کنار رسانه‏هاي سنتي و ايفاي نقش آنها در حوزه‏هاي مختلف بوده است که يکي از مهمترين حوزه‏هاي آن بازاريابي مي‏باشد. هدف ازتحقیق حاضر بررسی تاثیر عوامل اصلی تبلیغات در شبکه‏های اجتماعی بر قصد خرید مشتریان نوجوان درصنعت رستوران‏داری می‏باشد. این پژوهش از نظر نوع هدف، کاربردی و از نظر نوع ماهیت، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری شامل افراد نوجوانی است که از شبکه‏های اجتماعی استفاده می‏کنند. منظور از نوجوان در این پژوهش دانش‏آموزان 14 تا 17 سال مدارس غیر انتفاعی واقع در شمال شهر تهران می‏باشد.پس از نمونه‏گیری به روش در دسترس، با استفاده از روش حداقل مربعات جزئي تعداد 106 پرسشنامه جمع‏آوری شد. جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد (Alalwan, 2018) استفاده شد. پرسشنامه دارای 31 گویه و ابعاد انتظارات عملکرد، ارتباط درک شده، تعامل و هم کنشی، اطلاع رسانی، انگیزه لذت و سرگرمی و عادت و قصد خرید بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده‏ها وبررسی فرضیه‏ها از نرم افزار PLS استفاده شد.نتایج حاکی از تأیید فرضیه‏ها شامل تأثیر عملکرد مورد انتظار بر قصد خرید، تأثیر عادت بر قصد خرید، تأثیر تعامل بر قصد خرید، تأثیر تعامل بر انگیزه لذت بخش، تأثیر آگاهی بخشی بر قصد خرید و همچنین تأثیر انگیزه لذت بخش بر قصد خرید،، تأثیر آگاهی بخشی بر عملکرد مورد انتظار و تأثیر ارتباط ادراک شده بر قصد خرید است. در نهایت با توجه به نتایج بدست آمده به شرکت ‏های فعال در صنعت رستوران‏دار یپیشنهاد میگردد که به منظور تأثیرگذاری بر قصد خرید مشتریان نوجوان به کیفیت رابطه، تعامل با مشتری، استفاده از ابزارهای هوش تجاری، آگاهی بخشی و ایجاد اعتماد توجه نماید. Manuscript profile